MuscleMeat

Graag advies gevraagd

ik snap ook echt wel waar dat vandaan komt tuurlijk mensen met obesitas voelen zich schuldig en gaan liegen over wat ze eten om beter voor de dag te komen.
Ik denk niet eens dat dit het is, maar meer het ongemerkt naar binnen proppen van eten (bekijk maar eens een aflevering van secret eaters). Daarbij kunnen veel mensen geen portiegrootte inschatten. Een handje nootjes is een stuk of 6-10 amandelen, geen hele bult.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet eens dat dit het is, maar meer het ongemerkt naar binnen proppen van eten (bekijk maar eens een aflevering van secret eaters). Daarbij kunnen veel mensen geen portiegrootte inschatten. Een handje nootjes is een stuk of 6-10 amandelen, geen hele bult.
Hele bulten zal zo ie zo niet gaan nadat ik van de protonpompremmers af ben moet ik erg uitkijken met veel eten in 1* i.v.m reflux maar snap wat je bedoeld dat programma kijk ik trouwens wel eens is leuk om te kijken. Heb net 1 kommetje brinta op en zit al ram en ram vol. Gewoon zo'n soep kommetje.

Hele bulten zal zo ie zo niet gaan nadat ik van de protonpompremmers af ben moet ik erg uitkijken met veel eten in 1* i.v.m reflux maar snap wat je bedoeld dat programma kijk ik trouwens wel eens is leuk om te kijken. Heb net 1 kommetje brinta op en zit al ram en ram vol. Gewoon zo'n soep kommetje.
Heb je toevallig de brinta gewogen? En de overige ingrediënten. Ik ben benieuwd of de hoeveelheid kcal die je op hebt overeenkomt met je vermoeden 😊

In plaats van hele tijd uren cardio erbij te willen gooien zou ik toch eerst nog eens met een kritisch oog naar je voeding kijken.
Ik zou cardio houden voor wanneer je geen ruimte meer hebt om te zakken met je calorieën (ik vermoed dat je toch hoger zit momenteel dan je denkt). Van cardio krijgen sommigen juist meer honger en het vraagt gewoon veel energie dat je beter in krachttraining kan steken aangezien je zoveel mogelijk LBM wilt behouden tijdens een cut (en in jouw geval waarschijnlijk ook nog wel wat kan winnen).

Als je al cardio wilt doen doe je dat sowieso na je krachttraining. Je doet nu een uur cardio voor je KT, why? Krachttraining is prioritair, steek daar je energie in.
Doe vandaag de cardio na de krachttraining zal kijken hoe dat gaat. En wat betreft de extra cardio dat zij ik naar aanleiding van 1 van de tips dat ik moet proberen dagelijkse beweging moet gaan om een groter te kort creeeren en moest elke dag 2200 cal gaan eten

Wat ik aangaf is ook dikke 1000Kcals :D
150g brinta
1 liter melk

Heb je toevallig de brinta gewogen? En de overige ingrediënten. Ik ben benieuwd of de hoeveelheid kcal die je op hebt overeenkomt met je vermoeden 😊
Heb geen keuken weegschaal maar 400ml halfvolle melk met 2 theekopjes brinta en 1 tl kaneel banaan had ik niet meer in huis.

Heb geen keuken weegschaal maar 400ml halfvolle melk met 2 theekopjes brinta en 1 tl kaneel banaan had ik niet meer in huis.
Nou, daar hebben we 't al. Je trackt dus niet accuraat.
Hoe kan je pagina's lang claimen dat je goed trackt als je überhaupt je voeding niet eens kan wegen?

Mijn advies zou zijn om een keukenweegschaal te kopen en alles af te wegen. Ik denk dat daar veel winst valt te behalen. Tbh zou ik er geen van de Action halen maar blij blokker ofzo, zijn iets duurder, maar heb er 2 van de Action gehad en allebei weggegooid

Top, koop zo'n keukenweegschaal, download mfp (als je dat nog niet hebt) en track echt alles. Ook de boter/olie in de pan bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd wat er uit komt

Nou, op pagina 7 komt dan eindelijk de spreekwoordelijke aap uit de mouw!
Er wordt niks afgewogen, maar gewerkt met eetlepels, kopjes, porties en schattingen.
Meten = weten!

1698230802549.jpeg

Nou, op pagina 7 komt dan eindelijk de spreekwoordelijke aap uit de mouw!
Er wordt niks afgewogen, maar gewerkt met eetlepels, kopjes, porties en schattingen.
Meten = weten!

Iedereen moet het leren natuurlijk. veel pagina's was weer discussie met..

• Haha
Waarderingen: Vonk
Iedereen moet het leren natuurlijk. veel pagina's was weer discussie met..
Kan ook wezen dat ik na het wegen lager uitkom ik gebruik de waardes voor producten uit mfp dus dat kan inderdaad op meer uitkomen maar ook op minder. Dus vind het beetje grof om te zeggen dat ik dan maar als alle anderen ben.

Kan ook wezen dat ik na het wegen lager uitkom ik gebruik de waardes voor producten uit mfp dus dat kan inderdaad op meer uitkomen maar ook op minder.
Kan, maar hoeft niet.
Mocht je ergens tegen aanlopen met invullen (er wordt boerenkool stamppot voor je gekookt, hoe moet ik dat invullen bijvoorbeeld) stel je vragen dan hier. Er zijn er zat die met je mee willen denken!
Deel je voedingsdagboek eens als je een paar dagen gelogt hebt.

Kan, maar hoeft niet.
Mocht je ergens tegen aanlopen met invullen (er wordt boerenkool stamppot voor je gekookt, hoe moet ik dat invullen bijvoorbeeld) stel je vragen dan hier. Er zijn er zat die met je mee willen denken!
Deel je voedingsdagboek eens als je een paar dagen gelogt hebt.
Dit zet bij veel leden de haren recht overeind, noemt het maar voedingsschema .

Terug
Naar boven