AndroidHealthClinic

Graag advies voor mijn cut schema

Marti

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Mijn naam is Marti en ik train nu ongeveer 2 jaar. ik weeg 90 kilo en ben 1.84 lang. ik heb een vetpercentage van ongeveer 14/15 %.

Mijn doel is om rond de 10 % te gaan zitten voor Mei. ik wil 1 februari gaan beginnen met cutten. dit is de eerste keer dat ik dit ga doen, dus daarom is advies heel erg welkom.

Dit is het schema wat ik zelf heb bedacht.

07:00
2 Volkoren boterhammen met kipfilet
1 Banaan
1 Whey shake met 0 % vet melk

10:00
2 Volkoren boterhammen met kipfilet
1 Appel
250 ml Water

12.30
2 volkoren boterhammen met Vis
(tonijn/zalm/forel)
2 eieren
250 ml water

15:00
2 Reistwafels met magere kaas
200 gram komkommer
250 ml water

17:30
(Wat de pot schaft)
Aardappelen met groenten en vlees of
Reist met groenten en koolvis
250 ml water
250 gram magere kwark

18:30
Trainen

20:30
1 Whey shake met 0 % vet melk.
Bord met witte reist en 1 kipfilet

10:30
250 gram magere kwark
250 ml water

Ik train 3 x per week krachttraining en wil ongeveer 3 x per week cardio gaan doen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Je bent toch niet de voedingswaarde toevallig vergeten uit te rekenen?

na de training mischien een stukje fruit voor de snelle suiker. en ik zou in de cut om half 9 dat bord rijst weg laten. en je kunt anders beter volkoren rijst nemen dan die witte rijst.
voor de rest heb je een netjes schema.

Niks mis met witte rijst.. ik weet dat toch aardig wat professionals hier er voorkeur aan geven na een training omdat het geen vezels bevat (vezels vertragen opnamesnelheid kh's).

Ik zou wat koolhydraten schrappen en wat meer eiwitten/vetten toevoegen

Nee dat vind ik ook. Maar je ziet zo al (afgaande op zijn gewicht en bf) dat hij aardig hoog zit in zijn carbs. 6 volkoren boterhammen, rijstwafels, aardappelen en nog een keer rijst lijken me veel te veel van het goede. Carbs alleen wanneer je ze echt nodig hebt, dus smorgens bij het ontbijt en rondom de training.

Maar je hebt gelijk, ik ben ook wel benieuwd naar het totaal aantal kcals en verdeling e/k/v

• Topic Starter Topic Starter
oke jongens bedankt voor de reactie.

ik dacht eerst een goed schema te maken, en vervolgens de uitkomsten er bij te zetten.

maar ik neem aan dat ik dus minder boord moet eten? maar wat moet ik daar voor in de plaats zetten dan?

ik kan ook een kiwi nemen naar de training?

moet ik de rijst nou weglaten? wat zou een goede invulling daarvoor zijn?

bedankt

iemand nog advies voor mijn schema? :)

ik heb mijn schema aangepast. ik heb het bestand toegevoegd in een exel bestandje.

Als iemand hier even naar wil kijken, heel graag :)

bedankt.

Bijlagen

Terug
Naar boven