MuscleMeat

Hafthor 501Kg deadlift attempt.

denk je dat? Ik denk namelijk dat hij dat record niet gaat halen. Het record staat op 5 van Mariusz, MvM en Big Z op 4. Thor staat op 1. Dat betekent dat ie, ervanuitgaande dat 2020 niet doorgaat, als 32 jarige nog 5 titels moet halen. Gezien het feit dat nog nooit iemand meer dan 3 op rij heeft gehaald (welke strongman is bijv. in 5 jaar tijd 0x geblesseerd geraakt?) is dit wel erg veel gevraagd. Dit betekent dat hij nog tot zn 40e oid moet doorgaan, terwijl hij nu al allemaal zijsporten (GoT, boxen, youtube) zoekt om centen bij elkaar te harken. Kortom, no way in hell dat ie dat record haalt.

Het is ook bijna onmogelijk WSM te voorspellen zonder de events, locatie en deelnemers te weten. Met zware events en op een normale locatie wint Thor, zeker als er een deadlift bij is. Is het echter weer in Afrika/Azië en/of zijn er meer lichtere events bij, dan hebben mannen als Licis, Mateusz en zelfs Tom Stoltman ook een prima kans. Als je door de jaren heen kijkt, zeker vanaf 1994 (toen de qualifier heats werden geintroduceerd) dan gebeurd er elk jaar gekke shit. Daarnaast zijn de events altijd wel in iemands voordeel. Had Pfister gewonnen in 2006 als de IFSA er niet was en dus alle toppers hadden meegedaan? Zeker niet! Had Samuelsson gewonnen in 98 als er meer mensen op de "statische events" tussen hem en Ahola waren gekomen? Waarschijnlijk niet! Had Karlsen gewonnen in 2001 als er geen squat in had gezeten? Waarschijnlijk niet! Maar er is geen ALS, dus we gaan het zien. Ik denk dat Thor echt nog wel 1 of 2 WSM pakt. Ik zie hem echter eerder skippen/grandioos falen na deze boxing shit, om vervolgens (via een mooi opgebouwde storyline, voor dem viewzzzz) "his crown" weer terug te pakken.

Helemaal mee eens. Strongman tijdperk van Thor is dan over. Komende jaren genieten van Martins Licis, Stoltman brothers en Mateusz Kieliszkowski. Alhoewel ik Shaw dan nog wel eigenlijk snel een laatste WSM titel gun.

Mariusz Pudzianowski had eigenhandig de Duitsers uit Polen gehouden.

1588692198849.png

Enkel shakies en XXL Megagrow. 🤞

Tenzij ze iemand meenamen die kon vechten.
Mariusz is een legend in WSM (ondanks dat ik zijn 05/07/08 titels van minder waarde vind ivm split) maar MMA ging toch tamelijk matig.
Freakshow fights (met bijv. de rapper "Popek monster" of (zijn manager) "Butterbean") wist hij wel te winnen, maar van een (op zijn retour zijnde en out of shape) Tim Silvia kreeg hij kansloos pakkie...
Ik waardeer wel enorm dat ie het nog steeds probeerd en niet na 1 loss is gequit. Mariusz is veel, maar geen p*ssy!

@woeh ik ook man! Stoltman is wel vooral Tom, Luke is al 34 ofzo meen ik en gaat niet veel meer groeien denk ik. Hoop ook op nog één keer Shaw en stiekem ook enorm op iig een podiumplaats voor JF Caron. Het allerliefste heb ik nog een podium plaats voor de GOAT, big Z, maar die tijd is over. Vind Thor best een jankerd, vooral op wsm 2017 en 2018 richting Hall en Shaw. Hall vraagt er wel een beetje om, maar Shaw is altijd een gentleman. Hall vind ik een totaal achterlijke achterbuurt clown, maar de man is wel tegen alle "odds" WSM geworden en dat is natuurlijk reuze knap.

Vaak moet je shit terugkijken, het grote plaatje bekijken en je "fanboy bril" afzetten. Ik was altijd dusdanig Z fan dat ik bijna een hekel had aan Shaw, maar als ik terugkijk naar zijn ontwikkeling en prachtige wedstrijden met Thor, Z, Hall en anderen, dan kan ik de man meer waarderen. Dat geld bijvoorbeeld ook voor mannen als Hugo Girard. In de tijd zelf vond ik het een jankbak die altijd smoesjes had, maar nadat ik later meer wedstrijden dan WSM only had gezien (bijv. de world series en giants live afleveringen) zag ik dat zijn "waarom gaat het altijd kut op wsm?" gejank wel enigsinds terrecht was. Zo gaat het vaak :P

Zou hij kunnen boksen?

