XXL Nutrition

Graag uw ervaren mening.

Centaur zei:
Qua benen heb je wel gelijk, ik ben niet zo'n benenman, en train ze ook alleen omdat het moet.
Centaur :windup:
Had je niet mogen zeggen man, raakt je credibility als mod een beetje vind ik...:p
Maar goed, ik denk dat je in je algemene schema misschien beter kan gaan puzzelen met een aparte armdag en een aparte schouderdag.
Je biceps lopen achter zeg je, dan zou ik daar zeker de nadruk op leggen; hetgeen je nu niet doet denk ik. Biceps na borst (heb ik zelf al ondervonden) geven wél een goeie pomp maar zijn niet zo efficiënt trainbaar als een aparte armdag met biceps als beginnende spiergroep bijvoorbeeld.

• Topic Starter Topic Starter
Adema zei:
Stupid is je zooitje op een houtvlot. Het interesseert mij helemaal geen ene reet wat jij van isolatie vind. Sinds ik het bewuste topic heb leeggetrokken waar wij onenigheden hadden om ieders ego niet te krenken, en elkaar maar in zijn waarde te laten, doe jij niets anders dan op een gluiperige manier opmerkingen te maken naar mijn persoon, met als enig doel, proberen mij af te zeiken op hetgeen ik heb gedelete om onder andere jouw in je waarde te laten.

Donderd als-tu-blieft! lekker naar het PL hok, en ga daar zitten roddelen over je eeuwige compound gekloot, ik hoop dat je ooit nog eens een grote jongen wordt en inziet dat compound toch niet het enige is waar BB om draait.

:mad:

Centaur zei:
Ik heb nu 39cm onderarmen op 43cm bovenarmen, die krengen worden straks nog groter als mijn bovenarmen als ik ze nog eens apart ga trainen. Ze noemen me nu al popeye. :rolleyes:
Klinkt goed:D

Centaur zei:
Stupid is je zooitje op een houtvlot. Het interesseert mij helemaal geen ene reet wat jij van isolatie vind. Sinds ik het bewuste topic heb leeggetrokken waar wij onenigheden hadden om ieders ego niet te krenken, en elkaar maar in zijn waarde te laten, doe jij niets anders dan op een gluiperige manier opmerkingen te maken naar mijn persoon, met als enig doel, proberen mij af te zeiken op hetgeen ik heb gedelete om onder andere jouw in je waarde te laten.
Donderd als-tu-blieft! lekker naar het PL hok, en ga daar zitten roddelen over je eeuwige compound gekloot, ik hoop dat je ooit nog eens een grote jongen wordt en inziet dat compound toch niet het enige is waar BB om draait.

En toch draait het daar wel om Centaur, kijk dat je isolatieoefeningen gebruikt voor je zwakke spiergroepen is oke. Die hebben blijkbaar een extra zetje nodig.
Maar door je lichaam op te delen in spiergroepen beperk je je lichaam in groeien.
Maar goed daar hebben we het over een jaar nog wel een keer over!

Laatst bewerkt:
Centaur zei:

No offense, maar ik denk dat Adema al een grotere jongen is als jij denkt ;)

Mag ik je stelling trouwens omdraaien. Hopelijk zie jij, en met je vele andere hoor, in dat het allemaal om zware compound oefeningen draait en dat isolatie-oefeningen een leuke aanvulling zijn :)

Beste eq en edje, ik weet ook wel dat compound belangrijk is, anders zou ik het niet in mijn schema hebben, mijn reactie ging even puur uit van het feit dat men maar gelijk stupid genoemd wordt en alle isolatie gelijk als onzin afgedaan wordt.

With stupid betekent alleen maar dat Adema het met Unregistered eens is, we hebben er zelfs een smiley voor op het board.:stupid:

Centaur zei:
Beste eq en edje, ik weet ook wel dat compound belangrijk is, anders zou ik het niet in mijn schema hebben, mijn reactie ging even puur uit van het feit dat men maar gelijk stupid genoemd wordt en alle isolatie gelijk als onzin afgedaan wordt.

Goed genoeg gechat over waarom isolatie zo slecht is. Waarom is het zo positief volgens jouw dan?

Discussie compound-isolatie kan je eindeloos voeren, zelf doe ik ook een combo van compound en isolatie. Eerste heavy compound en daarna 1 of 2 min of meer geisoleerde oefeningen. Heb wat betreft progressie niks te klagen, ook al had ik dan het voordeel van spiergeheugen. Maar voorheen was mijn schema niet veel anders, alleen zo'n 7 a 8 jaar geleden was mijn schema overwegend compound, maar dat viel gewoon niet te combineren met mijn andere sporten.

Lijkt me dat progressie een goede graadmeter is of je schema goed is of niet, natuurlijk wel zo dat je blessures en overbelasting CZS voorkomt. Maar dat is net zo goed mogelijk met een compound only schema. Dan kan je gaan periodiseren, maar dat kan ook met een combo schema.

