XXL Nutrition

Handen trainen

Gert Jan

Competitive Bodybuilder
Waardering
551
Beste mensen, vroegáh had je van die handveren waarmee je de knijpkracht van je handen kon trainen.
Zoiets zoek ik nu weer maar ik kan het nergens meer vinden, weet iemand waar ik die dingen kan vinden?
Door hard in glazen flessen te knijpen kan je ook eea trainen maar ik wil toch graag weer die handveren hebben, hopelijk weet iemand waar ik die kan vinden.
Alvast bedankt.:D

je mag die van mij wel hebben:D handen trainen is nou niet echt nodig. met dumbbell oefeningen train je ze ook wel;)

zoek eens op captains of crush

Ivanko supergripper

heb die dingen ook maar gebruik ze nooit, zijn veelste licht.
probeer anders zware deadlift's of schrug's zonder straps.
je kan ook wrist curl doen waarbij je de stang door je hand laat rollen.
zoals deze beste man hier:
BBWristCurl.gif

Je traint je onderam eigenlijk, zijn genoeg oefeningen voor

En elastiekjes om je vingers voor finger-extensions !

[Link niet meer beschikbaar]

damn die captain crush shizzle kost 20 dollar per stuk, dus je bent meer dan 100 dollar kwijt voor een hele set.

neem een stuk van een bezemsteel..
bevestig hieraan een tuk touw wat als je de stok vasthoud de grond niet raakt.
bevestig aan het andere uiteinde gewicht naar keuze.

rol het touw om de stok...en men traine de onderarmen

ach goede investering die captain of crunch, is alleen k*t dat je een creditcard nodig hebt om te bestellen. Ga denk ik binnenkort maar de 2 en 3 erbij bestellen.

ik vind zelf de wirst curl de beste maar een ook heel effective vind ik, als je de oefening andersom doet : je legt de onderkant van je arm op een bank en gaat met je arm naar boven en naar beneden houd elke keer als je met de halter boven komt even aan, dan voel je die heelijke pijn:)

Nee, deze knijpt m'n zusje van 9 nog dicht.

Zoals al is gezegd: Captains of Crush
haha laat dat maakt niet uit ps ik denk dat je zusje die dumel van jou ook nog wel op kan tillen, het gaat meer om de herhaling van de oefening en als je dat nou doet terwijl je naar een film ofzo staat te kijken zal je knijpkracht er wel wat vooruit van gaan denk ik, motercrossers gebruiken ze ook veel om hun polsen te trainen.

Welke oefeningen zijn goed voor de vingerstrekkers? Die grippers trainen vooral de buigers.

Welke oefeningen zijn goed voor de vingerstrekkers? Die grippers trainen vooral de buigers.

bij wirst curl laat je de halter toch zakken tot je laagste punt en je de halter alleen nog maar vast kan heben met de uiteinden van je vingers, als je rustig naar beneden gaat en snel naar boven train je automatisch ook je vingers.

bij wirst curl laat je de halter toch zakken tot je laagste punt en je de halter alleen nog maar vast kan heben met de uiteinden van je vingers, als je rustig naar beneden gaat en snel naar boven train je automatisch ook je vingers.

Ja de vingerbuigers dus. Maar niet de strekkers lieverd :kiss:

Misschien hand diep in een emmer zand en dan je hand proberen te openen?

Terug
Naar boven