Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Excepting massive weight loss or gains, which can affect RMR significantly, perhaps the single place you can most affect caloric expenditure is with activity.
Tuurlijk verandert je RMR met een grote gewichtstoename of gewichtsafname. Als jij 100 kg weegt en je komt 20 kilo bij ga je meer verbranden ja (of andersom), logisch.![]()
Metabolic Rate Overview
A detailed look at the different components of metabolic rate and how they are affected by diet, genetics, weight loss, etc.bodyrecomposition.com
Wie is dit dan?
Tuurlijk verandert je RMR met een grote gewichtstoename of gewichtsafname. Als jij 100 kg weegt en je komt 20 kilo bij ga je meer verbranden ja, logisch.
Dat heeft vrij weinig te maken met wat jij wilt beweren.
En wat is er nou weer mis met melk? Neem wat magere melk en dat zijn haast geen kcal.met melk? Ben je een baby ofzo. met water en een kwestie van wennen.
En nee dit is niet hardcore bedoelt ofzo
Nee, jij beweerde dat snel gewichtsverlies je metabolisme 'het meeste/snelste' vertraagt. Dat is iets anders.Nee, dat staat er niet.
Er staat dat enorme gewichtsafname of toename een significant effect op RMR heeft. En dat is dus ook wat ik beweerde.
Als je veel af valt maar gedurende een hele lange tijd, zal je RMR niet heel veel veranderen.
Daarbij heb ik het hierover met Lyle zelf gehad toen ik er zelf last van had, dus nee dit is geen broscience.
Als je drastisch afvalt gaat logischerwijs ook je RMR omlaag. Maar dat is ook zo als je gestaag afvalt.![]()
Metabolic Rate Overview
A detailed look at the different components of metabolic rate and how they are affected by diet, genetics, weight loss, etc.bodyrecomposition.com
Wie is dit dan?
Nee, jij beweerde dat snel gewichtsverlies je metabolisme 'het meeste' vertraagt. Dat is iets anders.
Als je veel afvalt is 't logisch dat je een ander onderhoud krijgt, je bent een kleiner mens. Heeft verder vrij weinig met "het vertragen van het metabolisme" te maken.
mag ik ook niet.Dat is niet waar.Als je veel af valt maar gedurende een hele lange tijd, zal je RMR niet heel veel veranderen.
Als je drastisch afvalt gaat logischerwijs ook je RMR omlaag. Maar dat is ook zo als je gestaag afvalt.
Ben snel afgevallen had een grote shock te verwerken in de prive zweer dus at eindelijk minimaal. Iedereen gaat anders om met stresvolle situaties en bij mij is eerste wat ik doe ik ga piekeren en stop eigenlijk met eten.
Zal inderdaad doen wat je zegt dat verstandig is. Moet wel ff nieuwe weegschaal halen want heb nu zo'n rommel ding van de action medisana of w/e het merk is maar die doet het soms wel soms niet. Beste zou zo eentje zijn waar je ook vetpercentage op kan zien en spier enzo niet?
Toon maar aan dan.En er zijn dus studies die aantonen dat sneller afvallen je RMR % gewijs sneller laat dalen. Het is dus dan niet meer kg/kcal RMR bijvoorbeeld.
En er zijn dus studies die aantonen dat sneller afvallen je RMR % gewijs sneller laat dalen. Het is dus dan niet meer kg/kcal RMR bijvoorbeeld.
In that study, the combination of a very large deficit plus about 6 hours of cardio seemed to decrease metabolic rate more than the diet alone.
Soms is de realiteit dat men zich niet moet aanstellen en gewoon moet doen wat nodig is. Eet zelf ook liever 12 donuts elke dag, maar helaas brengt dat niet het gewenste resultaat met zich mee (behalve bij sam sulek wel). Een middenweg vinden kan altijd, maar resultaat kost offers. Hoe meer je ervoor over hebt, hoe meer je ervoor terugkrijgt.En wat is er nou weer mis met melk? Neem wat magere melk en dat zijn haast geen kcal.
En dan vragen jullie zich af waarom dit forum geen nieuwe leden aantrekt?
Jij als coach zou toch moeten weten dat het beste voedingsschema het schema is waaraan iemand zich kan houden?
Zeker. Maar het hele verhaal start met diëtiste en tussen de 2000-2500 kcal. Natuurlijk val je af als je basis hiervoor 3500-4000 kcal is.En wat is er nou weer mis met melk? Neem wat magere melk en dat zijn haast geen kcal.
En dan vragen jullie zich af waarom dit forum geen nieuwe leden aantrekt?
