XXL Nutrition

gezocht: Wetenschappelijke artikelen m.b.t. invloed aas op metabolisme (voedingsbehoefte)

diehardecto

aka Timothy
R.I.P.
Waardering
13
Lengte
1m91
Massa
107kg
Vetpercentage
8%
Dag DBB'ers.

Voor mijn studie (volg de minor sport & voeding) moet ik een individueel begeleidingsplan gaan schrijven voor een atleet. Nu wil ik graag een vriend van mij gaan begeleiden die de doelstelling heeft volgend jaar wedstrijden te gaan draaien. Mijn docenten gaan akkoord, mits ik wetenschappelijk kan onderbouwen welke invloeden zijn gebruik heeft op zijn voedingsbehoefte en de E/KH/V verhouding. Ik heb al het nodige speurwerk verricht, maar naar mijn mening nog niet genoeg informatie vergaard. Nu vroeg ik me af of 1 van jullie mij kan helpen. Het mogen ook onderzoeken zijn uitgevoerd op dieren met een vergelijkbaar metabolisme (aangezien deze onderzoeken vaak niet onder mensen gedaan worden)

Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking :)
(zal deze post ook posten in het voeding en wetenschap gedeelte)

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16815802
[...] orchiectomy decreases food intake by decreasing meal frequency [...] These changes are reversed by testosterone and estradiol treatment, respectively.
Castratie bij deze ratten verminderde dus de hoeveelheid die ze elke dag aten. Met testosteron suppletie kwam dit weer op een gewoon niveau, maar dit kun je mogelijk niet doortrekken naar extra testosteron(achtigen).

• Topic Starter Topic Starter
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16815802
[...] orchiectomy decreases food intake by decreasing meal frequency [...] These changes are reversed by testosterone and estradiol treatment, respectively.
Castratie bij deze ratten verminderde dus de hoeveelheid die ze elke dag aten. Met testosteron suppletie kwam dit weer op een gewoon niveau, maar dit kun je mogelijk niet doortrekken naar extra testosteron(achtigen).

Kijk dit is in ieder geval als iets. Bedankt!! Of je het door kunt trekken is idd de vraag en ben nog steeds benieuwd naar de verhouden E/KH/V, maarja..
we kijken nog even verder. Had verwacht dat er wel wat meer over gevonden kon worden.

• Topic Starter Topic Starter
haha dat is idd iets heel anders. Toch bedankt voor jullie hulp.
Moet een ander proefpersoon nemen van mij docent, omdat er te weinig wetenschappelijke onderbouwing is op dit onderwerp. Er is dan onduidelijkheid welke prestatie verbeteringen er toe te wijzen zijn aan de voedingsbegeleiding.

Terug
Naar boven