AndroidHealthClinic

Graag advies gevraagd

Kan ook wezen dat ik na het wegen lager uitkom ik gebruik de waardes voor producten uit mfp dus dat kan inderdaad op meer uitkomen maar ook op minder.
Dus vind het beetje grof om te zeggen dat ik dan maar als alle anderen ben.
Het is niet echt grof, meer de realiteit. Genoeg mensen die volhardend blijven volhouden dat ze zeker x calorieën eten en accuraat tracken terwijl dit totaal niet het geval is. Was bij jou ook niet het geval, want nu komt opeens uit dat je niet eens een keukenweegschaal hebt :o
De enige die je hierdoor voor de gek houdt ben jezelf natuurlijk.

Goh wie had dit zien aankomen, eind vd week geeft ie straks nog toe dat ie de 3 cheatmeals pw niet meetelt en het cirkeltje is rond.

• Topic Starter Topic Starter
Kan, maar hoeft niet.
Mocht je ergens tegen aanlopen met invullen (er wordt boerenkool stamppot voor je gekookt, hoe moet ik dat invullen bijvoorbeeld) stel je vragen dan hier. Er zijn er zat die met je mee willen denken!
Deel je voedingsdagboek eens als je een paar dagen gelogt hebt.
Wil ik best doen hoor maar zal eerst die keuken weegschaal halen kijken of dat veel verschil maakt. Ben gelukkig wel weer afgevallen dus heb in ieder geval niet te veel gegeten.

Goh wie had dit zien aankomen, eind vd week geeft ie straks nog toe dat ie de 3 cheatmeals pw niet meetelt en het cirkeltje is rond.
Ik tel alles mee en cheatmeals die calculeer ik in met mijn max cal doe niet aan cheatdays zo als ik al zij.

Het is niet echt grof, meer de realiteit. Genoeg mensen die volhardend blijven volhouden dat ze zeker x calorieën eten en accuraat tracken terwijl dit totaal niet het geval is. Was bij jou ook niet het geval, want nu komt opeens uit dat je niet eens een keukenweegschaal hebt :o
De enige die je hierdoor voor de gek houdt ben jezelf natuurlijk.
Dat is zo maar zo als ik al zij kan ook lager uitvallen dat weet ik pas na het wegen.

Maar hij is alweer afgevallen en uit verder wegen de komende weken kan blijken dat hij mogelijk toch goed (genoeg) zit met z'n kcal inname.

Hoe vaak weeg je je?

Thomas Rhett Grammar GIF by Academy of Country Music Awards

Hoe ziet zon cheatmeal eruit en hoevaak doe je dit pw
Bijv een wrap met kip die ik heb gemarineerd met shoarma kruiden en van die callowfit of hoe die ook maar heet knoflooksaus maar dat is dan me warme maaltijd en mss 1* per week ofz ik eet meestal elke dag zelfde rijst vlees groente.

Als ik een dag geen koolhydraten eet ben ik de dag daarna 2 kilo lichter, dat wilt niet zeggen dat ik ook maar iets van vet ben afgevallen. Over je gewicht kan je niets zeggen met één meting.
Ik ben meestal door de week als ik sport zwaarder daarom weeg ik elke zondag dan heb ik met rust weekend achter de rug. Alleen iedereen zegt wat anders mijn dietist zegt weeg 1* per week vaker wegen is nergens voor nodig en jullie zeggen weeg meerdere keren per week maakt voor mij niet uit. Ik wil met alle liefde meerdere keren per week wegen.

Ik ben meestal door de week als ik sport zwaarder daarom weeg ik elke zondag dan heb ik met rust weekend achter de rug. Alleen iedereen zegt wat anders mijn dietist zegt weeg 1* per week vaker wegen is nergens voor nodig en jullie zeggen weeg meerdere keren per week maakt voor mij niet uit. Ik wil met alle liefde meerdere keren per week wegen.
Meer data = altijd accurater.
Het maakt verder niet uit dat je door de week zwaarder bent. Als je weekgemiddelde elke week zakt ben je goed bezig, zo niet: moet je dingen aanpassen.
Als je je maar één keer per week weegt duurt het veel langer voordat je iets nuttigs kan zeggen over je progressie en hierdoor duurt het ook langer voordat je de nodige aanpassingen kan maken.

Anita je dieetist heeft waarschijnlijk kort pittig haar is een jaar of 50/55 en draagt van die regenboog jurken. Zulke types moet je nooit vertrouwen.

Weeg ELKE ochtend nuchter nadat je hebt geplast/poept en altijd in dezelfde outfit bv boxer alleen. Noteer dit ergens en na 7 dagen heb je dus 7 dagwegingen en tel je dit bij elkaar op deel je dit door 7. Zo komt er een eerlijk weekgemiddelde uit wat leidend is voor de week erop daar waar je dan uiteraard je weekgemiddelde lager wilt hebben dan die week ervoor. Dit proces herhaal je tot je shredded bent en ondertussen aanpassen indien nodig.

Als je van 1 dagweging uit gaat stuur je blind. Het weer kan je gewicht al beïnvloeden, verbrand vd zonnebank, ziek, ongesteld, meal timing keer off, snachts een zieke drink aanval krijgen, diaree dat je alles uitschijt etc etc etc

Dagelijks wegen en een weekgemiddelde nemen geeft een nauwkeuriger / betrouwbaarder beeld, omdat je gewicht van dag tot dag kan fluctueren. Dat je diëtist zegt '1x per week wegen' is waarschijnlijk omdat dagelijks wegen voor sommigen te stressvol kan zijn omdat ze direct in paniek raken als de weegschaal meer aangeeft dan de dag ervoor. Maar dat hoeft niet als je weet dat die fluctuaties van dag tot dag normaal zijn.

Meer data = altijd accurater.
Het maakt verder niet uit dat je door de week zwaarder bent. Als je weekgemiddelde elke week zakt ben je goed bezig, zo niet: moet je dingen aanpassen.
Als je je maar één keer per week weegt duurt het veel langer voordat je iets nuttigs kan zeggen over je progressie en hierdoor duurt het ook langer voordat je de nodige aanpassingen kan maken.
Daar heeft u volkomen gelijk in. Zal vaker wegen en aanpassingen maken indien nodig doe nu eerst kt i.p.v cardio eerst en merk wel degelijk verschil kan veel meer nu qua gewicht en herhalingen.

Terug
Naar boven