Cynthia
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 515
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier, heb al veel gelezen op de andere topics, maar vond het toch tijd me even voor te stellen en meteen van jullie expertise gebruik te maken.
Ik heb echt super veel vragen, maar ik zal eerst maar eens beginnen met mijn voedingsschema, waar ik echt nog flink aan het sleutelen ben, dus alle kritiek/opmerkingen en verbeteringen zijn welkom.
Ik zal eerst even vertellen wat ik aan sport doe en wat mijn doelen zijn. Ik sport al mijn hele leven maar pas sinds kort echt fanatiek, ik sport ongeveer 4 a 5 dagen per week, waarvan minimaal 3 fitness/krachttraining. In die drie dagen doe ik mijn hele lichaam, ik heb nog niet echt een goede verdeling, maar dat schema post ik een volgende keer wel. Ik wil graag meer spieren ontwikkelen, sterker worden en meer gedefinieerd worden/ vet kwijtraken. Kilo’s interesseren me niet, dat zegt toch niks, maar helaas kan ik bij mijn sportschool geen vetpercentage laten meten, maar ik heb het wel eens met zo’n weegschaal gedaan, ik weet het, niet zo nauwkeurig, maar het is iets. Ik ben 1,80 m, ik weeg ongeveer 67 kg en mijn vetpercentage was toen geloof ik 22%, daar mag dus echt wel wat af!! Ik ben zeker niet dik, maar wil gewoon echt van de vetjes af en meer spieren!
Dit eet ik zoal op een dag, laat maar weten wat er allemaal mis mee is en wat ik absoluut niet of juist wel nog zou moeten eten. O, ik ben half-vegetarisch, de enige reden waarom ik vis eet is omdat ik vind dat ik anders helemaal zo weinig eiwit eet.
08:00
- ca. 250 ml magere yoghurt of magere kwark
- suikerloze muesli (haver-, tarwe-, roggevlokken)
- 2 a 3 lepels lijnzaad
- heel soms een paar gehakte noten erdoor
- multi-vitaminepil
10:30
- 150-200 g groente (zoals komkommer/paprika/wortel/maïs/radijs)
- Stuk fruit (zoals appel, meloen, aardbei, banaan, peer, ananas)
- Soms handje ongezouten noten (cashew, amandel, hazelnoot,
paranoot, walnoot)
12:30
- 2 havermoutpannenkoeken (gemaakt van ei, havermout en banaan,
ik gebruik 1 banaan voor 6 pannenkoeken)
- glas sojamelk
of
- salade van slasoorten, tomaat, komkommer, wortel, mais, feta en
olijfolie, klein beetje dressing voor de smaak, soms een beetje
volkoren pasta erdoor.
- glas sojamelk
15:30
- 100 g vis (makreel, zalm of tonijn) uit blik (niet elke dag, denk 2-3
keer per week)
- 1 of 2 sneden bruin brood met sojaboter
of
- 2 stukken fruit (zoals appel, meloen, aardbei, banaan, peer, ananas)
- 2 ei-eiwitten
of
- 2 ei-eiwitten
18:30
- minstens 300 g groenten (zelden met saus)
- 1 flinke opscheplepel zilvervliesrijst, volkoren pasta of (heel zelden)
gekookte aardappel
- 100 g vegetarisch ‘vlees’.
21:30/22:00
Voor dit tijdstip zou ik echt graag tips krijgen wat ik dan het beste nog kan eten, op dit tijdstip krijg ik altijd vreetneigingen
. De hele dag heb ik geen er problemen mee me braaf aan m’n voedingsplan houden, maar ’s avonds laat kan ik me niet meer inhouden en snak ik naar koolhydraten, vooral brood. En dit is voor mij nou juist het slechtste moment om deze te eten, ik merk het bij wijze van spreken de volgende morgen meteen al aan m’n broek. Dus nuttige tips zijn zeer welkom! (p.s. ik ga meestal pas rond twaalf uur/half een slapen, dus dit is niet vlak voor ik ga slapen)
Verder drink ik elke dag minstens 2,5 liter water en/of groene thee.
En op dagen dat ik na college ga sporten ( ik sport ook vaak smorgens vroeg) neem ik van te voren een shake van Herbalife met extra proteïne poeder, dan eet ik dus veel later mijn avondeten (rond 21:00/21:30).
Verder ben ik van plan creatine te gaan gebruiken, helemaal omdat ik dus zo goed als vegetarisch ben en daar dus weinig van binnen krijg. Lijkt jullie dit een goed idee?
En moet je dit nu elke dag nemen, en voor of na of voor en na je training? Ik lees zoveel tegenstrijdige dingen. Verder wil ik de komende tijd niks van supplementen gebruiken, eerst kijken wat ik ‘zelf’ kan bereiken.
