MuscleMeat

Harde poep door het cutten, uitgescheurde anus

komkommer en rauwkost erbij gaan eten. Weinig Kcal, veel vezels en vocht.

meer vezels idd.. weet zeker dat t beter gaat.. en geen bananen eten

Inderdaad, een gebrek aan vezels.

Psyllium zijn uiterst goed vezels en kosten maar een paar euro per pot.

Als ik iets teveel koffie heb gedronken, ben ik binnen seconden klaar op de wc. Dus als meer vezels eten niet helpt, kun je altijd proberen een paar bakkies meer te drinken. Is ook goed voor de vetverbranding ;) Sterkte!

Tarwezemelen door je kwark etc gooien. Gewoon bij de AH (zonnaturaschap) te koop.

TE VEEL RIJST denk ik stopt de stoelgang

Onzin. Constipatie is een meer voorkomend probleem bij keto-dieet, komt vooral doordat je weinig brood/rijst eet, waardoor je vezels mist.
Dit is het voornaamste probleem, heb er zelf ook last van gehad, wel in mindere mate. Gebroken lijnzaad helpt hiertegen, gewoon paar eetlepels in water doen en doorslikken, of door je kwark gooien. 2 keer per dag een paar eetlepels en je probleem is al een heel stuk verholpen.

Succes.

welcome to the real world

Onzin. Constipatie is een meer voorkomend probleem bij keto-dieet, komt vooral doordat je weinig brood/rijst eet, waardoor je vezels mist.
Dit is het voornaamste probleem, heb er zelf ook last van gehad, wel in mindere mate. Gebroken lijnzaad helpt hiertegen, gewoon paar eetlepels in water doen en doorslikken, of door je kwark gooien. 2 keer per dag een paar eetlepels en je probleem is al een heel stuk verholpen.

Succes.

+1 Dit is het enige juiste antwoord! Ik heb het zelf ook gehad.

Olie om beter te poepen?

Ga voor vezels. Vezels zijn goed tegen enge ziektes etc. Je houd langer een "vol" gevoel omdat ze niet te verteren zijn en het is een natuurlijk laxeer middels. Dus ik zeg nogmaals vezels eten. Vezels zijn enorm belangrijk voor je lichaam.

Wat sambal eten werkt ook erg goed. Probleem is dat je de volgende dag punaises lijkt te poepen.

zoiezo geen laxeermiddel dat kan je duur komen te staan als het eerste gedeelte van je ontlasting vloeibaar wordt maar uiteinde van je darmen helemaal dicht zit...

dit wil je niet meemaken

trust me son

Veel vezels, brinta en volkorenbrood wat al genoemt is dus. En eet geen bananen, dat is mijn natuurlijke anti-racekak middel, bananen zorgen ervoor dat je wel een uurtje of wat verstopt zit meestal.

gewoon niet stressen idd rustig gaan zitten neem je tijd niet persen... en ook heel goed..! koop babydoekjes met camille van zwitsal dat maakt het vegen minder pijnlijk...gebruik dat een tijd en je kan niet een eens meer terug naar T-papier...

ook theo maassen zei eens met toiletpapier dat is geen afvegen maar uitsmeren :D

Een teveel aan visolie kan ook nadelig voor lever en darmen zijn.

Inderdaad gewoon vezels.
Als het goed is heb je na je refeed dag ook redelijk yogurt poep.
Dat komt omdat je dan namelijk een berg vezels na binnen hebt gewerkt.
Vezels trekt vocht aan wat je poep lekker vochtig maakt.

Succes ik weet hoe zeer het kan doen. heb in mijn keto ook met tranen op de pot gezeten. Volgende keer zorg ik er voor dat ik vezels vanaf het begin er bij slik.

Tarwezemelen = pure vezels ;)
gebroken lijnzaad is ook een goed idee...

Terug
Naar boven