AndroidHealthClinic

Guts Forever

front squats?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.822
ja een soort van :D nu ik er aan denk, dan ik ze idd beter uitvoeren als front squats, aangezien thoracic extension toch de focal point is van deze beweging, dus niet meer van op de grond, want die beweging voelt makkelijk aan

hij weegt op de kop 70kg, de boomschijf, massief eik,

http://www.youtube.com/watch?v=ultQDhu9aA4&feature=youtu.be

Binnenkort press je die blok !

• #2.824
WENDLER CYCLE 3 WEEK 3 TRAINING 1

SQ

Dankzij een vid van Clint Darden eindelijk de 'abs out' techniek gebruikt bij squatten, lol wereld van verschil. Raf had het er al over in SMTK maar nu dat ik beltless ben heb ik het eindelijk geprobeerd,
na 3 jaar squatten nog steeds technique flaws ontdekken, beter laat dan nooit? :D

5x60
5x100
5x125
3x140
1x150
1x155 Beltless PR

echt een wereld van verschil :) ksnap nog steeds niet hoe ik al die jaren heb gesquat gelijk een crossfitter (met abs aangespannen)

SLDL
20x85kg

DB ROW
20x40kg

WRIST CURL
15x20kg ; 13x20kg en een paar negatives

nudat mijn squattechniek wat getweakt is verwacht ik wel wat beltless PR's, denk ook dat ik nog even ga wachten met een belt kopen :)

ja een soort van :D nu ik er aan denk, dan ik ze idd beter uitvoeren als front squats, aangezien thoracic extension toch de focal point is van deze beweging, dus niet meer van op de grond, want die beweging voelt makkelijk aan

hij weegt op de kop 70kg, de boomschijf, massief eik,

http://www.youtube.com/watch?v=ultQDhu9aA4&feature=youtu.be

Mooie schoenen!

OT: leuk dat trainen met al die alternatieve materialen als ik wat meer basiskracht heb wil ik daar ook aan beginnen maar hier in de buurt niet echt een centrum oid.

En mooie training hoe vindt je dat wendler?

• #2.826
Mooie schoenen!

OT: leuk dat trainen met al die alternatieve materialen als ik wat meer basiskracht heb wil ik daar ook aan beginnen maar hier in de buurt niet echt een centrum oid.

En mooie training hoe vindt je dat wendler?

strongman kan je in principe overal trainen, zie mij maar met mijn stuk hout :') m'n moeder denkt dat ik rijp ben voor het gesticht

wendler is een heel mooi schema, zeker voor types die het moeilijk hebben met periodisation, zoals ik. vroeger trainde ik elke week balls to the walls, nu met die geplande deload kan ik langer progressie maken.

met abs out moet je ze ook nog aanspannen hoor :p

Oke denk dat ik over 6 weken is aan de wendler ga!

Thuis heb ik wel iets anders vaag om mee te trainen, een vriend van me werkt bij een lasbedrijf en nu hadden we een keer bij de vuilstortplaats bij het oudijzer twee bouten gevonden die gebruikt bij bruggen ofzo wegen 56kg per stuk handvaten aangemaakt en hij heeft zelfs de uiteinden zwaarder gemaakt door te lassen tot 60kg p.s. kunnen nu een soort farmer walks doen :D!

• #2.829
met abs out moet je ze ook nog aanspannen hoor :p

:mad:

Oke denk dat ik over 6 weken is aan de wendler ga!

Thuis heb ik wel iets anders vaag om mee te trainen, een vriend van me werkt bij een lasbedrijf en nu hadden we een keer bij de vuilstortplaats bij het oudijzer twee bouten gevonden die gebruikt bij bruggen ofzo wegen 56kg per stuk handvaten aangemaakt en hij heeft zelfs de uiteinden zwaarder gemaakt door te lassen tot 60kg p.s. kunnen nu een soort farmer walks doen :D!

nice, kan me voorstellen dat ge met een schroothoop wel wat kunt aanvangen :) mijn grootste probleem is plaats, kleine tuin en een woonwijk, dus ze gaan mij hier ni graag door het straat zien lopen met een yoke oid.

Alsof je bij elke andere sport stopt met je techniek te verbeteren na 3 jaar! ;)

Heb je dat filmpje van die abs out techniek voor mij? Ik ben heel benieuwd en ik moet zeggen dat dit helemaal nieuw is voor mij. Of heeft de techniek vooral nut bij STMK?

Verder inderdaad vette schoenen! Heb ik ook een je staat als een huis :D

• #2.831
Alsof je bij elke andere sport stopt met je techniek te verbeteren na 3 jaar! ;)

Heb je dat filmpje van die abs out techniek voor mij? Ik ben heel benieuwd en ik moet zeggen dat dit helemaal nieuw is voor mij. Of heeft de techniek vooral nut bij STMK?

Verder inderdaad vette schoenen! Heb ik ook een je staat als een huis :D

here you go :)

http://www.youtube.com/watch?v=zkYruXyWDO8

voor squats is het natuurlijk heel nuttig, DL geen idee, moet ik nog eens bekijken, maar voor yokes etc. is het vitaal,

Ow daarom hebben al die PL zo'n dikke buik?

JK :o

Ik was het onlangs in een filmje van Furious Pete tegengekomen. Hij trainde toen op een speciale locatie in Hawaï. Toch ook maar eens proberen dan!

strongman kan je in principe overal trainen, zie mij maar met mijn stuk hout :') m'n moeder denkt dat ik rijp ben voor het gesticht

wendler is een heel mooi schema, zeker voor types die het moeilijk hebben met periodisation, zoals ik. vroeger trainde ik elke week balls to the walls, nu met die geplande deload kan ik langer progressie maken.

:roflol::roflol:

Ik zou carrys doen met dat stuk boomstam. Tegen de borst klemmen en stukje wandelen, weet je wel :cool:

Hmm, ook dat abs out filmpje eens checken.

• #2.835
Ik zou carrys doen met dat stuk boomstam. Tegen de borst klemmen en stukje wandelen, weet je wel :cool:

kzou wel willen, ma da gaat nogal moeilijk in mijn buurt :D

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

WENDLER CYCLE 3 WEEK 3 TRAINING 2

had gisteren al hard getraind, vandaag ging iets minder

FAT BAR MP
5x50
5x60
3x67.5
1x73.5 misload :rolleyes:
3x75 paused

had wss wel 5 gekunnen in betere omstandigheden, we zullen zien

DIPS
12x12kg

PULL UP
1x24kg
1x38kg nipte fail
10xBW

Jelly op de MP :(

De rest niet zo :trollface:

• #2.837
Jelly op de MP :(

De rest niet zo :trollface:

not even mad :')

WENDLER CYCLE 3 WEEK 3 TRAINING 3

DL
5x145
3x160
1x185

wow, lelijke rep :') ik moet echt beter opwarmen voor deze single want dit trok op niet veel

SQ
20x90kg
ging dan weer fantastisch, squat zit in de lift!

ROLLING THUNDER
10x40kg

HISE SHRUGS
20x100 ging easy

had een maat over de vloer, traint al even lang als mij maar zit met veel blessures door slechte form, maar nu is hij (eindelijk) op bezoek gekomen en eb ik een aantal dingen kunnen corrigeren.

Nog bedankt voor de belly out tip man!

Ik begrijp niet hoe jij 20 reps squats en 'lekker' in dezelfde zin kan gebruiken tenzij je het in een ontkenningsvorm gebruikt..

• #2.839
Nog bedankt voor de belly out tip man!

Ik begrijp niet hoe jij 20 reps squats en 'lekker' in dezelfde zin kan gebruiken tenzij je het in een ontkenningsvorm gebruikt..

haha het went hoor :D het wordt eigelijk pas zwaar vanaf rep 15 meestal :)

van 145 naar 160 en van 160 naar 185

Zelf zeker geen fan van. Voor ik m'n squat repout met 140 doe, neem ik snel nog even 120 130

Terug
Naar boven