XXL Nutrition

havermout hoe maak ik dat klaar???

Alleen havermout met melk vind ik niet lekker dus doe ik per keer 50 gram havermout, 50 gram brinta met 1 eetlepel benco (choco poeder) en dan zo'n 250 ml koude melk erbij. Warm vind ik het niet te eten....

Ik doe precies 50 gram havermout + 190 gram melk in een kom en dan 2:30 in de magnetron. Dan is het precies goed voor mij, niet super dik maar gewoon stevig.

Ik heb geen voedingsschema maar ik eet van kinds af aan bijna elke dag havermouth. Nu ik zo langzaam maar zeker naar een voedingsscheme toe wil werken zie ik dat de portie havermouth die ik neem te klein is..

Ik eet altijd een schaaltje waarbij havermouth + melk ongeveer 200-250 ml is ( ik weet niet hoeveel gram havermouth dat is, maar het is stevig )
Het probleem is dat als ik een grotere kom pak en dus meer havermouth neem, dat ik die schaal nooit op krijg, omdat het bij mij snel vult.

Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik zo veel mogelijk havermouth binnenkrijg zonder mezelf dood te proppen terwijl het ook gewoon nog lekker is?..

50gram brinta, 50gram havermout, 400ml (magere) melk, 1 theelepeltje suiker.
Alles in de blender 5 seconden, even 10 minuten laten staan, daarna in een schaal doen, 1 minuut in de magnetron, even doorroeren, weer een minuut laten staan en opeten. Zo doe ik het! Ik vind het lekker.

Je kan eventueel ook nog een schep whey eiwit erbij gooien in de blender voor extra eiwit.

50gram brinta, 50gram havermout, 400ml (magere) melk, 1 theelepeltje suiker.
Alles in de blender 5 seconden, even 10 minuten laten staan, daarna in een schaal doen, 1 minuut in de magnetron, even doorroeren, weer een minuut laten staan en opeten. Zo doe ik het! Ik vind het lekker.

Je kan eventueel ook nog een schep whey eiwit erbij gooien in de blender voor extra eiwit.

Dan niet meer verwarmen he", daar gaan je eiwitten verrot van.

Dan die whey erbij als het eenmaal opgewarmd is.

hier gaat er nog een grote lepel vloeibare honing bij per portie

Magere yoghurt (AH Biologisch is erg lekker) + havermout + evt appel of peer in stukjes.
Geen suiker.

Klaar maken ? :scratch:

Gewoon water erbij,klaar....

Terug
Naar boven