AndroidHealthClinic

Goede plaatsen om gear te verstoppen?

Kun je ze niet in je brievenbus kwijt als je in een appartement woont?

Toegang tot de sportschool en in de toekomst dus van wedstrijden, evenementen etc.
Fout, niet van toepassing op op hobbysporters.

Alleen op competitieve athleten en elitesporters.

Je zult hooguit beboet worden op het illegaal bezit van geneesmiddelen.

Een sleuf in de bovenkant van een deur frezen (wel een deur in huis natuurlijk). Dus een holle ruimte in je deur die vanaf boven toegankelijk is. Kan je aardig wat gear in verstoppen en daar gaan ze nooit zoeken

• Topic Starter Topic Starter
Een sleuf in de bovenkant van een deur frezen (wel een deur in huis natuurlijk). Dus een holle ruimte in je deur die vanaf boven toegankelijk is. Kan je aardig wat gear in verstoppen en daar gaan ze nooit zoeken
Goed idee man bedankt!! das nog es originaliteit

Dutroux_Kelderdeur.jpg

Vanaf heden dan wel. :p

Fout, niet van toepassing op op hobbysporters.

Alleen op competitieve athleten en elitesporters.

Je zult hooguit beboet worden op het illegaal bezit van geneesmiddelen.

Hmm, ze worden wel geschorst om deel te nemen aan sportmanifestaties en ze krijgen een flinke boete.
Of ze zelf nog in de sportschool mogen komen weet ik niet, maar ook het niet doen van een urinetest is strafbaar.

Volgens de regelgeving kan al wie in georganiseerd verband aan sport doet (van de recreatieve fitnesser tot de elitesporter) op elk ogenblik gecontroleerd worden.

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/20150413_gecooerdineerd_antidopingdecreet_2015-pdf.662159/

Artikel 2 lid 13, ''breedtesporter: elke sporter die geen elitesporter is;''

Artikel 3 lid 3, ''het ontwijken van een monsterneming, of het zonder geldige reden weigeren of zich niet aanbieden voor een monstername na de kennisgeving, vermeld in de toepasselijke antidopingregels;''
Dit lid valt onder de definitie ''dopingpraktijk''.

Artikel 6, ''Alle sporters, begeleiders en sportverenigingen moeten zich op elk moment onthouden van dopingpraktijken''

Titel 6:
Art. 23/1. § 1. Mogelijke dopingpraktijken van breedtesporters als vermeld in artikel 30, worden vervolgd door NADO Vlaanderen, voor de disciplinaire organen, vermeld in artikel 28 en 29.

Het volgende betreft een breedtesporter, dit kan je nalezen in de bron:

''Als de dopingpraktijk verband houdt met een niet-specifieke stof, dient het bewijs van het niet-opzettelijk karakter geleverd te worden door de sporter; 2° voor een dopingpraktijk als vermeld in artikel 3, 3° :
a) vier jaar uitsluiting, tenzij paragraaf 4, 5, of 6 van toepassing is;
b) twee jaar uitsluiting indien de sporter heeft verzuimd zich aan een monstername te onderwerpen en kan aantonen dat het niet opzettelijk was, tenzij paragraaf 4, 5 of 6 van toepassing is;''

''3° het punt 9° wordt vervangen door wat volgt : « 9° sporter : elke persoon die een sportactiviteit beoefent, ongeacht het niveau waarop hij deze sportactiviteit beoefent; »;''

''1° de uitsluiting van de sporter uitspreken overeenkomstig de bepalingen van artikel 42, die inhoudt dat aan de sporter een verbod wordt opgelegd om aan een sportactiviteit deel te nemen als sporter alsook in om het even welke andere hoedanigheid;''

____

http://www.dopinglijn.be/sporters-federaties-clubs/niet-elitesporters/een-overtreding-wat-nu/

''Ten laatste 2 weken na de hoorzitting neemt de disciplinaire commissie een beslissing, die via aangetekende brief aan de sporter wordt bezorgd.
Sancties bestaan uit een verbod om aan sportmanifestaties deel te nemen en naast de controle- en procedurekosten, een administratieve geldboete, die kan oplopen tot 25.000 euro. Sancties worden genomen in overeenstemming met de WADA-code.''

Conclusie:
Als een normale sporter kan je een dopingcontrole krijgen. Weiger je deze, dan ben je strafbaar volgens artikel 3 lid 3, waarvoor je uitsluiting kan krijgen voor toekomstige wedstrijden of sportmanifestaties (vier jaar bij opzet, twee jaar na bewijs van onopzettelijkheid), tenzij kan worden aangetoond dat lid 4, 5 of 6 van toepassing was (oa gebruik en bezit). Ook moet je de controle- en procedure kosten betalen en een administratieve geldboete die kan oplopen tot 25.000 euro.

Bijlagen

Ja, als je al zoveel x gepakt bent en ze vinden thuis 100 vials ofzo, dan loopt dat op, vorig jaar was er in onze gym één gepakt, die moest finaal 2000 betalen

Ja geloof dat de sacties vanaf 1000 euro zijn, dus een keer niet willen plassen levert je 4 jaar schorsing op van wedstrijden of enige sportactiviteit en een flinke geldboete.
Aan de andere kant is de schorsing en het geldbedrag voor aantoonbaar gebruik in de urine veel hoger.

