XXL Nutrition

Shocking Gruwelijk zware mishandeling groep allochtonen tegen 1 persoon

Oooooh dat mag je niet zeggen!!!! Rechtse fl**ker!

3655ty.jpg

#swag

Ach dat tuig heeft nu in ieder geval een strafblad, zie nog maar eens een knappe baan te vinden..

mishandeling-screenshot_0.jpg

De verdachten van de zware mishandeling in Oosterhout krijgen een lagere straf omdat het Openbaar Ministerie camerabeelden van het geweld heeft vrijgegeven om de daders op te sporen. De rechtbank in Breda spreekt van 'onherstelbaar vormverzuim'.
Het OM gaf de camerabeelden van het uitgaansgeweld op de vroege zaterdagochtend van 19 januari 2013 vrij en die werden uitgezonden door Omroep Brabant. Daarop was te zien hoe ten minste vijf verdachten een 25-jarige man in een drukke straat aftuigen en hem bewusteloos achterlaten. Veel mensen keken toe zonder in te grijpen.

De rechtbank vindt het kwalijk dat het OM de beelden vrijgaf zonder toestemming, meldt RTL Nieuws-verslaggever Pim Sedee, die de uitspraak volgt. Volgens de persrechter was de identiteit van een deel van de verdachten al bekend en was het niet nodig om de beelden te tonen. Tot nu toe heeft één van de vijf verdachten, een 17-jarige jongen, al gehoord dat zijn werkstraf wordt verminderd met 15 uur. De rechtbank legde hem 76 dagen jeugddetentie op, waarvan 60 dagen voorwaardelijk, en 75 uur werkstraf.
Vier van de vijf verdachten zijn minderjarig. Tegen hen eiste het OM twee weken geleden voorwaardelijke jeugddetentie van twee tot vier maanden en werkstraffen van 90 tot 180 uur. Tegen de verdachten die zich ook verantwoorden voor overvallen op een pizzakoerier werd vijftien maanden jeugddetentie geeist.

Alleen maar voorwaardelijke straffen en schoffeluurtjes erbij :roflol:

Dit is toch te gek voor woorden; Ik snap die rechters echt niet meer; Waar zitten die met hun verstand;

Ik meen het, als ik ooit slachtoffer word van zo'n laffe bende, dan gaan die zwaar gestraft worden. Door de rechter, zoniet doe ik het zelf.

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 21:17 ----------

Voorwaardelijke straffen zijn natuurlijk totaal ongepast bij dit verwerpelijk crimineel gedrag. Dit wordt gedaan met de idee dat jonge daders zo een kans krijgen om hun leven te beteren i.p.v. zich verder te ontwikkelen als zware criminelen. Maar ik denk niet dat het zo zal overkomen. De rechtbank maakt de fout om te denken dat dit tuig rationeel denkt zoals zij en een voorwaardelijke straf zien als een kans om hun leven te beteren. De rechtbank denkt dat hun aanpak zal leiden tot een betere evolutie van het algemene probleem en hecht er minder belang aan dat een straf in verhouding tot de misdaad is.

De realiteit is dat deze jongeren dit niet als kans zullen zien maar als persoonlijke overwinning. Verder als straffen niet in verhouding staan tot de daden dan is er voor daders geen reden om niet nog extremer geweld te gaan gebruiken.

Het maakt niet uit dat de voorwaardelijke straf boven hun hoofd hangt omdat enerzijds de pakkans niet zo heel groot is en anderzijds de straffen relatief laag blijven. Als ze dan wat maanden moeten zitten zien ze het vaak ook nog als een soort trofee, iets waar ze mee kunnen opscheppen. Je bent geen echte 'gangster' als je niet een keer gezeten hebt. Bovendien ontmoet je anderen die je één en ander kunnen leren en in een nieuw milieu kunnen introduceren.

De rechtbank creëert hiermee alleen maar onrecht voor het slachtoffer en een verdere verrotting van het hele probleem.

Ik ben trouwens zelf geen voorstander van lange gevangenisstraffen, maar deze lichte werkstraffen en voorwaardelijke straffen zijn niet de oplossing. Verder is de straf verminderen vanwege het vrijgeven van de beelden natuurlijk totaal onzinnig.

**** me, dat is zowat 100 % wat ik er ook van vind.

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 21:18 ----------

Allemaal preventief deporteren werkt ook.

Deporteren naar waar?

@ Yasmine

lol idd, als ik gepakt zou worden door die gasten en de politie zou niets doen dan zou ik deur na deur langs gaan tot ik de laatste kan afstrepen

@ Yasmine

lol idd, als ik gepakt zou worden door die gasten en de politie zou niets doen dan zou ik deur na deur langs gaan tot ik de laatste kan afstrepen

Inderdaad. Als je zoiets schrijft of tegen mensen zegt, dan denken ze vaak dat je wat stoom moet afblazen en dat het maar stoere praat is, maar ik meen dat. Ik ben het zo kotsbeu in een land te wonen waar de overheid geen k*t meer uitvoert, ik 55 procent van mijn loon zie verdwijnen in allerhande onnozele belastingen, en dan nog eens zien dat de politie en justitie er geen reet meer om heeft.

Inderdaad. Als je zoiets schrijft of tegen mensen zegt, dan denken ze vaak dat je wat stoom moet afblazen en dat het maar stoere praat is, maar ik meen dat. Ik ben het zo kotsbeu in een land te wonen waar de overheid geen k*t meer uitvoert, ik 55 procent van mijn loon zie verdwijnen in allerhande onnozele belastingen, en dan nog eens zien dat de politie en justitie er geen reet meer om heeft.
Exactly, ik laat er het rechtssysteem op los, maar als dit compleet heeft gefaald dan moet je er zelf maar voor zorgen dat het recht zegeviert. No way dat zulke eikels er met een slappe straf vanaf komen.

Exactly, ik laat er het rechtssysteem op los, maar als dit compleet heeft gefaald dan moet je er zelf maar voor zorgen dat het recht zegeviert. No way dat zulke eikels er met een slappe straf vanaf komen.
Drie keer ben ik zwaar slachtoffer geweest van vandalisme. Er waren getuigen, er waren bekentenissen, echter kwam er geen schadevergoeding omdat het parket de zaken zonder gevolg klasseerde.
SIndsdien doe ik nooit meer aangifte bij de politie en regel ik het zelf, een jaartje later of zo. Ik vind het jammer dat ik dit moet zeggen daar ik enorm geloof en veel waarde hecht aan onze rechtsstaat. Maar genoeg is genoeg.

Drie keer ben ik zwaar slachtoffer geweest van vandalisme. Er waren getuigen, er waren bekentenissen, echter kwam er geen schadevergoeding omdat het parket de zaken zonder gevolg klasseerde.
SIndsdien doe ik nooit meer aangifte bij de politie en regel ik het zelf, een jaartje later of zo. Ik vind het jammer dat ik dit moet zeggen daar ik enorm geloof en veel waarde hecht aan onze rechtsstaat. Maar genoeg is genoeg.
Een jaartje later, omdat ze je dan niet als verdachte zien?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een jaartje later, omdat ze je dan niet als verdachte zien?

Inderdaad. Daarom dat ik ook geen aangifte bij de politie doe. Anders zouden ze zien wie er een motief heeft.
Ik heb momenteel een drie tal mensen die nog iets mogen verwachten van me. Dat klinkt kinderachtig en er zullen mensen zijn die zeggen: "dat haalt niks uit, daar win je toch niks bij", maar sommige zaken dat mag je gewoon niet pikken. Een brandweerkolonel die me, net voor de politie aankomt, zegt dat hij toch gelijk zal krijgen daar hij ze allemaal goed kent, en ik daarna een boete moet betalen terwijl hij me in dronken toestand aan 40 per uur van de baan rijdt. Nou, ik betaalde de 15000 belgische frank, en 5 jaar later heeft hij zijn heel mooie mercedes volledig uitgebrand teruggevonden op zijn mooie oprit. Een maand later zag ik hem bij de bakker en zei ik hem bij het naar buiten gaan. "Weet je nog wie ik ben? " Hij zei smalend en grijnzend "ja", en toen zei ik heel stil: ik heb er van genoten. Je wagen gaf een gezellige warmte af". Ik heb gezien dat je nu met een Peugeot rijdt?" Hij liep rood aan, ik stapte in mijn wagen en vertrok. Case closed. Next.

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 23:12 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ericr, de moderator met de meest onzinnige grappen. Stick to basics, zou ik zeggen.

Inderdaad. Daarom dat ik ook geen aangifte bij de politie doe. Anders zouden ze zien wie er een motief heeft.
Ik heb momenteel een drie tal mensen die nog iets mogen verwachten van me. Dat klinkt kinderachtig en er zullen mensen zijn die zeggen: "dat haalt niks uit, daar win je toch niks bij", maar sommige zaken dat mag je gewoon niet pikken. Een brandweerkolonel die me, net voor de politie aankomt, zegt dat hij toch gelijk zal krijgen daar hij ze allemaal goed kent, en ik daarna een boete moet betalen terwijl hij me in dronken toestand aan 40 per uur van de baan rijdt. Nou, ik betaalde de 15000 belgische frank, en 5 jaar later heeft hij zijn heel mooie mercedes volledig uitgebrand teruggevonden op zijn mooie oprit. Een maand later zag ik hem bij de bakker en zei ik hem bij het naar buiten gaan. "Weet je nog wie ik ben? " Hij zei smalend en grijnzend "ja", en toen zei ik heel stil: ik heb er van genoten. Je wagen gaf een gezellige warmte af". Ik heb gezien dat je nu met een Peugeot rijdt?" Hij liep rood aan, ik stapte in mijn wagen en vertrok. Case closed. Next.

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 23:12 ----------

Ericr, de moderator met de meest onzinnige grappen. Stick to basics, zou ik zeggen.

brb, belgische politie bellen

Dit is trouwens écht het laatste wat ik van je gelezen heb..

Terug
Naar boven