XXL Nutrition

grip close grip benchpress

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Ik doe de laatste tijd close grip bench press met mijn handen op schouderbreedte. Maar waarmee spreek je de triceps nu het beste aan? Zo smal mogelijk of is het zo gewoon goed?
Uiteraard is afwisselen altijd goed, maar mijn vraag is nu welke het beste is.
Ik zit met close grip bench press maar 10kg onder mijn gewonde bench press. En toch trillen mijn armen bij zwaar bankdrukken, wat duid op zwakke triceps...

elbows in, dus langs het lichaam. Zou idd op schouderbreedte pakken omdat je anders je polsen nogal belast.

Ik houdt m'n handen wel iets dichter bij elkaar, komt ook door de EZ stang die ik gebruik ^^

Ik hou me handen anders niet langs mn lichaam, voelt k*t aan en met elbows uit voel ik mn triceps ook gruwelijk branden, grip iets closer dan schouderbreedte.

Hoe smaller de grip deste meer je je triceps gebruikt. Andersom geld hetzelfde voor borst.

Hoe smaller de grip deste meer je je triceps gebruikt. Andersom geld hetzelfde voor borst.

Op zich waar, maar natuurlijk zitten hier ook maxima aan. Ik vind dat het niet nodig is om (veel) smaller te gaan dan schouderbreedte omdat je of je polsen in een rare hoek moet gaan houden, of je rom gaat beperken.

Okee, als dat voor jou werkt :thumbup:, krijg daar persoonlijk dus last van mijn polsen van, maarja lichamen werken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.

lichamen werken WEL hetzelfde.

(nou ja grotendeels dan :).

OT: onderarmen recht onder de stang, ellebogen tegen het lichaam.

zoiets:
BBCloseGripBenchPress.gif

Zo simpel is het niet.

Hoe dichter je bovenarmen tegen je romp blijven des te meer het accent op de tricpes wordt geplaatst. Als je grip te smal wordt krijgen je bovenarmen juist weer de neiging naar buiten te gaan.

Duimen thv acromion werkt voor de meeste trainee het best om de armen recht langs de romp te houden

Dicht bij elkaar = triceps

Ver uit elkaar = borst

(Y)

Zo simpel is het niet.

Hoe dichter je bovenarmen tegen je romp blijven des te meer het accent op de tricpes wordt geplaatst. Als je grip te smal wordt krijgen je bovenarmen juist weer de neiging naar buiten te gaan.

Duimen thv acromion werkt voor de meeste trainee het best om de armen recht langs de romp te houden
precies daar zat ik ook al mee, maar wat betekent acromion?

gewoon langs je ribben en schouder breedte lijkt mij het beste ik voel ze goed als ik het op die manier doe

ik doe duimen op het gladde stuk van de barbell

Dat zegt natuurlijk niets zonder te weten welke barbell je gebruikt. Ik ken ze zelfs zonder gladde stukken.

zit wat in ja :D geen flauw id, gewoon de barbell in de sportschool, dacht dat de gladde stukken normaliter op ongeveer dezelfde plek zaten.

Terug
Naar boven