MuscleMeat

Tom logt

Bezoekers in dit topic

Front Squat:
3x5x85kg (PR)

Press (fail):
5x50kg
2x5x40kg

Deadlift:
5x110kg

Chins:
5xBW
3xBW
3xBW

Heb weer iets te hard geknepen in de bar bij het front squatten, dus mijn linkerarm was waardeloos bij het pressen, k*t :D!
 
of door u monsterbench van maandag. Ook goeie front squats man, hoever zijn die nog verwijderd van u back squats? echt crazy hoe hoog ge die pakt :)
 
Donno, ik ga niet meer back squatten tot mijn techniek weer snor zit.
Ik doe nu gewoon setjes met 40kg en film ze zodat ik het zie als het vordert.

Mijn laatste PR was 4x5x110kg denk ik.
Geen idee of ik nu sterker ben geworden door die fronts of niet :p.
 
gvd man, das ne verdomd goeie pr. Techniek oefenen is goed, maar af en toe eens aanvoelen hoe het bij 60 gaat. Ik vind namelijk dat 40 nog te licht is om tegoei te squatten.
 
Als het bij 40kg niet goed is zal het bij 60kg ook niet goed zijn hé :p.
 
Als het bij 40kg niet goed is zal het bij 60kg ook niet goed zijn hé :p.
Ik bedoel dat ik van mening ben dat je pas vanaf 60kg met goede form kan squatten, juist om de reden dat 40kg nog te licht is (de balans ligt slecht ofzo). Zo voel ik het aan, maar het kan ook onzin zijn, maar test het op zijn minst eens uit.

BB only squats voelen ook slecht aan, toch?
 
Bwahja, maar waarom zou 60kg dan beter zijn dan 40kg :p?
Ik zal het eens proberen de volgende keer :p

Grip:
3x8xT
5x#1 negatives
 
Laatst bewerkt:
Front Squat:
3x5x87,5kg (PR)

Bench Press (fail):
5x87,5kg (PR)
4x87,5kg
3x87,5kg


Power Clean (fail):
3x65kg
2x3x60kg

Front squat was enorm zwaar, in de derde set had ik een sticky point in mijn laatste rep waar ik zeker 3 seconden heb stil gestaan :D.
Gym was volledig leeg, dus geen spotter voor de bench, fail was dus te verwachten.
Weer die kramp in mijn linkerarm gekregen, wss overtraining dus.
Clean ging dan totaal niet meer en dips ook niet.

Zou het trouwens nuttig zijn om mijn bench op 5x3 te trainen aangezien die relatief gezien nogal hoog staat?
 
Ik wissel ook vaak af tussen 3x3, 3x5, 5x5. Vorige week faalde ik op 3x5x67,5 bench, dus ik deed deze week 3x3x70, om volgende week maandag 5x5x65 te doen en dan vrijdag 3x5x67,5 of misschien 3x3x72,5 ofzo.

Maar,
Ik heb vandaag geleerd over Chad Waterbury, 1 of andere prof fysiologie uit de states, die zegt dat wat trainingen effectief maakt is het aantal reps, en niet hoe ge er geraakt (sets x reps dus). Hij praat wel altijd over 5x5 van Bill Star, wat hij 1 van de belangrijkste principes vindt van trainen.
Ik heb dan wat artikels gelezen over die kerel, en die zit ook constant bezig over explosiviteit in u lifts steken, en als ge niet explosief genoeg kunt liften, u setje stoppen, rusten en hervatten (tot ge aan de 25 reps komt).

Nu meestal zit ik rond de 9 - 15 reps, en kwa eigen ervaring gaat da wel goed. Bij u ook klaarblijkelijk. Maar kga dus vanaf nu eens wat meer reps proberen, eens zien wat da zegt.

Die kerel kende zijne shit precies wel;
artikel over 25 reps:
http://www.tmuscle.com/free_online_...rmance/counting_your_reps_for_more_muscle&cr=
Alle artikels op tmuscle van de man:
http://www.tmuscle.com/ALSAuthor.do?p=Chad Waterbury
 
chad waterbury: prof fysiologie :p lol

frontsquat gaat goed vooruit kooksteen!
 
Laatst bewerkt:
Ik wissel ook vaak af tussen 3x3, 3x5, 5x5. Vorige week faalde ik op 3x5x67,5 bench, dus ik deed deze week 3x3x70, om volgende week maandag 5x5x65 te doen en dan vrijdag 3x5x67,5 of misschien 3x3x72,5 ofzo.

Maar,
Ik heb vandaag geleerd over Chad Waterbury, 1 of andere prof fysiologie uit de states, die zegt dat wat trainingen effectief maakt is het aantal reps, en niet hoe ge er geraakt (sets x reps dus). Hij praat wel altijd over 5x5 van Bill Star, wat hij 1 van de belangrijkste principes vindt van trainen.
Ik heb dan wat artikels gelezen over die kerel, en die zit ook constant bezig over explosiviteit in u lifts steken, en als ge niet explosief genoeg kunt liften, u setje stoppen, rusten en hervatten (tot ge aan de 25 reps komt).

Nu meestal zit ik rond de 9 - 15 reps, en kwa eigen ervaring gaat da wel goed. Bij u ook klaarblijkelijk. Maar kga dus vanaf nu eens wat meer reps proberen, eens zien wat da zegt.

Die kerel kende zijne shit precies wel;
artikel over 25 reps:
http://www.tmuscle.com/free_online_...rmance/counting_your_reps_for_more_muscle&cr=
Alle artikels op tmuscle van de man:
http://www.tmuscle.com/ALSAuthor.do?p=Chad Waterbury

Hmm, ach ja, wanneer ik aan de 3x5x90kg moet beginnen zal ik die omdraaien naar 5x3x90kg.
Ik vind het best triest dat mijn front squat en bench gelijk lopen :p.

chad waterbury: prof fysiologie :p lol

frontsquat gaat goed vooruit kooksteen!

Da is, da is, maar kheb soms et gevoel dat ik mijn bovenrug bol, al is dat misschien gewoon door et gewicht dat zwaar wordt.
Is het effectief mogelijk om met een bolle bovenrug te front squatten? Dan zou die bar toch gewoon van mij moeten rollen :p?
 
kan misschien wel verklaren waarom ge zoveel spierpijn in uw armen hebt na het frontsquaten als uwe bovenrug holt en ge meer moeite moet doen om die barbell op u schouders te houden

wanneer gaat ge weer beginnen met te backsquaten?
 
Als de buttwink nazi tevreden is :p.
 
chad waterbury: prof fysiologie :p lol

??

EDIT: Kbedoelde Master in Fysiologie (als ik het internet mag geloven), gimme a break man men hersens zijn volop in de examens :grumble:
;)
 
Laatst bewerkt:
Grip

Rechts: 3x8xT
Links: 3x8xT (1x gesloten, de rest +- 5-10mm open)

Rechts: 3x#1 10seconden toehouden (1-1,5cm open)
Links: 3x#1 10seconden toehouden (2-3cm open)
 
Grip

Rechts: 3x8xT
Links: 3x8xT (1x gesloten, de rest +- 5-10mm open)

Rechts: 3x#1 10seconden toehouden (1-1,5cm open)
Links: 3x#1 10seconden toehouden (2-3cm open)

geen idee of dat goed is of niet, maar grip trainingen zijn wel chill :D
ik ga ook zo'n grip ding kopen binnekort, merk je dat het helpt?
 
Ik heb er nog maar twee keer mee gewerkt, 't zal wel even duren eer ik progress merk hé ;)...
Ik heb me ook nog niet echt verdiept in griptraining, 't is alleen maar crushing grip dat ik train.
 
kheb er vorige week ook gekocht, deze week komen ze wellicht aan, Trainer en 1 :)
 
$ 20 per CoC, via www.irondmind.com (met nog verzendingskosten die hoog oplopen denk ik),
maar sportfood.nl verkoopt Heavy Grippers voor 20 € per stuk, wat wellicht hetzelfde is.

Kheb gelukkig die van mij 2de hands kunnen vinden :cool:
 
Back
Naar boven