He, alvast hartstikke bedankt voor de opmerkingen!
Ik ben nieuw hier, heb al veel gelezen op de andere topics, maar vond het toch tijd me even voor te stellen en meteen van jullie expertise gebruik te maken.
Ik heb echt super veel vragen, maar ik zal eerst maar eens beginnen met mijn voedingsschema, waar ik echt nog flink aan het sleutelen ben, dus alle kritiek/opmerkingen en verbeteringen zijn welkom.
Ik zal eerst even vertellen wat ik aan sport doe en wat mijn doelen zijn. Ik sport al mijn hele leven maar pas sinds kort echt fanatiek, ik sport ongeveer 4 a 5 dagen per week, waarvan minimaal 3 fitness/krachttraining. In die drie dagen doe ik mijn hele lichaam, ik heb nog niet echt een goede verdeling, maar dat schema post ik een volgende keer wel. Ik wil graag meer spieren ontwikkelen, sterker worden en meer gedefinieerd worden/ vet kwijtraken. Kilo’s interesseren me niet, dat zegt toch niks, maar helaas kan ik bij mijn sportschool geen vetpercentage laten meten, maar ik heb het wel eens met zo’n weegschaal gedaan, ik weet het, niet zo nauwkeurig, maar het is iets. Ik ben 1,80 m, ik weeg ongeveer 67 kg en mijn vetpercentage was toen geloof ik 22%, daar mag dus echt wel wat af!! Ik ben zeker niet dik, maar wil gewoon echt van de vetjes af en meer spieren!

Dit eet ik zoal op een dag, laat maar weten wat er allemaal mis mee is en wat ik absoluut niet of juist wel nog zou moeten eten. O, ik ben half-vegetarisch, de enige reden waarom ik vis eet is omdat ik vind dat ik anders helemaal zo weinig eiwit eet.
08:00
- ca. 250 ml magere yoghurt of magere kwark
- suikerloze muesli (haver-, tarwe-, roggevlokken)
- 2 a 3 lepels lijnzaad
- heel soms een paar gehakte noten erdoor
- multi-vitaminepil
10:30
- Stuk fruit (zoals appel, meloen, aardbei, banaan, peer, ananas)
- Soms handje ongezouten noten (cashew, amandel, hazelnoot,
paranoot, walnoot)
12:30
- 2 havermoutpannenkoeken (gemaakt van ei, havermout en banaan,
ik gebruik 1 banaan voor 6 pannenkoeken)
- glas sojamelk
of
- salade van slasoorten, tomaat, komkommer, wortel, mais, feta en
olijfolie, klein beetje dressing voor de smaak, soms een beetje
volkoren pasta erdoor.
- glas sojamelk
15:30
- 100 g vis (makreel, zalm of tonijn) uit blik (niet elke dag, denk 2-3
keer per week)
- 1 of 2 sneden bruin brood met sojaboter
of
- 2 stukken fruit (zoals appel, meloen, aardbei, banaan, peer, ananas)
- 2 ei-eiwitten
of
- 2 ei-eiwitten
18:30
- minstens 300 g groenten (zelden met saus)
- 1 flinke opscheplepel zilvervliesrijst, volkoren pasta of (heel zelden)
gekookte aardappel
- 100 g vegetarisch ‘vlees’.
21:30/22:00
Voor dit tijdstip zou ik echt graag tips krijgen wat ik dan het beste nog kan eten, op dit tijdstip krijg ik altijd vreetneigingen
. De hele dag heb ik geen er problemen mee me braaf aan m’n voedingsplan houden, maar ’s avonds laat kan ik me niet meer inhouden en snak ik naar koolhydraten, vooral brood. En dit is voor mij nou juist het slechtste moment om deze te eten, ik merk het bij wijze van spreken de volgende morgen meteen al aan m’n broek. Dus nuttige tips zijn zeer welkom! (p.s. ik ga meestal pas rond twaalf uur/half een slapen, dus dit is niet vlak voor ik ga slapen)Verder drink ik elke dag minstens 2,5 liter water en/of groene thee.
En op dagen dat ik na college ga sporten ( ik sport ook vaak smorgens vroeg) neem ik van te voren een shake van Herbalife met extra proteïne poeder, dan eet ik dus veel later mijn avondeten (rond 21:00/21:30).
Verder ben ik van plan creatine te gaan gebruiken, helemaal omdat ik dus zo goed als vegetarisch ben en daar dus weinig van binnen krijg. Lijkt jullie dit een goed idee?
En moet je dit nu elke dag nemen, en voor of na of voor en na je training? Ik lees zoveel tegenstrijdige dingen. Verder wil ik de komende tijd niks van supplementen gebruiken, eerst kijken wat ik ‘zelf’ kan bereiken.
He, alvast hartstikke bedankt voor de opmerkingen!
Laatst bewerkt: