Fitness Seller

Stelling Grootste artiest aller tijden?

Peiling Peiling Wat was de grootste artiest aller tijden

• Elvis Presley

Stemmen: 24 14,4%
  • The Beatles

Stemmen: 7 4,2%
  • Michael Jackson

Stemmen: 60 35,9%
  • Prince

Stemmen: 4 2,4%
  • Madonna

Stemmen: 1 0,6%
  • Freddie Mercury

Stemmen: 15 9,0%
  • Jim Morrison

Stemmen: 4 2,4%
  • Nana Mouskouri

Stemmen: 3 1,8%
  • Monique Smit

Stemmen: 19 11,4%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 30 18,0%

• Totaal stemmers
    167
Als het gaat om grootste stembereik dan wint Georgia Brown met 8 octaven..

Als je mijn stembereik gaat meten op het moment dat ik 'smorgens na een nacht flink zuipen opsta, en als ik keihard aan het meebrullen ben met James Blunt, dan haal ik ook wel 4 oktaven hoor, niks bijzonders! :rolleyes:

Hoe kan je nou in vredesnaam Elvis, Michael Jackson, Prince, Queen, Bob Dylan, The Beetles etc. etc. met elkaar vergelijken ??????
Dat kan ook niet natuurlijk...
Queen is een band, geen individu, en de "Beetles" ken ik niet...
"The Beatles" ken ik wel, en die schijnen ook best wat invloed te hebben gehad op de muziek. ;)
Als je één artiest moet kiezen zul je wel moeten vergelijken toch?!
Voorkeur en smaak zijn de grootste invloed op je mening als je "er geen verstand van hebt" zoals de meesten hier vermoed ik...
Ik heb weinig met "The Beatles" en "Michael Jackson" maar je kan ze hun talent niet ontzeggen natuurlijk.
Ik heb bijna 1000cd's in m'n kast staan van tientallen artiesten die ik allemaal véél beter vind dan MJ.

Volgens mij heeft elvis tijdens al z'n optredens bijna geen enkele noot vals gezongen. Hij had volgens mij meer zijn stem onder controle dan eender welk andere pop-rock artiest. Ook z'n gevoel, op momenten waar hij soms gek ging van de muziek is bijna onovertrefbaar. Hij had het gewoon.

James Brown, godfather of Soul, veel (meest) gesampelde artiest

Volgens mij heeft elvis tijdens al z'n optredens bijna geen enkele noot vals gezongen. Hij had volgens mij meer zijn stem onder controle dan eender welk andere pop-rock artiest. Ook z'n gevoel, op momenten waar hij soms gek ging van de muziek is bijna onovertrefbaar. Hij had het gewoon.

Jean-Claude heeft precies hetzelfde in films. Dan zie je gewoon dat hij gek wordt van die emoties die loskomen. Prachtig om te zien!

jean-claude-van-damme-sarah-ball.jpg

Laatst bewerkt:
Monique smet is wel een mooi inhaalmanoevre aan het doen op elvis, lol :D

probeer wat nummers van prince op youtube te zoeken. staat nagenoeg niks van prince op youtube.

Elvis heeft de mainstream popmuziek opengebroken.
Het management van Elvis is de eerste die echt een idoolstatus creerde kwa merchandising, films, eindeloze concert reeksen etc.
Tel daarbij op dat Elvis vele muzieksTen beheerste van Rock 'n roll tot Gospel tot Country en ook nog eens allerlei crossovers en ik denk dat hij de grootste allertijden is, was en blijft.
Bijna iedere serieuze artiest van John Lennon tot Bob Dylan geeft aan beinvloed te zijn door Elvis.
Of je z'n muziek nou mooi vindt of niet, dat is natuurlijk persoonlijk, maar zijn invloed op de muziekwereld was zonder twijfel het grootst. Net als Schwarzenegger voor Bodybuilding het geval is!

Piano man :bow: Goodnight Saigon :bow: We didn't start the fire :bow:

Idd :D

Waarom is iemand een groter artiest omdat hij al zijn uitgebrachte nummers zelf schreef? Michael Jackson schreef over Of the wall, thriller, bad, dangerous en History ook het merendeel van de liedjes. Niet allemaal, dat niet. Denk dat Dangerous en Bad toch wel 80-90% eigen werk is, en thriller ca 50%. Daarenboven schreef hij zélf 100'en liedjes per plaat, maar werd er vaak geschrapt in het teken van het imago en algemene kleur van de plaat. Hij schreef alleszins meer dan Elvis, die dikke 2de staat op dit moment.

Maar welke artiest ken jij nog die:
- zong
- danste
- componeerde
- teksten schreef
- beatboxte
- producete
- verschillende instrumenten speelde (synthesizers, drum, gitaar en piano)
- choreafieën in elkaar knutselde
- muziekvideo's mee co-regisseerde en innoveerde
- verschillende sTen succesvol mixte tot een destijds innovatief geheel
- stage designing
- costume designing
- tekende
- poëzie schreef
-...?

Billy Joël, zeker?

Wil niet zeggen dat hij veel kon, dat hij ook in alles goed was.

Het zou mij wel verwonderen (ik zeg niet dat het niet zo is) dat michael billy jean enz volledig zelf heeft geschreven, geproduced, gemixt enz, tot de plaat zoals hij nu klinkt, en dat er niemand iets heeft aan veranderd of bijgemaakt.

Zou die 100'n nummers ook wel eens willen horen die hij heeft geschreven, mss dat ze ze nu zullen uitbrengen na z'n dood.
Wist trouwens ook niet dat michael jackson goed een instrument kon bespelen, had hem dat ook wel eens willen zien doen.

Ik denk dat grootste artiest gewoon een kwestie van smaak is. Persoonlijk vind ik artiesten groter die meer hebben geschreven, gezongen, gecomponeerd enz.. Als jij michael de grootste vind met een 30 (geniale) zelfgeschreven nummers en vanwege z'n danspassen enz kan je daar eigenlijk niet over discussieren. En mss had michael idd wel meer talent dan prince of billy joel of elvis, maar dan vind ik het gewoon jammer dat hij het zo weinig uitgebuit heeft.

En frank sinatra verdient trouwens ook de titel grootste artiest!!!

Laatst bewerkt:
Elvis heeft de mainstream popmuziek opengebroken.
Het management van Elvis is de eerste die echt een idoolstatus creerde kwa merchandising, films, eindeloze concert reeksen etc.
Tel daarbij op dat Elvis vele muzieksTen beheerste van Rock 'n roll tot Gospel tot Country en ook nog eens allerlei crossovers en ik denk dat hij de grootste allertijden is, was en blijft.
Bijna iedere serieuze artiest van John Lennon tot Bob Dylan geeft aan beinvloed te zijn door Elvis.
Of je z'n muziek nou mooi vindt of niet, dat is natuurlijk persoonlijk, maar zijn invloed op de muziekwereld was zonder twijfel het grootst. Net als Schwarzenegger voor Bodybuilding het geval is!
Maar luister je er ook graag en veel naar..?
Het is bij mij, en ik vermoed bij velen, zo dat er iedere dag wel een nieuwe "Grootste artiest allertijden" is...
Op dit moment luister ik het liefst naar Moke (Here comes the summer) en Van Morrison (Cleaning windows, live)
Die draai ik veel en hard de laatste dagen, morgen kan ik weer wel op iets anders vallen, al is Van the man wel een constante in mijn muzikale wereld! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Komt natuurlijk wel bij dat MJ al vanaf z'n 10e op de bühne stond. Kan me voorstellen dat je na zoveel jaar het wel iets rustiger aan wilt doen. En kwantiteit zegt natuurlijk niets over kwaliteit...

Johnny Cash

Terug
Naar boven