AndroidHealthClinic

"Goed bezig?" of "toch niet!"

Deze man van dat artikel geloofd dus duidelijk niet in post workout meals maar in Pre-workout meals en dan 3-4uur later pas weer een voeding. Dit is allemaal prima. Alles kan. Ook voor afvallen.

Topic starter zei alleen:

Hij wil serieus massa gaan kweken en van z'n skinny fat af. Met 3 maaltijden per dag is het heel moeilijk om te groeien en afvallen tegelijk. Met 7 of 8 relatief kleine maaltijden kan dat wel.
Vandaar me antwoord.

Ik heb echt een hoop mensen begeleid, degene die door werk maar 4 maaltijden konden eten bleven ver achter vergeleken met andere. Scheelt big time.
Ook met toevoegen van depletion dagen (zero carbs) reageren ze minder goed dan degege die wel veel maaltijden aten. Totaal aantal kcal die degene met 7 maaltijden kunnen eten is ook altijd veel hoger.

Dit zijn van die vage dingen die door onderzoeken niet onderbouwd kunnen worden, maar echt werken in de praktijk.

Van al die onderzoeken raak je enkel in de war joh. :p

Nee, dit is niet zo. Victor neemt sowieso allerlei artikelen over (zie bronnen onderaan artikel) en heeft jaren zelf ondervonden hoe het werkt. Hij zegt ook dat je best een post workout meal kan nemen, maar als je voor de training veel hebt gegeten (ca 40gr carbs en 20gr eiwitten) dan is het dus niet nodig. Als je op nuchtere maag traint is een post workout meal wél nodig, wat hij ook zegt in het artikel.

Zoals ik al zei reageerde ik op jouw zin:
''Met 3 keer eten op een dag bereik je NIETS in bodybuilding. Noch met afvallen.''

Ik doelde op het afvallen. Met afvallen kan het wel.

Onderzoeken zijn leuk om te lezen, maar zoals ik al zei (en nog maar een keer zal herhalen..) het is per persoon verschillend. Dan heb ik het, wederom, om afvallen alleen.

TS:

Ik zou geen percentages aannemen voor de macro's, maar grammen. 1,5 a 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dit is niet zo. Victor neemt sowieso allerlei artikelen over (zie bronnen onderaan artikel) en heeft jaren zelf ondervonden hoe het werkt. Hij zegt ook dat je best een post workout meal kan nemen, maar als je voor de training veel hebt gegeten (ca 40gr carbs en 20gr eiwitten) dan is het dus niet nodig. Als je op nuchtere maag traint is een post workout meal wél nodig, wat hij ook zegt in het artikel.

Zoals ik al zei reageerde ik op jouw zin:
''Met 3 keer eten op een dag bereik je NIETS in bodybuilding. Noch met afvallen.''

Ik doelde op het afvallen. Met afvallen kan het wel.

Onderzoeken zijn leuk om te lezen, maar zoals ik al zei (en nog maar een keer zal herhalen..) het is per persoon verschillend. Dan heb ik het, wederom, om afvallen alleen.

TS:

Ik zou geen percentages aannemen voor de macro's, maar grammen. 1,5 a 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

Heb een profiel bij het voedingscentrum dus daar kan ik het precies bijhouden. Dus als het goed is dat dan. 120 gram eiwitten en 60 gram vet. Hoe weet ik dan hoeveel aan koolhydraten nodig heb.

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:10 ----------

Als ik jou was zou ik met 16% gewoon een goede bulk er tegenaan gooien. 2800kcal eten dus.

Ik kom niet zo snel aan dus denk wel dat ik het kan gebruiken ja.

1 gram eiwitten levert 4 kcal.
1 gram koolhydraten levert 4 kcal.
1 gram vetten levert 9 kcal.
(vezels en zout leveren ook kcal, maar die rekenen we niet mee. Hierdoor kan het zijn dat als je alles bij elkaar optelt, het niet klopt met het totaal aantal kcal wat je optelt. Dit is niet erg)

Als je dus gaat berekenen hoeveel kcal jouw eiwitten zijn en jouw vetten, hou je nog een x aantal kcal over voor de koolhydraten. Dit deel je dan door 4, dat zijn het aantal grammen koolhydraten dat je nog moet verdelen.

Dus 120gram eiwitten x 4 = 480 kcal eiwitten
60 gram vetten x 9 = 540 kcal vetten

Totaal kcal dat je nodig hebt = (ik ga er even vanuit dat je gaat bulken) 2800 kcal.
2800 kcal - 480 - 540 = 1780 kcal aan koolhydraten. Delen door 4 = 445 gram koolhydraten.

445 gram koolhydraten is erg veel, in verhouding met je eiwitten en vetten. Hierdoor zou ik dus je eiwitten en vetten ook iets omhoog doen. Vetten bijvoorbeeld 75 gram aanhouden en eiwitten 200 gram. Hierdoor heb je nog ruimte voor 330 gram koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
1 gram eiwitten levert 4 kcal.
1 gram koolhydraten levert 4 kcal.
1 gram vetten levert 9 kcal.
(vezels en zout leveren ook kcal, maar die rekenen we niet mee. Hierdoor kan het zijn dat als je alles bij elkaar optelt, het niet klopt met het totaal aantal kcal wat je optelt. Dit is niet erg)

Als je dus gaat berekenen hoeveel kcal jouw eiwitten zijn en jouw vetten, hou je nog een x aantal kcal over voor de koolhydraten. Dit deel je dan door 4, dat zijn het aantal grammen koolhydraten dat je nog moet verdelen.

Dus 120gram eiwitten x 4 = 480 kcal eiwitten
60 gram vetten x 9 = 540 kcal vetten

Totaal kcal dat je nodig hebt = (ik ga er even vanuit dat je gaat bulken) 2800 kcal.
2800 kcal - 480 - 540 = 1780 kcal aan koolhydraten. Delen door 4 = 445 gram koolhydraten.

445 gram koolhydraten is erg veel, in verhouding met je eiwitten en vetten. Hierdoor zou ik dus je eiwitten en vetten ook iets omhoog doen. Vetten bijvoorbeeld 75 gram aanhouden en eiwitten 200 gram. Hierdoor heb je nog ruimte voor 330 gram koolhydraten.

Hierbij een uitgedacht maaltijd. Is kijken wat jullie er van vinden.

Ochtend
Magere yoghurt 57 kcal
Muesli met vruchten 483 kcal
-------------------------------------------------
540 kcal

Tussendoor
Olijfolie1 eetlepel 90 kcal
1 Ei gebakken 64 kcal
3 Eiwit gebakken 45 kcal
-------------------------------------------------------------
199 kcal

Middag
Halvarine 36 kcal
Gezouten haring 1 stuks 129 kcal
Ossenworst 60 gram 100 kcal
4x Tarwebroodje, zacht 516 kcal
-------------------------------------------------------------------
781 kcal

Tussendoor
Shake 2 scoops 530 kcal
------------------------------------------------------------------

Avond
Biefstuk, bereid met zout 133 gram 192 kcal
Champignons, rauw 100 gram 18 kcal
Ui, rauw 50 gram 18 kcal
Volkoren macaroni 50 gram 174 kcal
Olijfolie 1 eetlepel 90 kcal
------------------------------------------------------------------
492 kcal

Tussendoor
Banaan middel groot 124 kcal
Magere kwark 400 gram 268 kcal
-------------------------------------------------------------------
392 kcal

Totaal 2933 kcal - 350 gram carb - 200 gram eiwit - 73 gram vet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven