AndroidHealthClinic

grip close grip benchpress

Duimen om de bar of een suïcide grip? ik zou zelf voor dat laatse gaan.

bij mij handen zo een 20cm van elkaar,en doe bij reps zo een 10kilo minder.

zit wat in ja :D geen flauw id, gewoon de barbell in de sportschool, dacht dat de gladde stukken normaliter op ongeveer dezelfde plek zaten.

Bij een off. Olympische stang wel(thv de dijbenen bij deadlift ed) maar daarnaast zijn er legio andere stangen die gebruikt worden.

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Een kunstgebit heeft zo zijn voordelen.

Dat hoor ik vaker, maar in de 30+ jaar dat ik train heb ik het nog nooit mis zien gaan. Ik heb ook nooit iemand gesproken die het heeft meegemaakt/gezien.

En ja, er zijn filmpjes dat het mis gaat, maar die kan je als je er naar zoekt ook vinden met trainee die een full grip gebruiken

wij hebben zo'n goedkope 30 mm ongelagerde barbell. en hij is een heel klein beetje krom gebogen.

Kan zwakte in je triceps je bench echt ''veel'' beperken/in de weg zitten?
Ik bench namelijk zo'n 30/40% minder bij close grip dan bij regular bench voor borst.

tricep is de prime mover bij de benchpress.

Natuurlijk niet.

De pec. major initieert de beweging, de triceps is volgend. (omdat de pec. de armen naar elkaar trekt moeten de armen streken, niet andersom)

Bij smaldrukken ligt het accent op de triceps juist omdat de pec. de armen niet naar elkaar maar aleen naar boven beweegt.

ik heb in een boek van frank zane gelezen dat hij zijn armen haaks op het lichaam houd met cgbp.. terwijl ik hier juist het tegenovergestelde lees, hoe zit dat dan?!

inderdaad. Handen op schouderbreedte, en ellebogen langs je lichaam !

als je ze ver uiteen zet, train je je borst.

ik heb in een boek van frank zane gelezen dat hij zijn armen haaks op het lichaam houd met cgbp.. terwijl ik hier juist het tegenovergestelde lees, hoe zit dat dan?!

Hoe verder je je bovenarmen naar buiten laat komen des te meer de pec. weer bij de beweging betrokken word.

Terug
Naar boven