XXL Nutrition

Graag uw ervaren mening.

Zou nog een row pakken bij rug. Pak je die biceps nog iets meer, bij 2 rows maandag en vrijdag dan 3x curls.
Welke van de 2 dagen pak je trouwens je borst het zwaarst? Als je 1x lichter pakt en 1x zwaar, doe dan zwaar op vrijdag (ook ivm meewerken triceps bij de presses).

Centaur zei:
Stupid is je zooitje op een houtvlot. Het interesseert mij helemaal geen ene reet wat jij van isolatie vind. Sinds ik het bewuste topic heb leeggetrokken waar wij onenigheden hadden om ieders ego niet te krenken, en elkaar maar in zijn waarde te laten, doe jij niets anders dan op een gluiperige manier opmerkingen te maken naar mijn persoon, met als enig doel, proberen mij af te zeiken op hetgeen ik heb gedelete om onder andere jouw in je waarde te laten.
Donderd als-tu-blieft! lekker naar het PL hok, en ga daar zitten roddelen over je eeuwige compound gekloot, ik hoop dat je ooit nog eens een grote jongen wordt en inziet dat compound toch niet het enige is waar BB om draait.
:mad:

Haha, sorry man; ik wilde dat mijn rug zo beestig thick was als de jouwe.

• Topic Starter Topic Starter
Samu zei:
Zou nog een row pakken bij rug. Pak je die biceps nog iets meer, bij 2 rows maandag en vrijdag dan 3x curls.
Welke van de 2 dagen pak je trouwens je borst het zwaarst? Als je 1x lichter pakt en 1x zwaar, doe dan zwaar op vrijdag (ook ivm meewerken triceps bij de presses).
Misschien nog een BB row bij de rug? Vrijdag is de zwaarste borstdag, dinsdag zijn maar 2 borst oefeningen geworden.

Niet in spiergroepen denken! Denk in bewegingen. En als je dan al in spiergroepen wil denken, maak er dan een clean & press van.

• Topic Starter Topic Starter
Adema, kan je ook gewoon discusseren? Mooi dat je heilige graal hebt ontdekt maar nu weten we het wel.

Een ieders doelen zijn ook verschillend, ik neem niet aan dat Centaur het podium op wil. Hij is net zoals ik wel serieus bezig met zijn sport, maar de doelen liggen meer op persoonlijk vlak dan op het competitieve.

Er zijn genoeg gemiddelde BB-ers die met dit soort schema's prima uit de voeten kunnen, ook al valt er altijd wel iets bij te schaven. Er zijn net zo goed ook genoeg ecto's die met conhuppelup methodes altijd ecto blijven, dus wat is dan de waarde van die heilige graal?

Nee, jouw lats zijn in de afgelopen 3 maand waarschijnlijk beestig thick geworden; oa door het astronomisch grote aantal kg's wat je aan de bar hebt hangen bij deads.

Centaur zei:
Misschien nog een BB row bij de rug? Vrijdag is de zwaarste borstdag, dinsdag zijn maar 2 borst oefeningen geworden.
Prima! :thumbup:

En Adema kalmeer es, je gaat Centaur echt niet overhalen. :o Je moet zo'n dingen zelf inzien, heb ik gelukkig zelf al gedaan. :p

EricR zei:
Adema, kan je ook gewoon discusseren? Mooi dat je heilige graal hebt ontdekt maar nu weten we het wel.

Een ieders doelen zijn ook verschillend, ik neem niet aan dat Centaur het podium op wil. Hij is net zoals ik wel serieus bezig met zijn sport, maar de doelen liggen meer op persoonlijk vlak dan op het competitieve.

Er zijn genoeg gemiddelde BB-ers die met dit soort schema's prima uit de voeten kunnen, ook al valt er altijd wel iets bij te schaven. Er zijn net zo goed ook genoeg ecto's die met conhuppelup methodes altijd ecto blijven, dus wat is dan de waarde van die heilige graal?

Lieverd, alle wetenschappelijk onderbouwde argumenten worden met 'dat werkt gewoon niet voor mij' afgedaan(van 2 weken lang al je setjes 3 reps doen zul je idd niet groeien). De meesten van jullie kennen de complete roids-bijbel, maar zijn nog nooit verder dan een standaard pompschemaatje gekomen....eigenlijk zegt dit al genoeg.

PL-methoden werken, dat is een feit. Maar waarom moet iedereen trainen volgens de zogenaamd perfecte methode? Ik weet dat ik ook optimaler kan trainen, maar de tijd dat ik als een monnik bezig was met mijn trainingen liggen achter me. Plezier staat voorop en gelukkig gaat dat ook nog een gepaard met resultaat, zoals ik Centaur ken geldt hetzelfde voor hem. Plezier is een belangrijkere drijfveer dan het ultieme resultaat.

Haha; ik vind plers net zo erg als bbers, dus waar heb je het in vredesnaam over?
EricR zei:
Nokken met zuigen, je kan beter je energie gebruiken voor je trainingen.
Als ik gruwelijk ga pecdecken en bbcurlen als jullie heb ik denk ik ook geen energie meer over om tegenargumenten te posten op een zeker Nederlands bbing-board.

