AndroidHealthClinic

Havermout of brinta als soort van cake

gister weer beetje gemaakt om mee naar school te nemen.

200g studentenhaver erin gedaan, dat is toch beetje veel van het goede, veel harde stukjes in nu.

denk dat ik de volgende keer alleen nog maar rozijnen erbij ipv de studentenhaver.

Moet het ei-eiwit eigenlijk opgeklopt worden of maakt dat niet veel uit?

• Topic Starter Topic Starter
ehmm nee, ik gooi alles in een kom en mix het dan, volgens mij klop je het eiwit dan niet meer echt op. Dat gebeurt alleen als je dat apart gaat kloppen.

holy shit, heilig recept man:D

Van het weekend ff proberen.

Bedankt voor je tip man

Heb net de brinta versie uitgeprobeerd met cocos whey. Echt verassend lekker! 20 minuten is voor mij wel iets te lang, ga er een paar minuten vanaf halen. De buitenkant (over de gehele cake gezien) word namelijk te hard. Binnenin is ie lekker zacht als een soort sponscake. Die ga ik dus echt vaker maken.
Vult goed zeg zo'n cake................burp :D

Ik vandaag mijn beste cake tot nu toe gemaakt.

150gram brinta
350gram halfvolle melk
half zakkie rozijnen
500gram magere kwark
4 scheppen chocolade whey
10 eiwit
1 eigeel
3 eetlepels kaneel
zoetstof op smaak

Zooi in de blender voor 2 minuten.. goed met dat ding heen en weer beuken.

25 minuten in de magnetron hoogste stand (weet niet hoeveel watt dat ding heeft hij is iig pas 2 maanden oud.)

Daarna niet in de ijskast zetten maar op een plateau of bord rustig een nachtje laten afkoelen.

Yeah buddy!!!!

Zit alles wat je nodig hebt in dat ding. Misschien de volgende keer wat lijnzaad/olijfolie toevoegen dan issie helemaal compleet ;)

Laatst bewerkt:
Ik vandaag mijn beste cake tot nu toe gemaakt.

150gram brinta
350gram halfvolle melk
half zakkie rozijnen
500gram magere kwark
4 scheppen chocolade whey
10 eiwit
1 eigeel
3 eetlepels kaneel

Zooi in de blender voor 2 minuten.. goed met dat ding heen en weer beuken.

25 minuten in de magnetron hoogste stand (weet niet hoeveel watt dat ding heeft hij is iig pas 2 maanden oud.)

Daarna niet in de ijskast zetten maar op een plateau of bord rustig een nachtje laten afkoelen.

Yeah buddy!!!!

Zit alles wat je nodig hebt in dat ding. Misschien de volgende keer wat lijnzaad/olijfolie toevoegen dan issie helemaal compleet ;)

En hoe smaakt ie? Heeft het toch nog steeds iets "cake"achtigs, ondanks die 500 gr kwark?

Ja.. veranderd nauwelijks iets. Al heb ik altijd een redelijk harde onderkant met een zachte vulling bovenop. Eet iig goed weg. Heb dit weekend al 2 van die dingen naar binnen geduwt en het is pas 11 uur smorgens. Ik zou wel zoetstof gebruiken maakt m voor mij iig wat lekkerder.

bij mij is juist de bovenkant wat harder en de onderkant vaak te zacht

Ja.. en als je de cake dus uit je vorm haalt en op een bord gooit. Is je afgewerkte cake aan de onderkant hard en aan de bovenkant zacht.

wat bij mij in de vorm de onderkant is blijft de onderkant..
hij raakt aan de bovenkant ook behoorlijk vervormt dus dient ook niet echt goed als onderkant (juist.. ik begrijp het zelf nog net, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :P)

Gister simpele versie gemaakt:

2 hele eieren
3 eiwit
1 schep aardbei whey
200 ml magere melk
100 gram brinta
rozijnen

precies 20 minuten 650 watt. schaal die ik gebruik is zo'n 30 cm doorsnede en 15-20 cm hoog. Was precies helemaal gevuld na het rijzen.

Even wat honing overheen gesmeerd en zat weer bommetje vol.

Gister simpele versie gemaakt:

precies 20 minuten 650 watt. schaal die ik gebruik is zo'n 30 cm doorsnede en 15-20 cm hoog. Was precies helemaal gevuld na het rijzen.

Even wat honing overheen gesmeerd en zat weer bommetje vol.

kan je eens foto van maken.. volgens mij wordt jouwn cake veel mooier :o
15 tot 20cm rijzen doet die van mij al helemaal niet
klop je het heel erg op ofso? laat je lang in blender zitten?
doe volgens mij wel iets verkeerd

mm wil het ook wel s proberen, alleen dat watt, kun je dat instellen ofzo? heb wel een magnetron hier staan maar geen idee hoe al die opties werken :D

Sorry mijn ex heeft de camera, moet mijn broertje eens langskomen met de cam.

Leeman: Geen idee hoeveel watt je magnetron heeft zal bijna altijd het op 1 na hoogste standje zijn dat goed is.

Klinkt erg lekker! Jammer dat ik geen blender heb.. Wordt stoeien met de mixer ben ik bang! Al is het wellicht ook mogelijk als je het met brinta maakt, dat is niet zo grof qua structuur! Toch eens proberen denk! :cool:

Hey G-men heb al 4 van die cakes achter me kiezen. Dat zijn 40 eitjes extra deze week.

Ik ga er wel van ruften joh... pffff niet normaal. Me vriendin is er niet zo blij mee :roflol:

Respect voor g-men voor het gruwelijke (denk ik, moet nog testen:P) recept ;) Kan je het btw ook in de oven knallen? Lijkt me van wel toch, maar ben niet zo'n bak fanaat dus weet er niks van af ;)

Hey G-men heb al 4 van die cakes achter me kiezen. Dat zijn 40 eitjes extra deze week.

Ik ga er wel van ruften joh... pffff niet normaal. Me vriendin is er niet zo blij mee :roflol:

Ach alle bb-ers ruften, eieren, tonijn, whey etc maar ja...

Respect voor g-men voor het gruwelijke (denk ik, moet nog testen:P) recept ;) Kan je het btw ook in de oven knallen? Lijkt me van wel toch, maar ben niet zo'n bak fanaat dus weet er niks van af ;)

Ik zweer bij de magnetron.

Haha ok, maar in een oven kan wel dat je weet of? Want onze magnetron is f*cked up op het moment :P, moet ff nieuwe halen... hij heeft kuren hehe

Terug
Naar boven