Heb je weleens getraint zonder isolatie-oefeningen? Ik weet namelijk vrijwel zeker dat je progressie op den duur steeds beter wordt. Hoe gecompliceerder de beweging (hoe meer spiergroepen bij een oefening betrokken worden) des te beter het is.

eduardjanssen zei:
Heb je weleens getraint zonder isolatie-oefeningen? Ik weet namelijk vrijwel zeker dat je progressie op den duur steeds beter wordt. Hoe gecompliceerder de beweging (hoe meer spiergroepen bij een oefening betrokken worden) des te beter het is.

Ja wel gedaan, maar mijn tijd is ook beperkt. Ben geen topsporter en wil ook nog andere sporten kunnen beoefenen. Dit jaar deed ik een combo schema, progressie was prima. Heb zelfs nog geperiodiseerd, gedeeltelijk noodgedwongen omdat ik na 4 anti biotica kuurtjes het spoor bijster was. Maar de rustperiode heeft goed geholpen, knal nu als vanouds in de gym en ben al bijna voorbij mijn maxes van dit jaar.

Ik zou misschien bij meer volledig gerichtheid op KT wel overgaan op een compound only schema, maar mijn doelen voor volgend jaar liggen daar niet. Moet ik nu mijn modschap maar inleveren? :D

Centaur heeft qua krachtstats in ieder geval goede progressie gemaakt, dat het misschien beter kan met een ander schema valt over te discusseren. Maar tegelijkertijd vind ik dat je een schema moet volgen waar je je goed bij voelt en progressie op maakt.

Dat je je goed moet voelen bij een schema ben ik helemaal mee eens. Je andere punten zijn inderdaad discusieerbaar.

Ik zeg: Triest, met de hoofdletter T :no:

Het point is, de discussie tussen isolatie en compound is al tijden aan de gang hier; maar er is nog nooit een fatsoenlijk onderbouwd argument van de isolatie-freaks gekomen. Alleen 'dat werkt gewoon beter'.

De meesten van jullie hebben nog nooit van termen als conjugate of uberhaupt cycling gehoord.

De gemiddelde dbber signed up hier, leest de stickies door, en post na 1 jaar laleen maar meer in chat en convo. De gemiddelde dbber leert geen zak meer bij en schildert alles wat niet in de stickies staat af als 'powerliftingmethodes die voor mij niet werken'. Haha, vooral elkaar na blijven praten, en alle onderbouwde methoden in de grond blijven stampen zodat jullie nooit (voor jezelf) revolutionaire resultaten zullen behalen, met de simple-minded attitude hier. Leeghoofden van de moderne maatschappij :roflol:

Ok, een nieuw schema ism EricR...

Maandag: Rug

Deadlift
bend over DB rows
Shrugs
Cable pulldown front

Dinsdag: Borst / triceps

Benchpress flat
Incline DB press

Small benchpress
cable pulldown
french presses

Woensdag: Schouders

behind the neck presses
side raises
bend over raises

Donderdag: rust

Vrijdag: Borst / Biceps

Benchpress flat
incline benchpress
dumbbell press

BB curls
concentration curls
hammer curls

Zaterdag: benen

Squat
leg press
stiff leg DL
ham curls

Zondag: rust

Adema zei:
Het point is, de discussie tussen isolatie en compound is al tijden aan de gang hier; maar er is nog nooit een fatsoenlijk onderbouwd argument van de isolatie-freaks gekomen. Alleen 'dat werkt gewoon beter'.
De meesten van jullie hebben nog nooit van termen als conjugate of uberhaupt cycling gehoord.
De gemiddelde dbber signed up hier, leest de stickies door, en post na 1 jaar laleen maar meer in chat en convo. De gemiddelde dbber leert geen zak meer bij en schildert alles wat niet in de stickies staat af als 'powerliftingmethodes die voor mij niet werken'. Haha, vooral elkaar na blijven praten, en alle onderbouwde methoden in de grond blijven stampen zodat jullie nooit (voor jezelf) revolutionaire resultaten zullen behalen, met de simple-minded attitude hier. Leeghoofden van de moderne maatschappij :roflol:
Wat voor jou werkt, werkt voor jou, en wat voor mij werkt werkt voor mij. Het gaat hier om oefeningen die voor mij goed werken, en verder vraag ik advies om eventueel het schema hier en daar te veranderen. Een eeuwige discussie tussen compound en isolatie zit ik hier niet op te wachten, de oefeningen heb ik al uitgekozen.

Zou dan zeker de shrugs naar woensdag verplaatsen, want nu is het ook een erg beperkte training. Of voeg er wat cleans aan toe.

Centaur zei:
Wat voor jou werkt, werkt voor jou, en wat voor mij werkt werkt voor mij. Het gaat hier om oefeningen die voor mij goed werken, en verder vraag ik advies om eventueel het schema hier en daar te veranderen. Een eeuwige discussie tussen compound en isolatie zit ik hier niet op te wachten, de oefeningen heb ik al uitgekozen.

Jij hebt geen czs?

eq_909 zei:
Zou dan zeker de shrugs naar woensdag verplaatsen, want nu is het ook een erg beperkte training. Of voeg er wat cleans aan toe.
Ok, maar waarom een "in mijn ogen" rugoefening naar de schouders toe?

Terug
Naar boven