AndroidHealthClinic

Harry logt

Nou ik voel m'n triceps vandaag anders behoorlijk :D
Wisselen met biceps lijkt me niet zo handig. Biceps doe ik normaal op de woensdag, dus na de maandag. Als ik dan op maandag zwaar borst train, en dan op woensdag al weer triceps, krijgen ze niet genoeg rust om te groeien.

48u rust is genoeg en er zijn veel mensen die het zo doen, inclusief ik.

En tja, spierpijn staat niet gelijk aan spiergroei, maar je moet het zelf weten natuurlijk :)

• Topic Starter Topic Starter
Tja misschien gooi ik over een tijdje alles nog eens door elkaar voor de afwisseling. Op het moment lijkt dit het beste voor mij. Ben net weer begonnen en ga nog iedere training vooruit :)

gisteravond een wat snelle training, biceps en benen

dumbbell curl, 10x16, 7x20(smokkel), 9x18
barbell curl, rechte stang dit keer, 10x20,10x30,9x35,9x30
alternate cable curl, 10x10,10x15,10x20
afsluitend voor biceps nog een paar setjes cable curls (twee handen) op gevoel, ca 15 reps

Squat, 10x50,8x60, 6x70,6x80
Leg extensions; toegewerkt naar 10x50
Kuiten; 8x105, 7x105

Paar setjes buikspieren.

Later die avond popcorn gezondigd in de bios :(

Training gisteravond

Rug en schouders, was moe en had weinig energie door veel werkoverleg en lange autorit, daarom iets anders getraind, enkele andere oefeneningen dan anders.

Lat pulldown (in de nek ipv voorlangs); 10x40,10x50,10x60 alles strikt. Is toch stuk zwaarder dan voorlangs, maar voelde het wel beter in de rug. Vaker doen!
Dumbbell row; 10x20, 6x30, 6x34,6x36 (toch PR ondanks moeheid!) :D
Chinups hammergrip, 6x, 4x
Als afsluiter vrij vlot erachteraan nog een vrij licht maar heel strikt setje cable rowing, 12x40

MP eerst losse stang, 10x20,10x30,8x40
Cable side raises, 10x10,10x15. Voelde iets anders aan dan met dumbbell, wel lekker!
Cable side raises van bovenaf (voor achterkant), paar lichte setjes. Vind bentover raises met dumbbell beter voelen. Tussen deze setjes door iedere keer een setje MP met vrij licht gewicht.
Als afsluiter nog MP op de smith, 10x25, 8x35

Shrugs (voor eerste keer met smith), 10x50,60,70,80. Grip moet sterker worden. :mad:

Toch goed gevoel overgehouden ondanks gebrek aan energie. :)

Vanaf half november weinig meer getraind en nu bijna een maand geleden weer begonnen na het krijgen van een prachtige zoon!
Ben wel iets te fanatiek weer bezig gegaan, te snel, te veel en te zwaar. Nu wat last van aanhechtingen biceps en schouders. Nu even weer wat lichter beginnen. Ik wil alleen zo graag!

gefeliciteerd met je zoon
en succes weer met trainen
hoe vaak train je + wat is je schema

gefeliciteerd met je zoon
en succes weer met trainen
hoe vaak train je + wat is je schema

Dank!
Ik probeer 3 a 4 keer per week te trainen. Borst/Rug op maandag, biceps/triceps op woensdag, schouders op vrijdag en benen op zaterdag.
Hoeveelheid oefeningen en sets moet ik allemaal nog een beetje uitzoeken, ik begin net weer he ;)
Schema staat niet vast, ik zal regelmatig de boel omgooien.

Zit ook te denken aan push/pull schema en dan dag 1 borst, schouders triceps, dan 1 of 2 dagen rust, rug, biceps, 1 of 2 dagen rust en weer borst, schouders triceps. Tussendoor dan 1x per week benen en buik.

Ik train afwisselend in de sportschool en thuis. Als kersverse vader kan ik het niet maken 4 avonden per week in de gym te zitten. Thuis traint het dan net even sneller en kost geen reistijd.

Laatst bewerkt:
een push/pull/benen is een mooie combinatie
dan zou je ene week 2 x pull doen en de andere week 2 x push
benen pak je dan 1x aan

succes ermee

Terug
Naar boven