Conclusie:
Toch maar naar Nederland verhuizen :roflol:

Ja geloof dat de sacties vanaf 1000 euro zijn, dus een keer niet willen plassen levert je 4 jaar schorsing op van wedstrijden of enige sportactiviteit en een flinke geldboete.
Aan de andere kant is de schorsing en het geldbedrag voor aantoonbaar gebruik in de urine veel hoger.

Conclusie:
Toch maar naar Nederland verhuizen :roflol:
Haha je zou zo nog beginnen twijfelen he :D :D maar zoals jij en drunkenmaster zeggen, beter niet plassen en een gewone geldboete dan wel en anabolengebruik op je strafblad hebben met al kosten en toekomst gezever erbij

Haha je zou zo nog beginnen twijfelen he :D :D maar zoals jij en drunkenmaster zeggen, beter niet plassen en een gewone geldboete dan wel en anabolengebruik op je strafblad hebben met al kosten en toekomst gezever erbij

Nja ik zeg, beter gewoon niet gebruiken :thumbs:
Als je eenmaal een urinemonster weigert, zullen ze je wel in de gaten gaan houden.

Ja.
Sowieso heb ik het zelf gewoon niet op middelengebruik, prima als iemand anders het wilt doen, maar ik hoef dat niet in mijn lijf, daarbij doe ik mee aan powerlifting wedstrijden met een dopingbeleid. Ik hou te veel van powerliften om het te verpesten door doping te gaan gebruiken.

Ja.
Sowieso heb ik het zelf gewoon niet op middelengebruik, prima als iemand anders het wilt doen, maar ik hoef dat niet in mijn lijf, daarbij doe ik mee aan powerlifting wedstrijden met een dopingbeleid. Ik hou te veel van powerliften om het te verpesten door doping te gaan gebruiken.
Ok dat is wel mooi, het verbaasde me gewoon dacht dat de AAS sectie alleen maar gebruikers aantrok

Ok dat is wel mooi, het verbaasde me gewoon dacht dat de AAS sectie alleen maar gebruikers aantrok

Het ligt er een beetje aan wat de vraag is. Als iemand vraagt welke AAS hij/zij het beste kan nemen, want ''hij/zij groeit niet meer terwijl hij/zij zo min mogelijk vet eet en geen schema heeft, maar wel echt al heel veel eet, namelijk paar boterhammen en wat kwark'', dan reageer ik ook gewoon :o
Je ziet ook regelmatig bodybuilders rondhangen in het powerlifting/strongman/gewichthef subforum, kan prima.

Ik heb je niet echt aan een verstop plek geholpen, maar je weet nu in ieder geval wel de gevolgen van het weigeren van een urine test.
Plus een huiszoeking krijg je niet zomaar en onverwacht. Als jij een urine test weigert, dan kan je eventueel wel een huiszoeking verwachten, nadat je deze hebt geweigerd en de politie deze kan eisen via een andere weg. Als het zo ver is, ben jij er al wel van op de hoogte dat je een huiszoeking kan krijgen.

Het ligt er een beetje aan wat de vraag is. Als iemand vraagt welke AAS hij/zij het beste kan nemen, want ''hij/zij groeit niet meer terwijl hij/zij zo min mogelijk vet eet en geen schema heeft, maar wel echt al heel veel eet, namelijk paar boterhammen en wat kwark'', dan reageer ik ook gewoon :o
Je ziet ook regelmatig bodybuilders rondhangen in het powerlifting/strongman/gewichthef subforum, kan prima.

Ik heb je niet echt aan een verstop plek geholpen, maar je weet nu in ieder geval wel de gevolgen van het weigeren van een urine test.
Plus een huiszoeking krijg je niet zomaar en onverwacht. Als jij een urine test weigert, dan kan je eventueel wel een huiszoeking verwachten, nadat je deze hebt geweigerd en de politie deze kan eisen via een andere weg. Als het zo ver is, ben jij er al wel van op de hoogte dat je een huiszoeking kan krijgen.
bij weigeren mogen ze geen huiszoeking doen er is geen reden voor als ze dit doen kun je ze aanklagen

bij weigeren mogen ze geen huiszoeking doen er is geen reden voor als ze dit doen kun je ze aanklagen

Ze mogen een huiszoeking aanvragen bij jou, dit mag je weigeren. Vervolgens mogen ze een huiszoekingsbevel aanvragen, maar de kans is klein dat ze die krijgen bij een geval van urine test weigeren, maar het kan wel. Hoe dan ook is er een kans dat ze een huiszoeking mogen doen, met een bevel, zonder jouw toestemming.

Anders kan iedereen wel allerlei illegaal spul in huis bewaren he :roflol:

Ze mogen een huiszoeking aanvragen bij jou, dit mag je weigeren. Vervolgens mogen ze een huiszoekingsbevel aanvragen, maar de kans is klein dat ze die krijgen bij een geval van urine test weigeren, maar het kan wel. Hoe dan ook is er een kans dat ze een huiszoeking mogen doen, met een bevel, zonder jouw toestemming.

Anders kan iedereen wel allerlei illegaal spul in huis bewaren he :roflol:
ja maar als je niet plast hebben ze ook helemaal geen bewijs voor een huiszoeking,en zelfs als je plast en positief test krijg je meestal gewoon een geldboete en je betaald de test er dan nog eens bij ook 350euro dacht ik,ze hebben hier een aantal maanden geleden getest in een gym en iedereen die ik ken is er vanaf gekomen met een geldboete .
De reden dat ze die gym teste was omdat er getipt was aan de politie dat er enkele dealers rondliepen.

Terug
Naar boven