XXL Nutrition

Graag jullie hulp bij opzetten garage gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit is misschien ook een idee:
Garage Gym Foldable Wall Rack

Zo'n ATX rack is natuurlijk wel top maar niet goedkoop. Een half rack met rek om schijven aan te hangen is op zich wel handig maar je zet het natuurlijk niet even aan de kant.

Losse steunen vind ik zelf voor bankdrukken etc niet ideaal (veiligheid) maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die dit doen. Voor squats/ohp geen probleem.
 
Vanochtend overleg gehad met mijn trainer. Die vertelde bij een grote beurs in Duitsland erg onder de indruk te zijn geweest van de kwaliteit van ATX zeker ook in vergelijking met andere merken daar aanwezig. Hij zei wel dat het verstandig was om het rack zelf niet op matten maar op het cement te zetten en dan de matten er omheen. Hoe denken jullie daarover?
 
Als je degelijke rubber matten (dus niet van die zachte foam matten of iets dergelijks) hebt, zie ik echt geen enkele reden waarom je een rack daar niet op zou kunnen zetten? Waarom vond hij dat verstandiger?

Als hij in de gedachte heeft dat het rack alle kanten op schuift zou zijn verhaal alleen zinvol zijn als je het rubber er helemaal strak omheen legt en het rubber zelf geen enkele kant op kan.
Aangezien je naar ATX rekken zit te kijken, het power rack 230-M kan je in de vloer verankeren, dan gaat je rek sowieso geen enkele kant meer op :)
 
Met goede rubbermatten maakt dit inderdaad niets uit. Onze Gymfloor puzzelmatten hebben bijvoorbeeld een hele hoge dichtheid en hardheid, daar kun je het rack prima op plaatsen.

Vrijwel al onze racks zijn ook gewoon vrijstaand, dan is het dus ook niet nodig om deze in de grond te verankeren. Mocht je dat wel willen dan kom je uit bij het rack dat RubenM hierboven al aangaf.
 
Ja bij een vloer verankerd rack wel, maar als je gewoon een ATX 240-F pakt bijvoorbeeld, die weegt bijna 200KG. Die kan je rustig op een rubberen vloer zetten, gaat geen kant op. Scheelt je ook tegels op maat zagen. Geen faom matjes gebruiken nee, maar die wil je uberhaupt al niet om op te squatten of deadliften. Gewoon goede rubbertegels of matten.
 
Vanochtend overleg gehad met mijn trainer. Die vertelde bij een grote beurs in Duitsland erg onder de indruk te zijn geweest van de kwaliteit van ATX zeker ook in vergelijking met andere merken daar aanwezig. Hij zei wel dat het verstandig was om het rack zelf niet op matten maar op het cement te zetten en dan de matten er omheen. Hoe denken jullie daarover?

Zoals eerder gezegd als de kwaliteit/hardheid van het rubber goed genoeg is, JUIST wél op de matten zetten. Scheelt namelijk ook veel qua geluidsdemping!
 
Oke helder! Ik denk dat het dan een vloer van dikke matten wordt met een cage erop en dan van die deadlift deadeners. Een heel platform lijkt me niet nodig. Nu nog alles in kaart brengen hoe het komt te staan. Ook dan een goede barbell en schijven uitzoeken.
 
Oke helder! Ik denk dat het dan een vloer van dikke matten wordt met een cage erop en dan van die deadlift deadeners. Een heel platform lijkt me niet nodig. Nu nog alles in kaart brengen hoe het komt te staan. Ook dan een goede barbell en schijven uitzoeken.
Als je bijvoorbeeld onze Gymfloor matten gaat gebruiken is de demping al erg goed, dan hoef je niet ook nog eens Deadlift Deadeners aan te schaffen (tenzij je dat prettige hulpmiddelen vindt om je rechte-lijn tijdens het liften te verbeteren).
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend overleg gehad met mijn trainer. Die vertelde bij een grote beurs in Duitsland erg onder de indruk te zijn geweest van de kwaliteit van ATX zeker ook in vergelijking met andere merken daar aanwezig. Hij zei wel dat het verstandig was om het rack zelf niet op matten maar op het cement te zetten en dan de matten er omheen. Hoe denken jullie daarover?

Gans mijn vloer ligt vol met rubber matten van 3cm geeft geen probleem voor mijn squatrack.

Had er vroeger ook een kooi op staan,stond nog steeds stabiel.
 
Goedemiddag leden,

Ben weer wat dichter bij de indeling zoals ik die zou willen. (Marvin van FS heeft me flink op weg geholpen). IVM hoogte past er geen ATX rack dat los staat. Eentje die verankerd wordt wel. Wat voor haken zouden jullie gebruiken bij zo'n 230-M rack van ATX? Er zijn veel opties namelijk.
 
Haken? Bedoel je J-hooks om de stang in te leggen? Ik zou een tripje naar de showroom van FS maken als je zoveel geld gaat uitgeven aan ATX materiaal dan kun je wat uitproberen.
 
Ik zou me in een garage eerder zorgen maken over de zomer ipv winter. Een trui met trainingsjack volstaat als het vriest. Je krijgt het tijdens krachttraining net zo warm als met hardlopen, die lopen buiten ook met dit weer. Heerlijk. Wel moet je handschoenen aan, het ijzer is te koud. In de zomer valt er niks te doen, tenzij je er een airco in laat zetten.

Ik zou idd de showroom gaan bekijken. Met genoeg trainingservaring moet je zelf wel kunnen weten wat je fijn vind en wat niet. Over de vloer etc. zou ik nu nog niet eens nadenken, begin gewoon met goede basis aankopen, ga trainen, zo kom je er achter wat je nog nodig hebt. Ik ben begonnen op tapijt, was een goedkope oplossing en beter dan beton.

Trainingsmateriaal blijft in de winter gewoon in orde. Mijn latpully en cable cross is jaren geleden ingevet en dat vet zit er nog altijd op. barbell, schuiven etc. kan niks mee gebeuren.
 
Ik zag dat ATX met een monolift uitkomt, die wel heel erg lijkt op die van Rogue. Kan het zijn dat ATX gebruik maakt van licenties van Rogue of zelfs een Europese tak van Rogue is? Vond de spullen al veel op elkaar lijken, maar die Monolift is een kopie. Gaaf ding trouwens. Voor diegenen die zwaar squatten.
 
Haha nee wij hebben niets te maken met Rogue, sterker nog dat is een concurrent ;)

Dit soort modulaire racks/rigs lijken allemaal op elkaar maar als er goede of populaire ontwerpen zijn laten wij ons daar natuurlijk graag door inspireren :)
 
Ah oke, maakt mij verder ook niets uit, maar het lijkt natuurlijk al vlug op elkaar ;). Ziet er allebei ook heel degelijk uit, het had zomaar gekund.
 
Back
Naar boven