AndroidHealthClinic

Goede aanbieding?

Joena

Novice
Waardering
1
Beste allemaal,

ik zag dit toevallig voorbij komen. Wanneer je dit per onderdeel bekijkt, wat is er wel en wat is er niet goed aan?
Ik denk namelijk dat het bankje wel prima is, alleen ik denk dat de halters en stangen een negatieve reactie zullen krijgen?

Als het goed is voor iemand die niet onwijs gespierd hoeft te worden, maar op weg is naar een strakker, goed uitziend lichaam, is dit dan de moeite waard of is dit niet goed?
Hieronder de site, wat al de mogelijke twijfels bij mij heeft:

https://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/gg-vida-xl-nl-dco-14-28/60001034

m.v.g.

Jeroen

Iemand die er 'strakker en beter' uit wilt zien moet imo hetzelfde trainen als iemand die onwijs gespierd wilt worden :)

De ene doel is gewoon eerder bereikt dan de ander.

Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven, met een powercage kom je al een heel eind. Bied je meer variatie en als met een redelijke belastbaarheid kan je ook wat verder gaan als je doelen evt verlegd worden gedurende de tijd :)

De meeste van dit soort goedkope inklapbare bankjes zijn allesbehalve stabiel, zeker met zo'n dun frame. De rugleuning en zitting zien er ook erg dun uit. Als je een beetje serieus wil trainen heb je waarschijnlijk al snel weer iets beters nodig.

Daarnaast zijn dit ook geen rubberen halterschijven zoals in de titel van de aanbieding staat! Voor zover ik kan zien zijn dit kunststof halterschijven, vergelijkbaar met de sets die wij hier aanbieden:
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/haltersets/30-mm-haltersets/kunststoffen-30-mm-haltersets/

Kunststof gewichten zijn een stuk dikker, groter en lomper dan gietijzeren of rubberen gewichten, niet onbelangrijk dus om te overwegen in je beslissing. Voor beginners zijn deze gewichten interessant vanwege de lage prijs maar er passen door de dikte veel minder gewichten op de halterstang en dumbbells.

Tot slot zijn de stangen en gewichten uit de aanbieding 28 mm en/of 25 mm in diameter (vreemd dat er twee verschillende maten staan). In Nederland, België en Duitsland is de standaard maat 30 mm, als je later dus de gewichten wil gaan uitbreiden kun je ook tegen problemen aanlopen.

• Topic Starter Topic Starter
dat over het uitbreiden dacht ik inderdaad al... rare maten idd. Ik weet genoeg;)

De Marbo bankjes die wij aanbieden zijn wat duurder dan de aanbieding maar deze zijn ook een stuk beter afgewerkt (dikkere rugleuning, rubbervoetjes, steviger frame etc.).

Mocht je dus op zoek zijn naar goedkope toestellen waar je toch een tijd mee vooruit kunt dan zijn deze wellicht interessant voor jou:
http://www.fitness-seller.nl/krachtapparatuur/merken/marbo-sport/

Succes!

Kunststof gewichten zijn een stuk dikker, groter en lomper dan gietijzeren of rubberen gewichten,.

gietijzeren gewichten zijn ontzettend zwaar, niet te tillen, en als je dat op je tenen krijgt... harstikke gevaarlijk dus.
kunstof is lekker licht, minder gevaarlijk en voelt niet zo koud aan dan dat harde staal.

gietijzeren gewichten zijn ontzettend zwaar, niet te tillen, en als je dat op je tenen krijgt... harstikke gevaarlijk dus.
kunstof is lekker licht, minder gevaarlijk en voelt niet zo koud aan dan dat harde staal.
Met ballonnen trainen is echter nog veiliger, en je haalt makkelijk 100+ reps! :flex:

haha, ja duidelijk dus^^

even voor de duidelijkheid: Ik heb wel al eerder aan fitness gedaan. Ik ben altijd iemand die eerst leest en kijkt(filmpjes) voordat hij iets doet. Ik ben geen pro, maar vind wel dat ik alles goed moet uitvoeren, op de juiste manier. Nu heb ik echt geen geld (student) om direct een Powerrack en alles te kopen. Wel voor een goede set halters/dumbbels en schijven. In principe kan ik daarmee de grote oefeningen uitvoeren, wat ook mijn insteek is. Later kan ik daar eventueel een powerrack aan toevoegen. Voor het optrekken ga ik voorlopig desnoods aan een boom hangen o.i.d., of aan de lat bij de voetbal. (je snapt me idee)

Twijfel tussen sportschool/thuis komt omdat de goede sportscholen bij mij in de buurt al gauw 40 euro in de maand zijn, maar door tijden moet ik echt mega goed plannen en zal het echt mega variëren wanneer ik ga. Ik wil wel een vast schema aanhouden, dus dan lijkt het me gewoon beter dit thuis te doen, aangezien ik dan niet met tijden aan het rommelen ben (treinen naar school, werktijden, etc.). Stel sportschool is pas 7 uur open en begin 8 uur met werk of school, heeft dat voor mij weinig zin. Dan liever iets eerder eruit thuis en een goede workout doen, tijd om te douchen etc. (idem dito voor school). Dan klap ik liever gelijk wat geld bij elkaar om te beginnen met een goede halterbank en gewichten om vervolgens, wanneer ik verder ben en weer op het goede spoor zit, een powerrack aan te schaffen.

Heb ik hier genoeg aan om de draad voorlopig weer op te pakken? dit is zo'n beetje de insteek die ik heb.

Jeroen

Bedankt voor de info!!

Dus een kilo lood is zwaarder dan een kilo veren?

Wat gaat er meer pijn doen: Een kilo veren op je tenen (met een onorm groot volume en dus oppervlakte) of een kilo lood (met een klein volume en dus een klein aanrakingsoppervlakte)?

Aan OP: Ga sowieso voor ofwel rubber ofwel gietijzer.
Tweedehands zie je vaak goedkoper materiaal passeren en tweedehands gietijzer weegt evenveel als nieuw (bij rubber moet je controleren als het niet al barst enz).

Volgens mij is dat lang geen 50 cm hoor...

Als je op zoek bent naar een squat rack zijn de Marbo Haltersteunen MS-S104 wellicht ook een goede optie.
De spotters zijn bovendien verstelbaar in hoogte.

Terug
Naar boven