Deze man van dat artikel geloofd dus duidelijk niet in post workout meals maar in Pre-workout meals en dan 3-4uur later pas weer een voeding. Dit is allemaal prima. Alles kan. Ook voor afvallen.
Topic starter zei alleen:
Hij wil serieus massa gaan kweken en van z'n skinny fat af. Met 3 maaltijden per dag is het heel moeilijk om te groeien en afvallen tegelijk. Met 7 of 8 relatief kleine maaltijden kan dat wel.
Vandaar me antwoord.
Ik heb echt een hoop mensen begeleid, degene die door werk maar 4 maaltijden konden eten bleven ver achter vergeleken met andere. Scheelt big time.
Ook met toevoegen van depletion dagen (zero carbs) reageren ze minder goed dan degege die wel veel maaltijden aten. Totaal aantal kcal die degene met 7 maaltijden kunnen eten is ook altijd veel hoger.
Dit zijn van die vage dingen die door onderzoeken niet onderbouwd kunnen worden, maar echt werken in de praktijk.
Van al die onderzoeken raak je enkel in de war joh.![]()
Nee, dit is niet zo. Victor neemt sowieso allerlei artikelen over (zie bronnen onderaan artikel) en heeft jaren zelf ondervonden hoe het werkt. Hij zegt ook dat je best een post workout meal kan nemen, maar als je voor de training veel hebt gegeten (ca 40gr carbs en 20gr eiwitten) dan is het dus niet nodig. Als je op nuchtere maag traint is een post workout meal wél nodig, wat hij ook zegt in het artikel.
Zoals ik al zei reageerde ik op jouw zin:
''Met 3 keer eten op een dag bereik je NIETS in bodybuilding. Noch met afvallen.''
Ik doelde op het afvallen. Met afvallen kan het wel.
Onderzoeken zijn leuk om te lezen, maar zoals ik al zei (en nog maar een keer zal herhalen..) het is per persoon verschillend. Dan heb ik het, wederom, om afvallen alleen.
TS:
Ik zou geen percentages aannemen voor de macro's, maar grammen. 1,5 a 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.