MuscleMeat

Graag uw ervaren mening.

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Over dit schema...

Maandag: Rug

Deadlifts
Cable pulldown front en behind
shrugs
bend over DB rows

Dinsdag: Borst / biceps

Benchpress flat
pec dec
incline benchpress

hammer curls
BB curls
Conc. curls

Woensdag: Triceps / Schouders

Small benchpress
cable pulldown
french press

side raises
bend over raises
military press

Donderdag: Rust

Vrijdag: Borst / biceps

Benchpress flat
dumbbell press
cable cross

preacher curls
hammer curls
BB culrs

Zaterdag: Benen / Schouders

Squat
leg press
ham extension

side raises
front raises
press behind the neck

Zondag: Rust

Zoals jullie misschien al door hebben, de schouders, biceps en borst loopt wat achter, is er iemand die dit nog beter weet in te delen?

Ik vind dit niet optimaal eerlijk gezegd..

- biceps na rugdag..
- triceps na borstdag..
- schouders na benen.. oei!
- Bij benen zowiezo even wat meer hamswerk. Gooi er goodmorning of RDL in.
- Je doet net zoveel voor borst en armen, dan benen?!
- Kuiten? waar vind ik die?

Rug + laag volume biceps
Borst + laag volume triceps + zijkant schouders
rust
Benen + kuiten
Schouders + laag volume borst (isolatie)
Biceps + triceps
rust

Schouders pak je ook al flink mee met rug en borst (voor en achterkant), dus puur de zijkant wel 2 keer trainen.

Ja ik kan het imo beter indelen centaur!

Maandag
squaten
Benchpress
Rows

Woensdag
Squaten
Militairypress
incline BP
Deadlifts
Powercleans

Vrijdag
Squat
Benchpress
Rows

Are you up to it?

Word.

Onderarmen mis ik ook en hoeveel setjes doe je voor elke spiergroep? 9 neem ik aan of 12?

• Topic Starter Topic Starter
KaLe zei:
Ik vind dit niet optimaal eerlijk gezegd..
- biceps na rugdag..
- triceps na borstdag..
- schouders na benen.. oei!
- Bij benen zowiezo even wat meer hamswerk. Gooi er goodmorning of RDL in.
- Je doet net zoveel voor borst en armen, dan benen?!
- Kuiten? waar vind ik die?
Rug + laag volume biceps
Borst + laag volume triceps + zijkant schouders
rust
Benen + kuiten
Schouders + laag volume borst (isolatie)
Biceps + triceps
rust
Schouders pak je ook al flink mee met rug en borst (voor en achterkant), dus puur de zijkant wel 2 keer trainen.

Mja, de schouders en triceps waren voor mij ook al een struikelblok door 2 keer borst per week in het schema te hebben. Qua benen heb je wel gelijk, ik ben niet zo'n benenman, en train ze ook alleen omdat het moet. M'n kuiten train ik niet, omdat die, net als mijn onderarmen, het hardst groeien van allemaal zonder ze te trainen.

Het was trouwens een klein foutje in de schema, zaterdags pak ik altijd eerst de schouders aan, dan pas de benen, na de beentraining ben ik ook verrot, dan kan ik elke andere spiergroeptraining wel op m'n buik schrijven.

eduardjanssen zei:
Ja ik kan het imo beter indelen centaur!
Maandag
squaten
Benchpress
Rows
Woensdag
Squaten
Militairypress
incline BP
Deadlifts
Powercleans
Vrijdag
Squat
Benchpress
Rows
Are you up to it?

Compound, compound, compound....

Ik ben een isolatiefreak, ieder zijn ding. :D

S0m30n3 zei:
Word.
Onderarmen mis ik ook en hoeveel setjes doe je voor elke spiergroep? 9 neem ik aan of 12?
Setjes per oefening varieeren tussen de 3 en de 6, op sommige dagen kan er dan ook niks meer bij, zoals de rugdag, omdat ik dan geen tijd genoeg heb.

Centaur zei:
Compound, compound, compound....

