AndroidHealthClinic

Goed schema?

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Je kan lopen en je rug asymmetrisch belasten.

Klopt, maar als ik zeg dat ik niet kan en mag squatten maar wel kan en mag db ohp'sen, wie ben jij dan om te zeggen "als je kan ohp kan je ook squat en lunges doen".

Sowieso is de hele beweging anders dus nee, makes no sense.

Heb je echt elke dag naast pulldowns ook nog 8 sets rows over 2 varianten nodig? Veel dubbelop in dezelfde rep ranges. Wat is het verschil tussen medium grip en semi-close grip?

Maar, 8-10 sets rug per dag -20 per week in totaal zou toch redelijk maximaal/meer dan zat moeten zijn.

Oh FB3 mist vertical pull. Beide pulldowns zitten nu wel in dezelfde rep range eigenlijk, dat vind ik dan dubbelop. En zijn ze beide pronated of doe je er een met supinated grip? Daar zie ik wel waarde voor de variatie in.

Gaan de ohp FB2 en FB3 sessies beiden zwaar 3x5 wel lekker samen in een week? Of is een 3x5 sessie met veel lichter percentage voor techniek oid? Idem bench press 3x3 5x5

Bekijk onderstaand schema eens

Bijlagen

Heb je echt elke dag naast pulldowns ook nog 8 sets rows over 2 varianten nodig? Veel dubbelop in dezelfde rep ranges. Wat is het verschil tussen medium grip en semi-close grip?

Maar, 8-10 sets rug per dag -20 per week in totaal zou toch redelijk maximaal/meer dan zat moeten zijn.

Oh FB3 mist vertical pull. Beide pulldowns zitten nu wel in dezelfde rep range eigenlijk, dat vind ik dan dubbelop. En zijn ze beide pronated of doe je er een met supinated grip? Daar zie ik wel waarde voor de variatie in.

Gaan de ohp FB2 en FB3 sessies beiden zwaar 3x5 wel lekker samen in een week? Of is een 3x5 sessie met veel lichter percentage voor techniek oid? Idem bench press 3x3 5x5

@ak zei dat best/gerust 1x verticaal 1x horizontaal en 1x van onder naar boven gedaan kan worden. Daar ging ik dus vanuit (tenzij ik het verkeerd gedaan heb? :o )

Mbt FB3 vertical pull en pronated/supinated zal ik zo ff kijken (kzal er nog op reageren)

FB2 en FB3 OHP, de barbell ohp is niet zwaar, meer langzamer ivm rug. De single db is relatief zwaar inderdaad.
Bench 3x3 is zwaar, 5x5 is techniek.

Bekijk onderstaand schema eens

Gedaan :) maar weet niet goed wat ik ermee moet/wat je mij precies wilt laten zien?

Van onder naar boven? Upright row?

Van onder naar boven? Upright row?

download (1).jpeg

Db rows (onder naar boven).
Na trainen zal ik fotos sturen van machine die ik doe en welke grip ik heb.

Doet het hetzelfde als bijv een seated lat pulldown medium overhands grip?
Nee pulldown is toch van boven je hoofd naar beneden; frontal/saggital plane, niet in het horizontal plane.

@ak bedoelde je met "van onder naar boven" upright rows oid?

Nee pulldown is toch van boven je hoofd naar beneden; frontal/saggital plane, niet in het horizontal plane.

@ak bedoelde je met "van onder naar boven" upright rows oid?

Van de grond optillen is ook verticaal.. niet horizontaal. Je bent zelf horizontaal.

Daarom zeggen we gewoon 'van onder naar boven'.

Waarom zou hij upright rows bedoelen? Dat is toch schouders?

Van de grond optillen is ook verticaal.. niet horizontaal. Je bent zelf horizontaal.
Dit snap ik niet helemaal, je kijkt toch altijd naar de positie van je lichaam tov het gewicht en/of de beweging?

Anders is een BOR of een BP ook verticaal.

Pulldown v bar = verticaal
Uni chest supps d handle cable row = horizontaal
Bb row = “onder naar boven”

Zo doe ik het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven