XXL Nutrition

Haatbaard VS Rita verdonk

[spiertje16 mode on]Waarom haat iedereen haatbaard toch ? Snap je niet dat hij iedereen wilt helpen om de ware pad te behandelen ? Ok, hij bezorgt je misschien een k*tleven hier op aarde, maar dit aardse leven stelt dan ook helemaal niks voor. Dit is maar een test, een proef. De echte leven begint na de dood pas! Haatbaard is een man met de hart op de juiste plek! Wordt door iedereen gedist en toch strijd hij verder en verkondigt de goede boodschap. Hij lijkt op die pedofiel mohamed wel.[spiertje16 mode off]

- Martin L. King
- Kennedy
- Ghandi

Vergeet Hitler niet.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat God niet bestaat.

Toch lees ik hier een contradictie. Jij 'gelooft' in mensen met gezond verstand, naar ik mag aannemen bedoel je hier mensen mee die vooraanstaand onderzoek hebben gedaan naar dit vraagstuk. Wetenschappers dus. Toch zijn deze mensen het die zich nergens zo ongenuanceerd uitlaten zoals jij wel tracht te doen. Deze mensen spreken vermoedens uit, of resultaten van onderzoek. Nergens de conclusie dat er bewijs is gevonden van het niet bestaan.

Nergens de conclusie dat er bewijs is gevonden van het niet bestaan.

omdat dat ook onmogelijk. Men kan niet anders dan nuanceren en woorden gebruiken als 'god is zo goed als uitgesloten'
Dan zeggen gelovigers: aha, dus je bent niet zo zeker hé!

Die mannen benadrukken het puur wetenschappelijk en dan krijg je dat soort uitingen.
Maar, zoals bascross al zei, wetenschappers kunnen ook niet zeggen dat er apen met 25 verschillende reten bestaan.
Je zegt dan toch ook niet: aha, dus je bent niet zo zeker hé!

Het gaat om aannemelijkheid. Zou God bestaan ? Zijn er bewijzen voor God ? Neen. Dan heb je geen redenen om erin te geloven. Klaar, gedaan.

Toch lees ik hier een contradictie. Jij 'gelooft' in mensen met gezond verstand, naar ik mag aannemen bedoel je hier mensen mee die vooraanstaand onderzoek hebben gedaan naar dit vraagstuk. Wetenschappers dus. Toch zijn deze mensen het die zich nergens zo ongenuanceerd uitlaten zoals jij wel tracht te doen. Deze mensen spreken vermoedens uit, of resultaten van onderzoek. Nergens de conclusie dat er bewijs is gevonden van het niet bestaan.

De God, beschreven in al die flutboekjes van gelovigen bestaat idd niet. Zoveel tegenstrijdigheden, zoveel geloven die denken het bij het juiste eind te hebben? Haha, zeer betrouwbaar.

Zoals ik al eerder zei, dat er nooit een driekoppige aap met 23 lullen is gevonden, betekent niet dat hij misschien toch bestaat. Dat komt omdat het onwaarschijnlijk is, net als de God in al die boekjes.

Ik wacht met smart op de eerste ontdekking van ''echt'' leven op een andere planeet. Dan blijkt dat God toch niet alleen ''de aarde'' heeft bevolkt, met een ''bedoeling''.

zelfs Balkenende twijfelt of zijn geloof samen kan gaan met zijn huidige functie.......

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=38148

Scheiding tussen kerk en staat...
Het is weer zo ver: premier Balkenende moet het ontgelden bij het verlichte deel der natie. De premier heeft uitspraken gedaan over de betekenis van het geloof voor hem en men is er - in dit geval de PvdA - als de kippen bij om kritische vragen te stellen. De premier heeft in een interview gezegd dat hij zonder geloof niet goed kan functioneren. Is dat een kabinetsstandpunt, wil de PvdA weten. En ook: kunnen mensen die níet geloven soms niet goed functioneren? En verdraagt zo’n uitspraak zich wel met de scheiding tussen kerk en staat?

.............De suggestie in de Kamervragen is dat Balkende zijn geloof in verband brengt met zijn werk als premier. Die combinatie zou niet mogen. Daar zit een merkwaardige en in zekere zin beangstigende opvatting achter. Ervan uitgaande dat ieder mens - christen of niet - leeft met en in een levensbeschouwing is het vanzelfsprekend dat levensbeschouwing en werk met elkaar te maken hebben. Het is immers dezelfde persoon die een levensbeschouwing heeft en die werkt. Dijsselbloem wil kennelijk dat een persoon zijn werk moet doen zonder - in zekere zin - zichzelf. Iedere psycholoog - hoe ‘heidens’ die ook is - zal Dijsselbloem op z’n minst zeggen dat zo’n opvatting ongezond is. Een beetje fundamenteler gezegd: Dijsselbloem heeft een verwrongen mensbeeld als hij levensbeschouwing wil opsluiten in het hart van de persoon. Dijsselbloem misleidt zichzelf en anderen in zijn kennelijk verlangen naar mensen (in de publieke ruimte) die hun ‘hart’ thuislaten. Zo’n samenleving is harteloos en ook overigens gevaarlijk. Als het ‘hart’ van mensen niet meer mag kloppen in de publieke ruimte, wordt die ruimte gevuld door de anomieme en mensvijandige machten.
De Dijsselbloemen van Nederland moeten eens wakker worden uit de roes van hun rancune en uit de sluimer van hun (geestelijke) onvolwassenheid.
;)

De God, beschreven in al die flutboekjes van gelovigen bestaat idd niet. Ik wacht met smart op de eerste ontdekking van ''echt'' leven op een andere planeet. Dan blijkt dat God toch niet alleen ''de aarde'' heeft bevolkt, met een ''bedoeling''.

Ik heb geschreven dat je niet met zekerheid kan zeggen dat God niet bestaat, evenzeer dat je met zekerheid kan zeggen dat God wel bestaat. Jij gelooft, net als mensen die in God geloven. Jij gelooft alleen iets anders. Maar dat mag, mooi he zo'n maatschappij.

So long as Adolf Hitler was in power,
his Roman Catholic Church
never questioned his Catholicism
- at least not in public - which is
where it mattered politically.

:D

Dat gaat over de verderfelijke actie van de rooms-katholieke kerk, niet zozeer over hitler's geloof.

Ik heb geschreven dat je niet met zekerheid kan zeggen dat God niet bestaat, evenzeer dat je met zekerheid kan zeggen dat God wel bestaat. Jij gelooft, net als mensen die in God geloven. Jij gelooft alleen iets anders. Maar dat mag, mooi he zo'n maatschappij.

Alleen is mijn ''geloof'' berust op logica en gezond verstand, en dat van christenen, moslims enz. niet.

Verder is zo'n maatschappij geweldig, een dictatuur en dat soort onzin, moeten we hier niet hebben. Alleen is het leuke aan onze maatschappij, dat ik ook mijn twijfels mag hebben over Balkenende's functioneren, omdat hij gelooft in iets onzinnigs, wat nooit bewijzen zal/kan worden, maar wel een sprookje is.

http://www.geencommentaar.nl/index.php/balkenende_blunders_en_hypocrisie
Jan Peter Balkenende is een gelovig man. Jan Peter Balkenende is de minister-president van ons land. De minister-president van ons land is de minister-president van alle Nederlanders. Tot zover niets nieuws, hoor ik u zeggen, maar pas op: onderschat de invloed van Balkenendes geloof op zijn functioneren niet! Het lijkt er zelfs sterk op dat het geloof van Balkenende verhindert dat hij de minister-president van alle Nederlanders is. En dat leidt volgens mij vrij eenvoudig tot de conclusie dat Jan Peter Balkenende maar beter geen minister-president kan zijn.

;)

zoals ik eerder al zei; geloof en politiek gaan moeilijk samen..........
geloof is eeuwenlang politiek geweest, ze gaan prima samen. geloof heeft eeuwenlang gediend om het volk rustig te houden alleen zijn de mensen nu wat kritischer en dat geeft fricties, maar veel van onze huidige normen en waarden komen nog steeds voort uit het christelijke geloof.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat God niet bestaat. Of bestaan der ook driekoppige apen met 24 penissen, alleen omdat nooit iemand der één heeft gezien, dus niemand het zeker weet? :eyes:

Dat mag jij, maar dat is wel onjuist. Gelovigen zijn naïef en ze hebben een gebrek aan gezond verstand.
volgens mij staat het geloven in een god los van de politiek? zoals al eerder gezegd, luther king was ook gelovig, hij heeft enorm veel bereikt politiek gezien, dit ontkracht je argument volledig.

geloof is eeuwenlang politiek geweest, ze gaan prima samen. geloof heeft eeuwenlang gediend om het volk rustig te houden alleen zijn de mensen nu wat kritischer en dat geeft fricties, maar veel van onze huidige normen en waarden komen nog steeds voort uit het christelijke geloof.

volgens mij staat het geloven in een god los van de politiek? zoals al eerder gezegd, luther king was ook gelovig, hij heeft enorm veel bereikt politiek gezien, dit ontkracht je argument volledig.

geloof moet je zien als basis...........politieke leiding geven gaat niet samen met geloof omdat je dan teveel concessies moet doen.
;)

Wat is humanistisch gezien het wezenlijke verschil tussen een gelovige die z'n gedachtengoed ten toon spreid en wil uitbreiden, en een atheist die z'n gedachtengoed ten toon spreid en wil uitbreiden?

het werkte anders prima om het volk rustig te houden en ordinaire graaitochten te rechtvaardigen.

en om dat te vermijden zal je zien dat geloof BUITEN de politiek sneller aan zal slaan dan van binnenuit.

om een goed voorbeeld te kunnen zijn als gelovige kun je het je niet permiteren om een land te besturen in een gedeelde/verdeelde samenleving!
;)

Terug
Naar boven