AndroidHealthClinic

Graag mening over volgend filmpje

BMI heeft betrekking op je massa/lengte^2 en zou dan inderdaad moeten zeggen of je wel of geen overgewicht hebt maar voor bodybuilders is dit totaal niet relevant. Volgens bmi zou bijvoorbeeld jay cutler obese zijn ..

Over dat laatste weet ik verder niet zoveel maar bodybuilders hebben qua massa misschien anderhalf a twee keer zoveel spiermassa als een normaal persoon..

jay cutler is/was inderdaad obese. alleen dan met een laag vp

als het komt op spiermassa.

de organen, het skelet en de vloeistoffen van een mens wegen bij elkaar ongeveer 30/40kilo.

zeg dat een gemiddeld persoon 75 kilo weegt met een VP van 15%.
dat is dan 63.75 kilo LBM min 35 kilo is 28.75 kilo spiermassa.

jay cutler contest weight kwam opong 125kg. met een VP van minder dan 3% maar laten we met 3% gaan.
dat geeft hem 121.25kg LBM.
121.25-35=86.25 kg spiermassa

86.25:3=28.75

een naar beneden afgeronde jay cutler heeft dus precies 3x zoveel spiermassa als een ruim genomen gemiddeld person.

ben het wel met je eens dat een obese bodybuilder vaak veel gezonder leeft dan een obese fatguy.

als het komt op spiermassa.

de organen, het skelet en de vloeistoffen van een mens wegen bij elkaar ongeveer 30/40kilo.

zeg dat een gemiddeld persoon 70 kilo weegt met een VP van 15%.
dat is dan 63.75 kilo LBM min 35 kilo is 28.75 kilo spiermassa.

jay cutler contest weight kwam opong 125kg. met een VP van minder dan 3% maar laten we met 3% gaan.
dat geeft hem 121.25kg LBM.
121.25-35=86.25 kg spiermassa

86.25:3=28.75

een naar beneden afgeronde jay cutler heeft dus precies 3x zoveel spiermassa als een ruim genomen gemiddeld person.

Die 30-40 kilogram vocht/bot/organen zal wel wat groter zijn bij jay cutler maar ik heb niet zoveel zin om dat allemaal te gaan uitrekenen haha. Spiermassa bestaat immers ook voor een heel groot deel uit vocht

Die 30-40 kilogram vocht/bot/organen zal wel wat groter zijn bij jay cutler maar ik heb niet zoveel zin om dat allemaal te gaan uitrekenen haha. Spiermassa bestaat immers ook voor een heel groot deel uit vocht

het vocht waar ik het over had in die 30/40 kilo was niet intromuscular vocht maar bloed/hersenvloeistof ect.
maar dit was zowiezo al beetje terzijde van mijn punt.

Ik blijf toch altijd natty.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

gewoon naturel blijven anders krijg je een hartaanval en ga je dood.

???

Ik heb het woord obese speciaal voor u opgezocht: obese (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.

Let vooral op het woord lichaamsvet.
Dus je uitleg houdt geen steek.
BMI is achterhaald en inderdaad niet relevant.

???

Ik heb het woord obese speciaal voor u opgezocht: obese (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een medische aandoening waarbij zich zoveel lichaamsvet heeft opgehoopt dat dit een negatief effect kan hebben op de gezondheid.

Let vooral op het woord lichaamsvet.
Dus je uitleg houdt geen steek.
BMI is achterhaald en inderdaad niet relevant.

k fair point obese is dan niet het goede woord, maar hij is veel te zwaar.

je snapt mijn punt toch wel of niet?

meer spier>meer werk voor hart>meer kans op hart problemen.

Vrijwel alle conclusies getrokken uit BMI op individueel niveau zijn nagenoeg betekenisloos

Ik zie in mijn toekomst dat ik op 40 jarige leeftijd, door mijn vrouw, die in depressie verzonken is na een clenbuterol shot, vermoord en opengesneden word en zij mijn lichaam ontdoet van mijn hart, lever en nieren.

Fucking steroids!

dat betekend niet dat het meteen gezond is. ik had het ook niet zo zeer over voeding. ik train nu nog geen anderhalf jaar en mijn BMI is nu al op het randje van ongezond. als ik nog jaren door zou trainen zit ik jaren lang al dan niet mijn hele leven op een gewicht waar mijn hart niet voor is gemaakt. veel bodybuilders krijgen hartaanvallen niet alleen door AAS maar ook vooral door het feit dat hun hart bloed moet pompen door een lichaam met 3/4x zoveel spiermassa als een gewoon persoon.

Dit merk ik zelf ook als ik boven de 100kg kom dat me lichaam moeite met dingen gaat krijgen.
Menselijk lichaam is in mijn ogen ook niet gebouwd om meer dan 90-100kg te wegen.

Ik zie in mijn toekomst dat ik op 40 jarige leeftijd, door mijn vrouw, die in depressie verzonken is na een clenbuterol shot, vermoord en opengesneden word en zij mijn lichaam ontdoet van mijn hart, lever en nieren.

Fucking steroids!

Mmm fijn vrouwtje heb je uitgekozen:p

Terug
Naar boven