Jij als coach zou toch moeten weten dat het beste voedingsschema het schema is waaraan iemand zich kan houden?
Cardio bewaar ik liever voor de laatste randjes of om het energiebudget hoger te houden. Naast dat van cardiovasculaire gezondheids overweging.Soms is de realiteit dat men zich niet moet aanstellen en gewoon moet doen wat nodig is. Eet zelf ook liever 12 donuts elke dag, maar helaas brengt dat niet het gewenste resultaat met zich mee (behalve bij sam sulek wel). Een middenweg vinden kan altijd, maar resultaat kost offers. Hoe meer je ervoor over hebt, hoe meer je ervoor terugkrijgt.
Uiteraard voor een zeer goed fysiek en gezonde levensstijl hoef je lang niet zo autistisch te leven als men denkt en kan je zeker wekelijks hier en daar een leuke cheatmeal doen. Om in TS context te blijven had ie moeten beginnen op 3/4k kcal. Helaas lijkt het hier standaard op dbb dat men cut op meteen <2k kcal met 100kg+ bw en vinden het dan gek dat na 2/3 weken het al moeilijk word en struggles komen of stiekeme snaai avontuurtjes. Liefst ook direct 10uur cardio pw erbij voor die kcal verbranding power boost.
Ps; ik at me havermout ook met magere melk, aangezien ik niet hardcore genoeg ben dit met water te eten ✌️
Er zijn denk ik 2 zaken, ten eerste dat RMR altijd wat % verschilt tussen personen tov de standaard formule. Dit door individual differences in jouw gelinkte bron van hem tot 15% benoemt. En ten tweede dat er een adaptief component van je metabolisme is dat zich kan aanpassen aan een bulk of cut. Dat voornamelijk via NEAT dus meer of minder stilzitten door de dag heen.En er zijn dus studies die aantonen dat sneller afvallen je RMR % gewijs sneller laat dalen. Het is dus dan niet meer kg/kcal RMR bijvoorbeeld.
Er zijn denk ik 2 zaken, ten eerste dat RMR altijd wat % verschilt tussen personen tov de standaard formule. Dit door individual differences in jouw gelinkte bron van hem tot 15% benoemt. En ten tweede dat er een adaptief component van je metabolisme is dat zich kan aanpassen aan een bulk of cut. Dat voornamelijk via NEAT dus meer of minder stilzitten door de dag heen.
Veel afvallen kan voor die 2 zaken appart hoger of lager uitvallen dan verwacht. En mensen kunnen aanleg hebben om die adaptatie van het metabolisme gunstig of niet gunstig mee te krijgen, dus moeilijk afvallen en makkelijk aankomen of juist makkelijk afvallen en moeilijk aankomen. Voornamelijk door onbewust meer of minder te bewegen gedurende de dag.
Ik weet niet of Lyle zegt dat RMR specifiek zich meer dan verwacht aanpast, maar zeker die NEAT adapties en daarmee dus TDEE. Weet je of/waar Lyle iets over die grotere RMR aanpassingen na snel/veel afvallen zegt?
Het blijft wel kcal in/out natuurlijk, maar je moet dan in de som nog rekening houden met die tijdelijke adaptaties. Eindresultaat is dat cutten voor sommigen iets moeilijker is dan anderen ofwel ze op lager dan verwachte kcal uitkomen. Dan moet het verschil sterker met voeding+cardio gemaakt worden.
Wat heeft dit er nou weer mee te makenPermanent Metabolic Damage - Q&A
Is there such a thing as permanent metabolic damage as is being claimed recently? In this Q&A I look at the scientific facts behind the claims.bodyrecomposition.com
In that study, the combination of a very large deficit plus about 6 hours of cardio seemed to decrease metabolic rate more than the diet alone.

Als je zo geïnteresseerd bent stel ik je voor zelf dingen te Googlen, ik ben geen bibliotheek. Er werd gezegd dat Lyle het niet zegt, ik heb laten zien dat hij het wel zegt + heb het er met hem over gehad (maar goed dat geloven jullie toch niet), dus verder kan ik je niet helpen.
In combinatie met 6 uur cardio is dat niet meer dan logisch.Permanent Metabolic Damage - Q&A
Is there such a thing as permanent metabolic damage as is being claimed recently? In this Q&A I look at the scientific facts behind the claims.bodyrecomposition.com
Als je zo geïnteresseerd bent stel ik je voor zelf dingen te Googlen, ik ben geen bibliotheek. Er werd gezegd dat Lyle het niet zegt, ik heb laten zien dat hij het wel zegt + heb het er met hem over gehad (maar goed dat geloven jullie toch niet), dus verder kan ik je niet helpen.