MuscleMeat

Stelling Grootste artiest aller tijden?

Peiling Peiling Wat was de grootste artiest aller tijden

• Elvis Presley

Stemmen: 24 14,4%
  • The Beatles

Stemmen: 7 4,2%
  • Michael Jackson

Stemmen: 60 35,9%
  • Prince

Stemmen: 4 2,4%
  • Madonna

Stemmen: 1 0,6%
  • Freddie Mercury

Stemmen: 15 9,0%
  • Jim Morrison

Stemmen: 4 2,4%
  • Nana Mouskouri

Stemmen: 3 1,8%
  • Monique Smit

Stemmen: 19 11,4%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 30 18,0%

• Totaal stemmers
    167
Michael geen zangtalent :roflol:

Only on DBB.

ik denk dat het veilig is om al een conclusie te trekken uit dit topic:

De gemiddelde dbb'er vindt, deels onder invloed van de hype rond de dood van MJ, MJ de grootste aller tijden. Elvis staat stevig tweede. Verwacht wordt dat naarmate de jaren verstrijken, en de recente gebeurtenissen naar het achterhoofd verdwijnen, MJ en Elvis wsl als elkaars gelijken gekend zullen zijn, en dat er overal ter wereld nog veel oeverloze "mj vs elvis"- discussies zullen gevoerd worden. De crazy fans/imitators/lookalikes zullen in beide kampen nog een paar generaties lang bestaan, en beide artiesten zullen zo nu en dan nog gespot worden door één of andere gek wanneer ze een hamburger in de McDo aan het eten zijn. Amen.

Noem eens een popartiest met zo'n groot bereik? Ik denk dat je dan aardig van een koude kermis thuis komt.

Ow brother. Tuurlijk begrijp ik wat ze met zangkwaliteit bedoelen. Maar ook de mensen die je hier noemt redden het niet kwa bereik als je het vergelijkt met opera zangers

Je bent niet alleen op sociaal vlak 'n leek, maar ook muzikaal bak je er weinig van! Gebruik Google eens wat meer voordat je antwoord geeft.

Elvis Presley was a baritone whose voice had an extraordinary compass — the so-called register — and a very wide range of vocal color. It covered two octaves and a third, from the baritone low-G to the tenor high B, with an upward extension in falsetto to at least a D flat. Presley's best octave was in the middle, D-flat to D-flat. In ballads and country songs he was able to belt out full-voiced high Gs and As, showing a remarkable ability to naturally assimilate styles, and eliciting a multiplicity of voices.

Presley's range, though impressive in its own right, did not in itself make his voice that remarkable, at least in terms of how it measured against musical notation. What made it extraordinary, was where its center of gravity lay. By that measure, and according to Gregory Sandows, Music Professor at Columbia University, Presley was at once a bass, a baritone and a tenor, most unusual among singers in either classical or popular music.

Kort samengevat: Elvis had een stembereik van 6-octaven en dat is uitzonderlijk voor een Rockzanger! Er zijn Opera-zangers die dat niet eens halen!

Haha, niet meer dan een gemiddelde zanger?
Dus al die mensen die fan van hem zijn? Geen verstand van smaak?
Aha oke, gelukkig ben jij de alwetende die elke ondermaatse zanger er zo tussenuit pikt.

Over smaak valt te twisten, maar ook Frans Bauer heeft fans.

Je bent niet alleen op sociaal vlak 'n leek, maar ook muzikaal bak je er weinig van! Gebruik Google eens wat meer voordat je antwoord geeft.
Ik hoef google niet te gebruiken om te zien wie ik de grootste artiest aller tijden vind.
Trouwens siert het je totaal niet om persoonlijk te worden.

Laatst bewerkt:
Ik ben er geweest, dit was 'n unieke kans om bepaalde objecten te kunnen zien die normaal verborgen zijn. :rocker:

wow cool man!watvoor dingen heb je allemaal gezien die de moeite waard zijn?!
Heb wel in de planning staan om rond 2012 naar Graceland te gaan

Kort samengevat: Elvis had een stembereik van 6-octaven en dat is uitzonderlijk voor een Rockzanger! Er zijn Opera-zangers die dat niet eens halen!

