AndroidHealthClinic

Graag uw ervaren mening.

De discussie kan eindeloos gevoerd worden, maar we praten dus nog steeds over recreatief trainen. Wel met een doel, progressie. Maar we gaan nu trainingsmethoden van competitief ingestelden vergelijken met recreatieve trainenden. Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat ik voor het wielrennen een schema voor wedstrijden ga volgen omdat ik toevallig een keer een toertocht wil maken.

Centaur beoefend zijn sport op een niveau dat hem ligt en in combinatie met een werkleven en gezinsleven. Dan kan je niet verwachten dat je als een monnik een je bezig gaat houden met iedere beschikbare trainingsmethode. Er kan zeker nog geschaafd worden aan het schema, samen met Centaur heb ik al wat aanpassingen gedaan. Nu is het tijd om dat schema op de proef te stellen, na 8 weken evualeren en dan aanpassen waar nodig.

Even buiten het feit wat je leuk vindt om te doen.

Het is gewoon een feit! dat compound de meeste aanspraak maakt op je spieren en daarmee de grootste massabouwer is van je lichaam.

als je recreatief traint heb je toch ook meer baat met een goed schema?

en of je nu recreatief of competitief traint, met 4 keer per week 1.5u te trainen kom je wel toe hoor.

eduardjanssen zei:
Even buiten het feit wat je leuk vindt om te doen.

Het is gewoon een feit! dat compound de meeste aanspraak maakt op je spieren en daarmee de grootste massabouwer is van je lichaam.

Dat is ook een feit, niemand die het tegenspreekt. Maar Centaur voelt zich goed bij dit schema maar staat wel open voor verandering. Denk niet dat je Centaur blij maakt met een schema waar hij zich niet in kan vinden.

4 keer per week 1,5 uur trainen is leuk als je er naast geen andere beslommeringen kent, Want met alleen die 1,5 uur kom je er dan niet, dan zit je zo op 8 uur per week aan trainingen met reizen meegerekend. Daar heeft niet iedereen tijd voor.

Je moet het aantal trainenden de kost geven die met nog veel minder structuur trainen en daar ook nog resultaat mee boeken. Misschien kan het wel beter, maar ik ga in ieder geval niet een beul in mijn sportschool zeggen dat hij anders moet trainen als ik hem 20 isolatie oefeningen zie doen.

• Topic Starter Topic Starter
EricR zei:
Dat is ook een feit, niemand die het tegenspreekt. Maar Centaur voelt zich goed bij dit schema maar staat wel open voor verandering. Denk niet dat je Centaur blij maakt met een schema waar hij zich niet in kan vinden.

4 keer per week 1,5 uur trainen is leuk als je er naast geen andere beslommeringen kent, Want met alleen die 1,5 uur kom je er dan niet, dan zit je zo op 8 uur per week aan trainingen met reizen meegerekend. Daar heeft niet iedereen tijd voor.

Je moet het aantal trainenden de kost geven die met nog veel minder structuur trainen en daar ook nog resultaat mee boeken. Misschien kan het wel beter, maar ik ga in ieder geval niet een beul in mijn sportschool zeggen dat hij anders moet trainen als ik hem 20 isolatie oefeningen zie doen.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen, amen! :thumb:

als je van trainen houdt dan maak je tijd..
zo zit het voor mij in ieder geval..

maar zelfs bij recreatief heb je toch wel een streven ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
RvR zei:
als je van trainen houdt dan maak je tijd..
zo zit het voor mij in ieder geval..
maar zelfs bij recreatief heb je toch wel een streven ofzo?
Een streven is maar relatief, als je bedoeld "wil je dat figuur in die periode bereiken?" dan zeg ik nee. Bedoel je "wil je trainen voor een beter lichaam en meer spierdefinitie?" dag zeg ik ja. En dit hoeft helemaal niet tijdsgebonden te zijn.

ok.. je hebt gelijk.. ieder zn ding..

respect

Terug
Naar boven