Vermoed wel dat een strongman iets meer conditie heeft, gezien er toch wel best wat loop werk en zware dingen op afstand inzitten. Maarja kan me weinig boeien dat die 2 willen gaan boksen, maar zoals hier vermeld wie zou het niet doen als je er een X-aantal mil voor krijgt
verkijk je er niet op, de gemiddelde strongman heeft echt een belabberde conditie. Ja, er zitten laadonderdelen en 'zware dingen op afstand' in, maar bijvoorbeeld een yoke is doorgaans maximaal een meter of 15. als je echt traag bent doe je daar maximaal 30 seconden over. Laadonderdelen zijn vaak iets langer, maar dan is vaak pas echt te zien hoe belabberd de gemiddelde conditie is. ik weet niet of je wel eens strongman championsleague hebt gekeken (en hier mag je toch wel enig niveau verwachten) maar bij die laadonderdelen wordt er bijna terug gewandeld om het volgende voorwerp op te halen. Ik heb zelf een aantal jaar recreatief aan kickboxen gedaan en dat is conditioneel echt veel zwaarder dan een laadraceje.

Nou zijn thor en eddie wel van een ander niveau dan de SCL natuurlijk en daarnaast hebben ze 1,5 jaar om volledig op deze bokswedstrijd en dus ook hun conditie te focussen, dus ik ben benieuwd.

verkijk je er niet op, de gemiddelde strongman heeft echt een belabberde conditie. Ja, er zitten laadonderdelen en 'zware dingen op afstand' in, maar bijvoorbeeld een yoke is doorgaans maximaal een meter of 15. als je echt traag bent doe je daar maximaal 30 seconden over. Laadonderdelen zijn vaak iets langer, maar dan is vaak pas echt te zien hoe belabberd de gemiddelde conditie is. ik weet niet of je wel eens strongman championsleague hebt gekeken (en hier mag je toch wel enig niveau verwachten) maar bij die laadonderdelen wordt er bijna terug gewandeld om het volgende voorwerp op te halen. Ik heb zelf een aantal jaar recreatief aan kickboxen gedaan en dat is conditioneel echt veel zwaarder dan een laadraceje.

Nou zijn thor en eddie wel van een ander niveau dan de SCL natuurlijk en daarnaast hebben ze 1,5 jaar om volledig op deze bokswedstrijd en dus ook hun conditie te focussen, dus ik ben benieuwd.

precies dit!
Er ZIJN wel strongman met een prima conditie (Gijs bijvoorbeeld, Wout Zijlstra vroeger) maar het merendeel blinkt hier echt niet in uit (en dan druk ik het nog zacht uit). Het is ook een heel ander soort conditie. Daarnaast, hoe sterker je bent, hoe minder conditie je nodig hebt bij strongman. Als ik, in judotijden, met een betere shape maar minder kracht dezelfde laadraces deed (100kg zandzakken of whatever) ging ik conditioneel nog erger stuk omdat ik kracht te weinig had. Iemand als Thor is dusdanig sterk dat zelfs de belachelijk zware laadraces op wsm voor hem niet "zwaar" zijn. Daardoor lijkt zn conditie wel okay, maar als ie op 90 a 100% knalt (wat vechten is, vooral als je niet heel technisch bent) is zo iemand heel snel op.

Jarno Hams heeft er ook een mening over

Ze zijn het uitmelken te vroeg begonnen. Deze spanning ga je niet vasthouden tot sep 2021. Ik ga wel kijken maar puur voor vermaak. En het begint nu ook gewoon een beetje zielig te worden. Maar goed dat is mijn mening en daar moet u het mee doen.

Indrukwekkend, zelfs zonder straps en zonder mixedgrip.??

Indrukwekkend mag je vinden, dat is 't mooie van vrije meningsuiting
En ik mag dat ook gewoon paralympics vinden... 🤣🤣🤣🤣

Terug
Naar boven