Over smaak valt te twisten, maar ook Frans Bauer heeft fans.

6 octaven? Raar Yma Sumac, een soprano die bekend was omwille van haar stemregister haalde er iets meer dan 4. Michael haalde er 4, wat ook veel was.

Maar maakt niet uit als Elvis een betere zanger was, met 4 octaven ben je ook al meer dan uitzonderlijk. Michael was een beter danser, choreograaf, componist /lyricist (schreef Elvis wel iets zelf van zijn bekend werk?),etc...

• Topic Starter Topic Starter

Zo, wat dacht jij, ik quote even [Link niet meer beschikbaar] als mijn eigen mening?

Google ook eens even op elvis 3 octaves

wow cool man!watvoor dingen heb je allemaal gezien die de moeite waard zijn?!
Heb wel in de planning staan om rond 2012 naar Graceland te gaan

149w70i.jpg

Die gitaar moet degene zijn die hij nog heeft gebruikt tijdens z'n laatste concert.

Als je 'n tekst omlijnt zoals je dat met "citaat" doet, geef je aan dat het van internet komt. Nou had ik ook deze Wiki-pagina kunnen quoten, maar dat waren misschien teveel veren geweest.

Het ging mij om wat er stond achter kort samengevat, dit was niet gebracht als quote.

Nogmaals, Elvis had geen bereik van 6 maar bijna 3 octaven...

Staat ook in je eigen quote trouwens:

"Elvis Presley was a baritone whose voice had an extraordinary compass — the so-called register — and a very wide range of vocal color. It covered two octaves and a third"

Laatst bewerkt:
Het ging mij om wat er stond achter kort samengevat, dit was niet gebracht als quote.

"Elvis Presley was a baritone whose voice had an extraordinary compass — the so-called register — and a very wide range of vocal color. It covered two octaves and a third"

Dat was die [Link niet meer beschikbaar] ja die ik gebruikte om het snel te verduidelijken en geen zin had om alles te vertalen. Omdat ik op [Link niet meer beschikbaar] las dat hij op het einde van "What Now My Love" 3 octaven omhoog gaat. Dan moet hij minimaal 4 octaven tot zijn beschikking hebben omdat je anders niet kunt verhogen met 3 octaven. Daarbij we weten hoe hoog hij kon, maar niet hoe laag waardoor zijn range ongetwijfeld wijder zal zijn dan die 2 of 3 die men noemt.

Elvis had a three octave range if I remember correctly and each octave contains 6 different sounds I believe. I don't know about his lowest range, I can't think of any of his songs where he goes really low but on songs like What Now My Love, Unchained Melody, How Great Though Art, Hurt, You Gave Me a Mountain and American Trilogy you will hear his vocal power and how high he can go, Especially on What Now My Love, he goes up three octaves at the end of the song.

SniperX

Grootste artiest zou ik zeggen: Michael Jackson.

Beste zanger: Eric Adams(4 octave) van Manowar

Laatst bewerkt:

lol als dat waar zou zijn, dan is mj toch nog de betere zanger :)
edit: 6octaven is wel een beetje geschift... klassieke zangers zijn legendarisch als ze maar iets meer dan 4 hebben.

Voor mij is Barry White de beste soul-artiest allertijden.

lol als dat waar zou zijn, dan is mj toch nog de betere zanger :)
edit: 6octaven is wel een beetje geschift... klassieke zangers zijn legendarisch als ze maar iets meer dan 4 hebben.

Even om te vergelijken; iedereen weet wel dat Mariah Carey bekend staat om haar megabereik. Zij wordt verondersteld een bereik te hebben van 5 octaven...

Hoe kan je nou in vredesnaam Elvis, Michael Jackson, Prince, Queen, Bob Dylan, The Beetles etc. etc. met elkaar vergelijken ??????

Terug
Naar boven