EricR zei:
PL-methoden werken, dat is een feit. Maar waarom moet iedereen trainen volgens de zogenaamd perfecte methode? Ik weet dat ik ook optimaler kan trainen, maar de tijd dat ik als een monnik bezig was met mijn trainingen liggen achter me. Plezier staat voorop en gelukkig gaat dat ook nog een gepaard met resultaat, zoals ik Centaur ken geldt hetzelfde voor hem. Plezier is een belangrijkere drijfveer dan het ultieme resultaat.
Plezier is zeker nodig, maar je kan het toch altijd es proberen. Ik doe nu zelf enkel compounds en bevalt prima. En PL-methoden? Het is niet omdat je met veel compounds werkt dat je direct aan PL-ing doet. De meesten in de log-sectie doen eerder een combinatie van PL-ing/gewichtheffen/strongman enzo... (gewoon even ter verduidelijking :p)

Adema zei:
Lieverd, alle wetenschappelijk onderbouwde argumenten worden met 'dat werkt gewoon niet voor mij' afgedaan(van 2 weken lang al je setjes 3 reps doen zul je idd niet groeien). De meesten van jullie kennen de complete roids-bijbel, maar zijn nog nooit verder dan een standaard pompschemaatje gekomen....eigenlijk zegt dit al genoeg.

Ik heb wel kennis van roids, maar meer kennis van training. Ik weet wat er werkt, voor mij en voor anderen. Ik weet tegelijkertijd ook dat er tig personen rondlopen die meer kennis hebben van training en daar luister ik ook naar. Maar dan wel naar de bron, niet naar personen die iemand anders napraten en denken dat ze daardoor ook zelf de wijsheid in pacht hebben.

Als je serieuze plannen hebt om competitie aan te gaan moet je hier niet rondhangen maar kan je beter een coach aantrekken, ook al hoeft die ook niet alles te weten. Maar met een coach kan je niet verder in verwarring worden gebracht omdat er zoveel tegensgestelde meningen zijn. Je moet je dan door je coach laten leiden, de rest is ruis.

Samu zei:
Plezier is zeker nodig, maar je kan het toch altijd es proberen. Ik doe nu zelf enkel compounds en bevalt prima. En PL-methoden? Het is niet omdat je met veel compounds werkt dat je direct aan PL-ing doet. De meesten in de log-sectie doen eerder een combinatie van PL-ing/gewichtheffen/strongman enzo... (gewoon even ter verduidelijking :p)

Niet om te zeuren, maar hoeveel was jouw progressie en hoeveel de mijne dit jaar? ;) Ik geloof ook in compounds en ben ook van plan om volledig krachtgericht te gaan trainen. Alleen nu zijn mijn doelen anders, de massa die ik wilde halen is bijna bereikt. Daarna schakel ik over omdat ik mijn fietsframe graag doormidden wil trappen.

EricR zei:
Niet om te zeuren, maar hoeveel was jouw progressie en hoeveel de mijne dit jaar? ;) Ik geloof ook in compounds en ben ook van plan om volledig krachtgericht te gaan trainen. Alleen nu zijn mijn doelen anders, de massa die ik wilde halen is bijna bereikt. Daarna schakel ik over omdat ik mijn fietsframe graag doormidden wil trappen.
Hoe vaak heb ik deftig getrained dit jaar...? Bijna niet eigenlijk. Maar ben nu goed op weg, dus kom binnen een jaar es terug. ;)

Samu zei:
Hoe vaak heb ik deftig getrained dit jaar...? Bijna niet eigenlijk. Maar ben nu goed op weg, dus kom binnen een jaar es terug. ;)

Zwak excuus waarde Samu, ik ben ouder, heb vier kuurtjes antibiotica achter de rug en een redelijke zware ingreep aan mijn kaak. Heb mede daardoor ook regelmatig niet deftig kunnen trainen, maar dat weerhoud me er niet van om voluit te gaan als ik wel de mogelijkheden had.

Ik kom volgend jaar zeker terug, zonder tanden als ik echt door mijn frame ben geknald :D

ik zie het alweer :D
lekker sfeer maken hier ;)

als een spiergroep achter loopt, dan zou ik niet perse die 2x per week beginnen te trainen...
en dan had ik nog een paar vragen:
hoelang ga je dit schema volgen? werk je volgens een piramide/ progressive overload systeem? of hoe doe je dat met het volume?
welke oefeningen doe je slow rep- high rep- met cheaten? en waarom heb je zo weinig oefeningen in je schema staan. ik neem aan dat je dit niet elke week gaat doen?
goede schema's worden meestal opgebouwd rond een principe en dan worden daar je oefeningen rond gekozen. niet door oefeningen te kiezen die je liggen.

ik wil gn discussie voort zetten over compound vs isolatie of PL methoden vs BB'ing methoden. iedereen kan bij beiden baat hebben als ze op de juiste manier en moment gebruikt worden.

Terug
Naar boven