Ik ben een isolatiefreak, ieder zijn ding. :D

Compound moet ook de basis vormen! Daarna kan je nog altijd wat isolatie werk doen in superset vorm ofzo. Beetje pompen voor de fun kan geen kwaad ;)

Ow overigens slaat je schouderdag als griep op kip. Je doet eerst issolatieoefeningen en dan pas compound?

ik zou de pulldowns voor rug vervangen door Chins te doen!

2de bicepstraining zou ik ipv. BB curls, Incline Dumbbell Curls doen en ipv. Hammer curls Reverse Curls. Heb je toch weer wat meer variatie.

1x in de week biceps na een rugdag is imo geen probleem.

Misschien dat je voor schouders de 2de training iets kan vervangen voor Upright rows.

De rest ziet er oke uit imo!

Succes!

eduardjanssen zei:
Ow overigens slaat je schouderdag als griep op kip. Je doet eerst issolatieoefeningen en dan pas compound?
Je moet de volgorde van de oefeningen per dag niet zo letterlijk nemen, ik pak idd wel eerst altijd de compound oefeningen, behalve op zaterdag, omdat ik na de benen gewoon geen kracht meer heb om nog schouders te doen.

RubenSossa zei:
ik zou de pulldowns voor rug vervangen door Chins te doen!
2de bicepstraining zou ik ipv. BB curls, Incline Dumbbell Curls doen en ipv. Hammer curls Reverse Curls. Heb je toch weer wat meer variatie.
1x in de week biceps na een rugdag is imo geen probleem.
Misschien dat je voor schouders de 2de training iets kan vervangen voor Upright rows.
De rest ziet er oke uit imo!
Succes!
Goeie suggesties, hier ga ik wat mee puzzelen. :thumb:

Ja voor de biceps moet je bij Ruben zijn, verder moet je niets van hem aannemen maar over de biceps heeft hij alles uitgezocht en geprobeerd.

Centaur zei:
M'n kuiten train ik niet, omdat die, net als mijn onderarmen, het hardst groeien van allemaal zonder ze te trainen.
Ja en ze kunnen ook nooit te groot worden, dus ik zou ze wel trainen:)

eduardjanssen zei:
Ja kan wel....:
Centaur zei:
Je moet de volgorde van de oefeningen per dag niet zo letterlijk nemen, ik pak idd wel eerst altijd de compound oefeningen, behalve op zaterdag, omdat ik na de benen gewoon geen kracht meer heb om nog schouders te doen.
Pre-exhaust mannen. Zoals centaur zelf al zegt, lopen zijn schouders achter. Door middel van pre-exhaust (de isolatie oefeningen) zorgt hij ervoor dat zijn schouders de zwakke schakel zijn bij de compound oefeningen en niet zijn triceps. Zonder het zelf door te hebben post je dus best iets zinnigs, cent.

Verder is het schema gewoon k*t, je bent een isolatie- en volumehoer en je overtraint al je kleine spiergroepen, vind je het gek dat ze dan achterlopen. Maar goed, das een heel andere kwestie... ;)

Mugje zei:
Ja en ze kunnen ook nooit te groot worden, dus ik zou ze wel trainen:)
Ik heb nu 39cm onderarmen op 43cm bovenarmen, die krengen worden straks nog groter als mijn bovenarmen als ik ze nog eens apart ga trainen. Ze noemen me nu al popeye. :rolleyes:

Ik zie zo'n 4 beenoefeningen en zo'n 25 bovenlichaamoefeningen ???

Unregistered zei:
Verder is isolatie ook een dom en niet productieve methode. Hoe sterker de spieren zijn in een bepaald patroon, en hoe meer de OMLIGGENDE spieren worden aangesproken, hoe meer het principe van "irradiatie" en "overflow" ontstaat, wat betekent dat wanneer synergistern en stabilisatoren meer aanspannen, de prime mover of ook wel hoofdbeweger sterker aanspant. Hoe meer je dus 1 spier pakt, hoe minder de spieractiviteit is, wat je ook via EMG kunt meten.
^ with stupid

Terug
Naar boven