Fitness Seller

Harry logt

HarryV

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m81
Massa
89kg
Ik ben Harry en ben sinds een maand redelijk fanatiek aan het trainen. Ik ben 34 jaar en woon in de provincie Groningen.
Jaren geleden heb ik al wel een tijd getraind, maar toen heel slecht op mijn voeding gelet. Ik at veel en veel te veel. Op een gegeven moment woog ik 98 kg, maar was eigenlijk gewoon dik/vet. Toen ik een jaar of 28 was heb ik het roer omgegooid. Ik ben een tijdje gaan boksen en hardlopen en ben weer mooi afgeslankt tot 82 kg. ongeveer. De afgelopen 4 jaar heb ik aan wielrennen gedaan en geen stap meer gezet in de sportschool. Vorige maand ben ik gestopt met wielrennen en ga ik me vanaf nu volledig richten op het krijgen van een goed lichaam. Vier week geleden woog ik ongeveer 78 kg, met een vet% van ongeveer 19% schat ik. Dus best nog een behoorlijk hoog % en weinig spieren meer over.
De eerste training, nu vier weken geleden, was wel even schrikken. Totaal geen kracht, bankdrukken bijvoorbeeld maximaal 50 kg tien keer, pulldown 55 kg, dumbbell curl 12 kg, etc. Jaren geleden was ik toch behoorlijk veel sterker. Maar ja, na zo'n lange tijd niets te hebben gedaan is het ook logisch, maar toch frustrerend.
Nu na 4 week gaat het al behoorlijk beter. Kracht is al beduidend verbeterd en spiertjes komen ook al weer iets opzetten. Het eten, 6 maaltijden per dag en voldoende eiwitten binnen krijgen is wel heel erg wennen en gaat nog niet vanzelf. Dat ritme moet er nog wel inkomen. Als supplement gebruik ik alleen whey en multivitamine. Is de komende tijd wel voldoende denk ik.
Ik wil de komende tijd langzaam naar de 85 kg, in kleine stappen, vet% naar 15% eerst en sterker worden.
Ik wil hier graag mijn trainingen plaatsen en hoop dat jullie mij goede adviezen en feedback willen geven. Ik heb (weer) een hoop te leren :)

• Topic Starter Topic Starter
Zo, net mijn eerste training erop zitten die ik hier plaats. Ging lekker, had veel energie en weer een stukje sterker dan vorige week. Op deze manier blijft de motivatie goed :)

Training ging als volgt:

Borst
Bankdrukken, 15 x stang, 10x 30 kg, 10x 40 kg, 8x 50 kg, 10 x 60 kg (met spotter) en 5 x 65 kg (met spotter).
Schuin dumbbell press, 10 x 16 kg, 7 x 24 kg, 5 x 24 kg
Schuin dumbbell fly, 10 x 12 kg, 10 x 20 kg, 8 x 20 kg

Triceps
Pressdown? (kabel, juiste naam?), 15 x 15 kg, 10 x 20 kg, 10 x 30 kg, 10 x 40 kg
French press (schuin), 10 x 20 kg, 8 x 30 kg, 9 x 30 kg (met spotter)
Rope pressdown, paar lichte setjes

Buik, wat crunches en wat leg raises.

Tot slot 25 minuten cardio (crosstrainer). Heerlijk getraind, voldaan gevoel!

Hey,

Zit er netjes uit en succes.

En de oefening die je bedoelt is misschien triceps pushdowns.

Frank

Pushdowns inderdaad. Vandaag lekker veel spierpijn in de borst en triceps. Wel redelijk gegeten vandaag, veel eiwitten, alleen teveel chinees vanavond... Maar ja moet toch een keer kunnen. Morgen benen en biceps, vrijdag rug en schouders.

Mooie training.

Ik ben er zeker van dat je snel terug je krachtstats van vroeger gaat terug krijgen.

Veel succes!

Nog even snel de woensdag training toevoegen:

Benen en biceps

Weinig tijd, maar toch redelijk gevoel.

Benen enkel squat en kuiten gedaan. Benen heb ik een bovengemiddelde aanleg voor dus doe daar momenteel niet veel voor. Squat op de smith gedaan. Vind ik toch een stuk minder lekker voelen dan losse stang. Die deed ik 'vroeger' altijd. Heb ook het gevoel dat mijn buik en rug nog sterker moeten worden. Die deden voor mijn gevoel nog te veel mee met de squats, voelde niet echt lekker. Laatste set 10 x 80 kg.
Kuiten, twee werksets op de standing calf raise. 8 x 90, 6 x 100.

Biceps; standing dumbbell curl, 10 x 16, 10 x 18 (laatste 2 reps smokkel). Daarna ez-bar curl, 10 x 30, 10 x 35 (laatste rep ook wat smokkelen). Hier merk ik ook weer dat m'n romp nog sterker moet worden. Tot slot nog cable curls als afsluiter op gevoel een aantal setjes.

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:07 ----------

Training vrijdag

Rug en schouders

Latpulldown, werksets 8 x 60, 8 x 70 (PR), 10 x 60
Bent over barbell row, eerste keer weer dat ik deze oefening doe, 10 x 50, 8 x 60, 10 x 50
Pull down onderhands, 10x 50, 8 x 60, 8 x 65

MP (smith), 10 x 20, 8 x 30, 6 x 40, 8 x 30, pff dit apparaat loop zo stroef...
Side raises, 10 x 8, 10 x 12, 10 x 14 (beetje smokkel)
Bent over raises, 10 x 8, 10 x 10, 10 x 12 (beetje smokkel)
Dumbbell shrugs, 10 x 16, 10 x 22, 8 x 26, 6 x 28

Zaterdag; 45 cardio op crosstrainer

Je gaat snel vooruit. In je openingspost staat dat je moeilijkheden had met BP 10x50kg en een dag later zit je al terug op 65kg. Knap!

Hopelijk let je wel op uitvoering en techniek, dat is belangrijk dan de gewichten, maar dat zal je wel weten :p

MP zou ik niet in een smith doen, eigenlijk zou ik niets in een smith doen. Beetje bewegingsvrijheid is zeker niet slechter dan een voorgelegde baan, zeker niet bij schouders die bij de meeste mensen het meest voor de problemen zorgen.

Anyway, veel succes!

Je gaat snel vooruit. In je openingspost staat dat je moeilijkheden had met BP 10x50kg en een dag later zit je al terug op 65kg. Knap!

Hopelijk let je wel op uitvoering en techniek, dat is belangrijk dan de gewichten, maar dat zal je wel weten :p

MP zou ik niet in een smith doen, eigenlijk zou ik niets in een smith doen. Beetje bewegingsvrijheid is zeker niet slechter dan een voorgelegde baan, zeker niet bij schouders die bij de meeste mensen het meest voor de problemen zorgen.

Anyway, veel succes!

Ja heb niet te klagen. Die 50 kg was trouwens wel mijn eerste training weer hoor, op 1 juli ongeveer. Die 65 dikke maand later, maar toch heel tevreden :)
Bankdrukken doe ik nu juist netter dan 'vroeger'. Vroeger drukte ik zo'n 6x100, maar niet helemaal tot aan de borst, zo'n vijf centimeter erboven. Nu mezelf meteen opgelegd helemaal tot aan de borst te doen.
Die smith beviel me inderdaad niet zo goed, bij squaten ook niet. Stap wel over op losse stang en dumbbells.

Ik snap het ;)

Ja, techniek gaat boven weights, geloof het ook niet altijd hoor :p

+1 voor losse barbell en dumbbells!

Vandaag borst en triceps:

Schuin bankdrukken; opwarmen, daarna 10x50, 5x65 (yes weer pr), 6x60
Schuin dumbbell press; 10x20, 5x26 (pr), 8x22
Crossovers; 15x20, 12 x 25, 10x30, meteen erachteraan 12 x 20

Pushdowns; 10x20,10x30,9x40,10x30
Dumbbell extensions (naam goed?) met twee handen; 10x14,8x18, 5x20, ging zwaar, oefening weer voor het eerst, niet superlekker
Rope extensions; aantal setjes meer op gevoel. Als afsluiter nog even een setje kickbacks gemaakt, 10x10
Volgende keer gooi ik toch weer de schuine french press erin, bevalt beter dan zo'n dumbbell extension.

