Fitness Seller

Goed schema?

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Dit snap ik niet helemaal, je kijkt toch altijd naar de positie van je lichaam tov het gewicht en/of de beweging?

Anders is een BOR of een BP ook verticaal.

Ik noem sowieso niks verticaal of horizontaal, maar als ik het moet doen, zou ik bedenken dat de bewegings"lijn" het horizontaal of verticaal maakt.

BOR en BP zou ik ook verticaal noemen hahaha maar ik kan gewoon helemaal fout zitten, daarom zeg ik gewoon 'van voren naar achter trekken' en 'van beneden naar boven' :roflol:

Even over de rows. Als ik seated row zeg, bedoel ik deze:

IMG_20240408_120722.jpg

We hebben een cable seated row, maar die vind ik minder lekker gaan.
Bij deze hou ik bij de ene mijn handen aan de onderste handvatten, zodat mijn vingers naar binnen wijzen.
Bij de ander de handen op de bovenste overhandse grip (vingers wijzen naar de grond).

De onderste handvatten gaan richting chest zoals cable doet.
De bovenste gaan naast schouders zoals een seated wide grip cable row zou doen (dus niet zoals een cardio roeimachine).

Pak ik 2 verschillende spieren aan met deze 2 houdingen, of hetzelfde?

Ik noem sowieso niks verticaal of horizontaal, maar als ik het moet doen, zou ik bedenken dat de bewegings"lijn" het horizontaal of verticaal maakt.

BOR en BP zou ik ook verticaal noemen hahaha maar ik kan gewoon helemaal fout zitten, daarom zeg ik gewoon 'van voren naar achter trekken' en 'van beneden naar boven' :roflol:
Volgens mij noem je de BOR en de BP een horizontale pull en push. De pull up en de OHP zijn dan de verticale variant.

Als je denkt in de bewegingen Squat, Hinge, verticale Push en Pull, horizontale push en pull, evt. enz.

Volgens mij noem je de BOR en de BP een horizontale pull en push. De pull up en de OHP zijn dan de verticale variant.

Als je denkt in de bewegingen Squat, Hinge, verticale Push en Pull, horizontale push en pull, evt. enz.

Ik ben daar denk ik te dom voor :o

Zolang ik weet wat ik doe en de anderen weten dit ook adhv 'ik zit en trek het naar beneden', zal het wel goed zijn hahaha

Wat een gelul om een schema

Volgens mij kan een staande unilaterale DB press een grotere belasting opleveren voor je rug dan een BW squat.

Kan, ligt eraan wat er aan de hand (rug) is.
Lijkt mij dat als ik en fysio beiden zeggen dat het wel kan en squat niet kan, dat jij dan nogal dom bezig bent om te suggereren dat ik wel kan squatten 'omdat ik ook kan db ohpressen'.

Zelfspot vanwege termen is heel anders dan weten hoe je EIGEN rugproblemen zijn en de fysio gesproken te hebben.
Als je een row niet als een horizontal pull beschouwd ben ik benieuwd hoe je een staande unilaterale DB press met je fysio bespreekt.

Als je een row niet als een horizontal pull beschouwd ben ik benieuwd hoe je een staande unilaterale DB press met je fysio bespreekt.

Geen idee wat er met jou aan de hand is, maar jouw vergelijkingen zijn echt raar.

Niet de juiste termen weten is volgens jou hetzelfde als niet kunnen bespreken welke gewrichten wel en niet mogen bewegen en wat voor bewegingen in algemeen ik wel en niet mag doen?

Als de fysio tegen mij zegt: je mag alles doen dat pijnvrij kan, behalve leg press en hip thrusts en behalve squat en deadlift en andere heupgewricht til oefeningen, dan denk jij dus: euj, DB OHP is ook een heupgewricht til oefening!!

Geen idee wat er met jou aan de hand is, maar jouw vergelijkingen zijn echt raar.

Niet de juiste termen weten is volgens jou hetzelfde als niet kunnen bespreken welke gewrichten wel en niet mogen bewegen en wat voor bewegingen in algemeen ik wel en niet mag doen?

Als de fysio tegen mij zegt: je mag alles doen dat pijnvrij kan, behalve leg press en hip thrusts en behalve squat en deadlift en andere heupgewricht til oefeningen, dan denk jij dus: euj, DB OHP is ook een heupgewricht til oefening!!
Nee, maar laten we hopen dat je communicatie met de fysio beter verloopt.

Nee, maar laten we hopen dat je communicatie met de fysio beter verloopt.

Beter dan met jou via internet?
Uh ga er maar vanuit dat dit 99% beter is :roflol:

Sowieso nog steeds raar hoe je bij die logica komt, maar goed..laten we dat even vergeten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven