XXL Nutrition

Haeflandsport International Strongman Cup

1. Jimmy (Belgie)
2. Alex
3. Didier (Belgie)
4. Tony (Engeland)
5. Dominique
6. Ruben
7. Erwin (Oostenrijk)
8. Teun
9. Sebastiaan
10. David (Belgie)
11. Stefan (Zweden)

Brute wedstrijd, o.a. 140 axle van Dominique (95kg bw), 170 en 180 axle (Alex, Jimmy) en 2 x 180 en 3 x 180 stone (Alex en Jimmy). Ziekelijk.

Zelf goed gaar nu maar wel heel tevreden. Alles gegeven.

@Matthieu: Deadlift was idd zelfde tractorbanden als de Limburger, alleen nu op deadlifthoogte. Limburger was 10cm onder knie.

zeer goed gepresteerd Ruben!!! Vond Jimmy ook ziekelijk met zijn 3x180 stone

proficiat aan allen,en vooral jimmy en uiteraard didier,3e plaats is erg netjes

Hier dan even mn verslagje..

Vandaag: Haeflandsport International SM Cup

erg sterk deelnemersveld, dus ik had me voorgenomen dat ik tevreden zou zijn om bij de eerste 10 te horen. Verder niet echt veel kunnen trainen op deze wedstrijd, vanwege drukte laatste tijd (werk, bruiloften, blabla).

Axle clean and press
1 x 110
1 x 120
F x 125

Eerste 2 beurten gingen lekker. Met de 125 miste ik gewoon explosiviteit en tricepspower. 2x geprobeerd, maar zat er vandaag gewoon niet in. Geen smoesje verder, maar merkte wel dat het net iets lastiger voor mezelf is om op rubberen matten goed aan te zetten met de benen. Maargoed, dat gold voor iedereen natuurlijk.

Biervaten laden
65 @1m70
90 @1m60
100 @ 1m50
120 @1m40
140 @1m30 tijd 40,.. sec. PR!

Alles erop in 40,.. seconden. Ondanks een middelmatige tijd vergeleken met de rest toch zelf erg tevreden mee. Eerste 4 vaten gingen heel snel, met de 140 misschien iets te lang mee op de schoot blijven zitten. Volgende keer gewoon niet nadenken, maar gelijk omhoog komen.

Tractor Tire Deadlift, deadlifthoogte
1 x 270
1 x 290
1 x 300 Whoosaaaa!!! wedstrijd PR!

Alle lifts met deadliftpakje en straps.

Erg erg blij mee. Vooral omdat het alledrie hele nette lifts waren. NO HITCH en NO THIGHRIDE. Zelfs de 300 lekker smooth gepulled. Heb hier safe gespeeld, omdat ik geen risico durfde te nemen. Verder ook prima, want heb hier niks mee verloren. Eén ding weet ik zeker. Er zat nog meer in. Tank was nog niet leeg! 310 had er wellicht ingezeten vandaag, we zullen het nooit weten. Next time. Verder de tweede keer dat ik 300 pull, blijft een heerlijk gevoel geven.

One hand Dumbbell Clean and Press, 70kg Fibo Dumbbell
6 reps PR!

Ging super. Nooit 6 reps verwacht binnen 75 sec.

156kg Stone op reps @1m20
3 reps

Ook hier erg tevreden mee. Dacht niet verder dan 2 reps te komen, toch nog 3 reps binnen 75 sec. kunnen maken. Voor een 4de kwam ik helaas net wat tijd tekort.

Uiteindelijk 6de geworden net achter Dominique. In dit deelnemersveld kan ik niet meer dan hier tevreden mee zijn, zeker gezien mn magere wedstrijdvoorbereiding. En van Dominique gewoon chapeau, overigens ook voor de andere gebroeders van Moonen. Zoals vaker al wordt gezegd, ze zijn alle drie in de Obelix ketel gevallen, alleen Alex heeft er al eerste van mogen drinken en die had hem al voor 2/3 leeg. :D

Verder ben ik Teun (die ook z'n mannetje heeft gestaan vandaag) voor kunnen blijven en dat vond ik wel een leuke revanche ten opzichte van de SM Limburg begin dit jaar. ;)

Nu goed eten en het lichaam rust geven! :zuip:

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

@ Laantje: Thanks!

Professioneel georganiseerde wedstrijd, wat laat zien dat je ook met beperkte ruimte toch iets leuks kunt neerzetten!

Respect voor alle deelnemers, en felicitaties aan Jimmy, Alex en Didier. Het was vanaf het begin vrij duidelijk dat de wedstrijd vooral om Jimmy en Alex zou gaan. Jimmy was vandaag iets sterker, maar Alex was herstellende van een blessure...ik denk dat beide giganten aan elkaar gewaagd zijn en het op de onderdelen en de vorm van de dag aankomt. :)

Professioneel georganiseerde wedstrijd, wat laat zien dat je ook met beperkte ruimte toch iets leuks kunt neerzetten!

Respect voor alle deelnemers, en felicitaties aan Jimmy, Alex en Didier. Het was vanaf het begin vrij duidelijk dat de wedstrijd vooral om Jimmy en Alex zou gaan. Jimmy was vandaag iets sterker, maar Alex was herstellende van een blessure...ik denk dat beide giganten aan elkaar gewaagd zijn en het op de onderdelen en de vorm van de dag aankomt. :)

Helemaal vergeten te vermelden idd. Geweldig georganiseerd door Haefland en Stichting SMTL!! Gratis drank voor de atleten en genoeg vreten aanwezig! Leuk initiatief ook, die wafels en broodjes knakworst voor een habbekrats en opbrengst voor de Stichting! Super! Volgende keer zal ik dan wel voor mn KitKat betalen, want die heb ik zo gepakt.. :o Sorry.

nice congratz allemaal ..pff ziek hoor die 140 axle van dominque...respect

Hier dan even mn verslagje..

Vandaag: Haeflandsport International SM Cup

erg sterk deelnemersveld, dus ik had me voorgenomen dat ik tevreden zou zijn om bij de eerste 10 te horen. Verder niet echt veel kunnen trainen op deze wedstrijd, vanwege drukte laatste tijd (werk, bruiloften, blabla).

Axle clean and press
1 x 110
1 x 120
F x 125

Eerste 2 beurten gingen lekker. Met de 125 miste ik gewoon explosiviteit en tricepspower. 2x geprobeerd, maar zat er vandaag gewoon niet in. Geen smoesje verder, maar merkte wel dat het net iets lastiger voor mezelf is om op rubberen matten goed aan te zetten met de benen. Maargoed, dat gold voor iedereen natuurlijk.

Biervaten laden
65 @1m70
90 @1m60
100 @ 1m50
120 @1m40
140 @1m30 tijd 40,.. sec. PR!

Alles erop in 40,.. seconden. Ondanks een middelmatige tijd vergeleken met de rest toch zelf erg tevreden mee. Eerste 4 vaten gingen heel snel, met de 140 misschien iets te lang mee op de schoot blijven zitten. Volgende keer gewoon niet nadenken, maar gelijk omhoog komen.

Tractor Tire Deadlift, deadlifthoogte
1 x 270
1 x 290
1 x 300 Whoosaaaa!!! wedstrijd PR!

Alle lifts met deadliftpakje en straps.

Erg erg blij mee. Vooral omdat het alledrie hele nette lifts waren. NO HITCH en NO THIGHRIDE. Zelfs de 300 lekker smooth gepulled. Heb hier safe gespeeld, omdat ik geen risico durfde te nemen. Verder ook prima, want heb hier niks mee verloren. Eén ding weet ik zeker. Er zat nog meer in. Tank was nog niet leeg! 310 had er wellicht ingezeten vandaag, we zullen het nooit weten. Next time. Verder de tweede keer dat ik 300 pull, blijft een heerlijk gevoel geven.

One hand Dumbbell Clean and Press, 70kg Fibo Dumbbell
6 reps PR!

Ging super. Nooit 6 reps verwacht binnen 75 sec.

156kg Stone op reps @1m20
3 reps

Ook hier erg tevreden mee. Dacht niet verder dan 2 reps te komen, toch nog 3 reps binnen 75 sec. kunnen maken. Voor een 4de kwam ik helaas net wat tijd tekort.

Uiteindelijk 6de geworden net achter Dominique. In dit deelnemersveld kan ik niet meer dan hier tevreden mee zijn, zeker gezien mn magere wedstrijdvoorbereiding. En van Dominique gewoon chapeau, overigens ook voor de andere gebroeders van Moonen. Zoals vaker al wordt gezegd, ze zijn alle drie in de Obelix ketel gevallen, alleen Alex heeft er al eerste van mogen drinken en die had hem al voor 2/3 leeg. :D

Verder ben ik Teun (die ook z'n mannetje heeft gestaan vandaag) voor kunnen blijven en dat vond ik wel een leuke revanche ten opzichte van de SM Limburg begin dit jaar. ;)

Nu goed eten en het lichaam rust geven! :zuip:

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

@ Laantje: Thanks!

graag gedaan Ruben. Vond je 300 op de deadlift helemaal super

Helemaal vergeten te vermelden idd. Geweldig georganiseerd door Haefland en Stichting SMTL!! Gratis drank voor de atleten en genoeg vreten aanwezig! Leuk initiatief ook, die wafels en broodjes knakworst voor een habbekrats en opbrengst voor de Stichting! Super! Volgende keer zal ik dan wel voor mn KitKat betalen, want die heb ik zo gepakt.. :o Sorry.

Na die indrukwekkende DL van 300kg had je die wel verdient, ik denk dat het je verder niemand zal kwalijk nemen ;)

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

nice congratz allemaal ..pff ziek hoor die 140 axle van dominque...respect

Inderdaad, zeer sterk op de overhead is hij, want hij drukte ook liefst 9 reps :eek: met die cirkusdumbbell van 70kg (slechts verbeterd door Jimmy met 10 en Alex met 12 reps!)...jammer dat hij wat last van zijn rug had en op het DL puntjes liet liggen.

ja indd dat is wel erg sterk...doet ie et vooral rauw pressen of echt die gewichthef techniek?...want als ie et voornamelijk rauw presst vind ik et nog veel zieker haha

Mooie prestaties zijn er geleverd zo te zien, gefeliciteerd allemaal :thumbup:

Superwedstrijd om naar te kijken !

Jimmy's speed op de 340 deadlift was ook gwn ziek

En wat een nice gym om te trainen :o

Dominique heeft niet echt een "gewichthef" techniek, wel een goede push press techniek. Dominique heeft gewoon ijzersterke schouders, heeft ook al reeds 145kg op de IFSA log geduwd.

Verder mooie wedstrijd vandaag gezien, baalde er ontzettend van dat ik niet mee kon doen door mijn biceps blessure. Volgens jaar hoop ik deze wedstrijd alsnog mee te kunnen doen, want de organisatie en de locatie waren echt top.

aight..either way hard!...kank alleen nog van dromen een 140 axle :(

Was genieten vandaag ! ... hoewel ik hem even kneep toen didier los ging met de biervaten !

Maar alles verliep super vandaag ! hoop volgend jaar ook mee te kunnen doen !!!

• Topic Starter Topic Starter
@ Ruben: echt super gepresteerd kerel. Maar die axle, ik denk dat je er van schrikt hoe snel die 125 2* de lucht in ging en alleennog maar in de lock-out moest! Voor de rest het onderste uit de kan gehaald. Ben trots op je maatje!!

@ Huggy: ik heb voor deze wedstrijd idd geen optimale voorbereiding gekend. Heb hierdoor voor mijn gevoel niet goed genoeg voor kunnen bereiden. Heb de events dus maar even moeten laten. Deze noodgedwongen rust heeft er wel voor gezorgd dat mijn lichaam weer even helemaal herstelt is, en dat is op zich ook were niet slecht geweest. Had wel wat last van griep. Maar over Jimmy, hij is nog een klasse beter dan mij hoor. Ik kan hem af en toe een beetje pesten, maar daar blijft het bij

@overige:
Opmerkelijke prestaties:
-Teun: 320 raw deadlift powerlift approved
-Tony: 180kg stone @ 105kgbw
-Jimmy: Axle en stones! You made it look sexy
-Ik zou het bijna vergeten want heb het al vaker verbaasd gestaan. Mijn broertje met easy 140kg axle @ 95kg
-Voor de rest iedereen gefeliciteerd met hun PR's er zijn een aantal verbeterd!

Shampoo83;5212762 Ik kan hem af en toe een beetje pesten zei:
Dat "pesten" gaat je overigens steeds beter af! ;)

Uiteraard niets dan respect voor Jimmy, als je ziet hoe simpel hij die 360 DL deed :eek:...ik vind hem ook uitermate sympathiek en hij maakt altijd wel leuke en grappige opmerkingen.

Het siert je verder dat je bescheiden en niet verwaand bent en geen "divagedrag" vertoond zoals je soms wel eens in de SM wereld (en natuurlijk ook bij andere sporten) ziet als men iets bereikt heeft :thumbs:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Verslagje:

1: Axle c&p: 150-160-170

zoals ik me voorgenomen had. 150 en 160 easy gehaald. 170 had ik nog niet boven mijn hoofd gehad. Op mijn borst lag hij prima in mijn handen. Met een goede press ook de 170 gehaald. Mijn dag is al goed!

2: Kegload: 65/90/100/120/140

ik was wat huiverig voor mijn biceps en aangezien de snelste voor me alles er in 30sec (tenminste dat dacht ik van didi) er op had wist ik dat ik beter steady & safe kon gaan. De laatste biervaten op de schoot en dan ompakken en laden, ipv uit de biceps erop smijten. 20 sec een nette tijd, zeker voor deze uitvoering. Helaas was die dikke belg een stuk sneller dan me. Ook 2e op dit onderdeel

3: Deadlift: 310-320-340

nu begon de griep van afeglopen week zijn tol te eisen. Tussen de onderdelen door misselijk, warm/ koud en trillen als een rietje. Dus toch maar pakje aan om geen punten te verliezen. 310 viel me een beetje tegen. 320 ging netjes. Wilde eigenlijk voor de 330 gaan. Was sowieso goed geweest voor een gedeeld 2e plaats. Maar onze Teun bedacht dat hij toch liever voor de 340 wilde gaan. WTF, maar kon toch niet achterblijven. Een dappere poging van hem strande tot aan de knieën. Ik maak de lift wel. WOW, wist dat mijn deadlift wel aan het verbeteren was in combi met squat, maar dit is wel heel lekker. En dan nog een nette lift ook. Moet wel zeggen dat deze deadlift 1 1/2 cm hoger was dan regular height. Maar goed, het gevoel en de progressie daar gaat het om.

4: OHD: 70kg op HH

Ben met mijn eigen dumbbell hier wel wat in het voordeel. Daarnaast ligt dit onderdeel me wel. 12 hh in 75 sec. Ja, ik had Jimmy 1 keer te pakken. Na dit conditionele onderdeel zat ik er wel echt door heen. Voelde me echt miserabel. Maar dacht WTF, nog één keer en je kunt een weekje lekker chillen.

5: Stones: 180kg op HH

Omdat ik als één na laatste aan de bak mocht, wist ik precies wat ik moets doen. Al was het niet al te moeilijk. 1 hh met 150kg was al genoeg geweest. Maar dat doen we natuurlijk niet. Onze sterke engelsman wist als enige de 180kg er 1 maal op te krijgen. Om in stijl te eindigen, was ik blij de bal er 2 maal op te leggen. Op verzoek van het publiek nog een derde poging gedaan, maar snel maar achetrwegen gelaten. Jimmy maakte nog even duidelijk wie echt de sterkste was!

Erg tevreden over mijn eigen prestatie en over de wedstrijd die Jules en ik in elkaar hebben gezet. Wil bij deze hem en de helpers nogmaals bedanken. Ik weet zeker dat er nog een aantal Limburgse jongens bij komen volgend jaar! Enige smet op de wedstrijd waren de afmeldingen

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Dat "pesten" gaat je overigens steeds beter af! ;)

Uiteraard niets dan respect voor Jimmy, als je ziet hoe simpel hij die 360 DL deed :eek:...ik vind hem ook uitermate sympathiek en hij maakt altijd wel leuke en grappige opmerkingen.

Het siert je verder dat je bescheiden en niet verwaand bent en geen "divagedrag" vertoond zoals je soms wel eens in de SM wereld (en natuurlijk ook bij andere sporten) ziet als men iets bereikt heeft :thumbs:

Thanks René, bescheidenheid siert idd!

lekkere wedstrijd, ik ben blij dat ik toch meegedaan heb, weer héél veel geleerd, nog meer stof tot nadenken deze winter
en zoals Alex zegt, naast alle verslagjes en pr's en bijhorende felicitaties, gefeliciteerd aan Jules en alle helpers voor een prachtige wedstrijd, aparte sfeer zo in een gym maar damn dit was lekker, je mag volgend jaar weer bellen als er weer deelnemers afzeggen ;)
alleen beloof ik dan wel in vorm te zijn :cool::o

Lex, je hebt een prachtige strijd gevoerd en je kunt straks met opgeheven hoofd lekker chillen en herstellen. Off season zal je zeker goed doen, lekker nog verder aan je statische kracht werken! (deadlift mag naar 360 suit en 340 raw voor jou voor het begin van volgend seizoen).

Nogmaals, organisatie was super.

Terug
Naar boven