Tot slot beetje buik en 15 min. cardio. Wel weer tevreden.

Straks biceps en benen trainen. Kijken of het squatten met losse stang lekkerder gaat dan de smith. Heb niet zoveel energie dus misschien dat ik de unleash (sample) ga proberen... De ervaringen hiermee blijken volgens velen op het forum soms heftig te zijn dus ben benieuwd. Misschien eerst een halve dosis.

Zojuist benen en biceps gedaan (+cardio)

Voor het eerst squat met losse stang gedaan ipv smith. Voelde een stuk lekkerder, vrijere beweging; opwarmen, dan 10x50, 8x60,8x70. Zat wel meer in maar toch nog even rustig aan gedaan.
Leg extensions; 10x35, 10x40, easy
Kuiten; calf raises (machine); 10x60, 8x100, 7x105

Dumbbell curl, 8x16, 6x20 (pr, beetje smokkel), 8x18
Dumbbell preacher curl, 10x10, 10x12, 10x10. Goeie pomp, laatste rep(s) soms klein beetje helpen met de vingers van mijn andere hand.
Hammer curls; 10x16, 8x20 (pr, zwaar), 9x18

Cardio; 35 min. crosstrainer, lekker, goed vol te houden door de leuke dame naast me ;)

Heb voor het eerst een halve dosis van de sample van unleash genomen. Had voor de training weinig energie. Met de unleash toch lekker kunnen trainen, goede pomp en toch vrij veel energie. Maar of het door de unleash komt, ik weet het niet... Misschien volgende keer een volledige dosis nemen.

Zie maar dat je niet te snel verslaafd geraakt aan die Unleash ;)

Voor de rest nette training!

Training zojuist: Rug en schouders

Latpulldown; 10x50, 8x60, 8x70, 3x chinup (pff das nog te zwaar voor me)
BOR; 10x50, 8x60, 8x65 (PR, easy)
Dumbbell row; 8x30, 8x32 (PR)
Pulldown korte grip: 8x70

Dumbbell press; 10x14, 8x16, 5x20 (PR), 6x 18
Side raises; 12x10, 8x14, 8x16, 8x14 en meteen door 8x10
Bent over raises; 10x10, 8x12 (kapot) en meteen nog eens 6 x10 (kapot)
Dumbbell shrugs; 8x30, 8x30, grip had het op het laatst moeilijk

Had beetje haast, maar toch goed kapot gegaan.

Zojuist 45 min. cardio op crosstrainer, ca 550 cal.
Eerste 15 min. ging niet lekker, beetje licht in het hoofd, daarna begon het te lopen. Cardio na KT bevalt me toch beter.

Borst en triceps

Bandrukken; opwarmen, 10x50, 4x60, 6x70 (PR, met spotter), 10x50
Incline dumbbell press; 10x16, 8x20, 7x26 (PR, met spotter) 7x24
Incline fly; 10x20, 9x20
Dips; 6x bw (eerste keer deze oefening, was al helemaal leeg)

French press (schuin); 6x35, 5x35
Rope pushdown; 15 x 20 voor het gevoel
Tot slot nog setje dips, 6x

Borst was al heel zwaar, triceps hadden daarna niet veel stimulans nodig om kapot te gaan.

Cardio; 20 min. crosstrainer

Dips zijn een pain in the ass :p

Triceps heb je nu vandaag niet goed, of maar half kunnen aanpakken. Misschien een ideetje om ze te wisselen met biceps?

Dips zijn een pain in the ass :p

Triceps heb je nu vandaag niet goed, of maar half kunnen aanpakken. Misschien een ideetje om ze te wisselen met biceps?

Nou ik voel m'n triceps vandaag anders behoorlijk :D
Wisselen met biceps lijkt me niet zo handig. Biceps doe ik normaal op de woensdag, dus na de maandag. Als ik dan op maandag zwaar borst train, en dan op woensdag al weer triceps, krijgen ze niet genoeg rust om te groeien.

Terug
Naar boven