XXL Nutrition

Goed of niet?

Ramses

Cool Novice
Waardering
0
Ik sprak daarnet in de gym met een kerel die binnenkort wedstrijd gaat doen.

Ik vroeg hem welk schema hij zoal aanraad en hij antwoordde:

maandag: borst + rug
woensdag: benen
vrijdag: schouders + biceps + triceps

Wat denken jullie van deze combinaties?

( en zouden jullie op maandag, eerst borst doen en dan rug of omgekeerd?)

Merci.

Moeilijk te zeggen of dat het een goed schema is. Hangt ook af van het aantal sets en oefeningen je doet. Positief is dat er weinig overlapping is en dat je genoeg rustdagen hebt.

En ik zou maandag beginnen met borst.

borst en rug samen vindt ik persoonlijk te veel van het goede. als ik echt een goede rugtraining erop het zitten incl. deadlifts, heb ik echt geen puf meer over voor borst.

Als je het toch zou gaan doen, zou ik op maandag beginnen met rug, omdat die imo veel belangrijker is dan borst. Dit kan je wel bijvoorbeeld om de 4-6 weken omdraaien, dus dat je 6 weken eerst rug doet, daarna 6 weken eerst borst.

Probeer gewoon het schema eens uit, kijken hoe je er op reageert, dat is het beste :)

Kijk hoe het gaat, en als je na je rug getraind te hebben niet meer voluit je borst kan pompen, zou ik een andere indeling proberen (rug + biceps, borst+triceps ofzoiets)

Biceps en triceps is al veel te veel pomp, en dan nog borst erbij? :scratch:

Als hij het aanraad zal hij er z'n redenen voor hebben.

Ikzelf zou het niet doen op die manier

bij mij zou het absoluuuut niet werken, maar trainingsschema's zijn ook persoonsgebonden dus je kan het proberen

Het lijkt mij niks, ik zou ook eerder een 4 daags schema nemen, maar wie weet werkt het voor jou wel, probeer het zou ik zeggen.

Maak er 4 dagen van en doe 2 spiergroepen per keer... 3 spiergroepen per training zou voor mij teveel zijn...

Probeer het uit zou ik zeggen, dat is de beste manier om te zien of het werkt. Voor iedereen werkt het anders. Zelf doe ik liever een 4-daags schema.

Ik train ook 3x per week...helaas...nog 2 maandjes:)

Ik doe:

Dag1 : Rug, achterkant schouder, biceps
Dag2: Borst, voor&zijkant schouder, tricep
Dag 3: Benen, buik

Ben met dit schema aan het experimenteren...gaat wel goed.

ik doe het exact hetzelfde

Probeer het uit :).
Maar 3 oefeningen op een dag lijkt me wel iets teveel, vooral biceps en triceps op 1 dag.

Ik volg dit schema al een paar maanden en bij mij werkt het super. Daarvoor deed ik borst - tri, rug - bi, benen - kuiten, schouders - buik. Je moet niet te veel sets doen per spiergroep, maar zoals op diverse sites van de profs is te lezen is 6-8 sets voor kleine, en 9 - 12 sets voor grote spiergroepen meer dan genoeg om massa te winnen. Ook zijn er veel artikelen die het trainen van tegenovergestelde spiergroepen op 1 dag aanbevelen. Denk bv. aan supersets bij armen. Ik ben in massa, maar zeker in kracht vooruitgegaan, maar dit kan ook te maken hebben met het omgooien van mijn schema. Ik zou het gewoon eens proberen, je zal er echt niet door achteruit gaan.

johnny 01 zei:
Probeer het uit :).
Maar 3 oefeningen op een dag lijkt me wel iets teveel, vooral biceps en triceps op 1 dag.

Biceps en tricpes zijn je kleinste spiergroepen, waarom zou dat in Godsnaam teveel zijn ???

Biceps en triceps in 1 training kan gewoon goed (beginners misschien niet.)

Maar borst en rug is nog veel zwaarder. Maar als je met die 2 spiergroepen een fatsoenlijke workout neer kunt zetten, give it a try.

supreme zei:
Hier zou ik ook de voorkeur aan geven als je een 3-split wilt doen.
Borst en rug op een dag heb ik ook een tijdje gedaan, maar bij de tweede spiergroep kon ik dan echt niet meer voluit gaan.
Als je er de tijd voor hebt, kun je imo beter 4-split doen

supreme zei:
Ik train ook 3x per week...helaas...nog 2 maandjes:)

Ik doe:

Ben met dit schema aan het experimenteren...gaat wel goed.
doe ik ook zo :)

Terug
Naar boven