MuscleMeat

Havermout of brinta als soort van cake

ziet er eetbaar uit, thx voor de foto's

:o

haha dat is ook te verwachten. Heb zelf helaas geen tijd gehad om het te maken. Ben wel bang dat het van binnen ook zo wordt dan heb je wel al die waardevolle eiwitjes verloren... :o

Tuurlijk niet, VRETEN MOET JE!!! Niet zeiken maar gewoon opeten al is hij niet helemaal mooi ;), mijne is nu 2x in elkaar gestort hehe en de binnenkant is nog beetje nattig maar is dan net spekkoek wat ook lekker is dus tja ;), mij hoor je niet klagen! Maar een echte droge cake cake krijg ik ook niet nee.... Maar is goed te doen:

200 gram brinta
halve liter melk
3 handen noten
4 handen rozijnen
kaneel
5 eitjes waarvan 2 hele

jum jum

Tuurlijk niet, VRETEN MOET JE!!! Niet zeiken maar gewoon opeten al is hij niet helemaal mooi ;), mijne is nu 2x in elkaar gestort hehe en de binnenkant is nog beetje nattig maar is dan net spekkoek wat ook lekker is dus tja ;), mij hoor je niet klagen! Maar een echte droge cake cake krijg ik ook niet nee.... Maar is goed te doen:

200 gram brinta
halve liter melk
3 handen noten
4 handen rozijnen
kaneel
5 eitjes waarvan 2 hele

jum jum

G-men doet 100 gram brinta bij 0.5 liter melk en jij 200 gram bij 0.5 liter melk. Dan moet hij bij jou toch ook wel hard worden? Heb jij hem misschien dan niet wat te kort in de magnetron.

edit: ik heb er nu ook eentje in de oven zitten:D

Laatst bewerkt:
Ik heb hem net uit de oven gehaald, maar de bij mij ziet hij er lang niet zo mooi uit. In de oven rees hij helemaal op, maar toen ik hem eruit haalde zakte hij redelijk in elkaar. Dus ik heb hem er nu nog 5 min extra in gedaan, kijken hoe hij er dan uitkomt.

100 gram brinta
0.5 liter halfvolle melk
10 eieren (8 zonder geel)
2.5 scoops whey
4 handjes rozijnen
2 eetlepels kaneel

2u3wjd0.jpg

er zit een stuk meer smaak in als je een appel in blokjes erdoorheen doet

Bij mij word hij echt niet hard van binnen ;), hoe lang ik hem ook in de oven laat zitten.... Ik doe 160 graden en dan 70min of zo... Dan is hij nog steeds niet hard van binnen of buiten, misschien dan toch meer melk toevoegen? Of maybe meer eieren? Aangezien jullie er 10 inknallen en ik maar 5.... Wat zegt de meester bakker g-men ;)?

• Topic Starter Topic Starter
Tja wat kan ik er van zeggen:

1 super dat iedereen het probeert!
2 Ik heb het al vaker gezegd ik zweer bij de magnetron! Ik denk omdat de microgolven de binnenkant beter laten garen dan een oven.
3 Het is niet zozeer de hoeveelheid brinta als wel de hoeveelheid eieren die ervoor zorgt dat alles hard wordt. Ik had 10 eieren en ik zie hier de meesten op dezelfde hoeveelheid melk een eitje of 5/6 doen.
4 De cake zal nooit keihard worden maar wel zo hard dat je hem gewoon in stukken kunt snijden en met de hand net als taartpunten kunt opeten (heb je een referentiekader)
5 Ik heb verder nooit een deksel op de glazen schaal in de magnetron, heb gemerkt dat de cake dan ook minder hard word ik weet niet precies waarom.

En lekker? Ach ik vind het zelf top en de mogelijkheden zijn eindeloos en dat maakt het al leuk.

De laatste tijd maak ik ook vaak Ronnies ontbijt. Oftewel havermout 100 gram 10 minuten met water op 650 watt in de magnetron.
5a6 eiwit plus 1 heel ei scrambled egg maken.
Bij elkaar doen als de havermout klaar is.
hand blanke rozijnen erbij.

Yeah buddy! Had het niet verwacht maar is goed te doen en vult weer als geen ander.

^^ lekker die ronnie recept!

Voor de mensen die in de voen hun taart willen bakken!

Niet te hoog gaan met de taart! als die te hoog is duurt het langer om goed gaar te blijven!

Gwn de spul in twee verdelen en 2 keer bakken!!

ok net ook even geprobeerd
-4hele eieren
-200ml halfvolle melk
-schep vanille whey
-handvol rozijnen
-kaneel
-85gr havermout

Resultaat : smaakt ok, maar is zeer droog (vooral de korst), lijkt op brood.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Brinta is zowiezo minder droog dan havermout geloof ik

Volgende week blender halen en dan ga ik het proberen..!!

Doe dat massief, ik heb er al 3 achter de kiezen in uhhh nog geen weekje tijd geloof ik :rolleyes:

ok net ook even geprobeerd
-4hele eieren
-200ml halfvolle melk
-schep vanille whey
-handvol rozijnen
-kaneel
-85gr havermout

Resultaat : smaakt ok, maar is zeer droog (vooral de korst), lijkt op brood.

Die ziet er goed uit:cool:

Ha hij staat nu in de magnetron en het begon wel lekker te ruiken. Ben benieuwd. Heb eerst de kleine versie gedaan van G-men. :D

DAMNNNN Dat is lekker. Ik heb hem er iets te lang in gelaten denk ik. Hij was al weer aan het zakken op de 1 of andere manier. Hij was perfect gestegen maar ik had hem niet lang daarna eruit moeten halen. Mijn rozijnen zie ik ook niks van terug, terwijl ik er aardig wat had ingegooid..? Hoort dat zo? Ik proef ze nog wel een beetje.. Heb hem maar gewoon helemaal opgegeten! :D Vult goed haha

rozijnen zitten meestal onderin

Ik heb hem in de broodbakmachine proberen te maken met het programma voor cake :P
Dit ging niet geheel goed...Eerst rees de cake enorm, en toen in een plof was alles ingezakt :P
Toen ik het eruit haalde was het nog helemaal slap....Toen maar op een bord gegooid en 10 minuten in de magnetron gedaan.
Nu heb ik de meest verrukkelijke soort van bitterkoekachtige koek :D

had ik laatst ook, rees heel hoog in de microgolf maar zakte in elkaar al een kaartenhuis, bovenkant helemaal slap maar toch lekker

Heb het al heel 3keer gemaakt nu, elke keer met meer melk om het niet zo droog te laten worden. Ik dnek dat ik het subiet weer ga maken, want ik heb niet veel in huis en heb geen zin om te koken. Heb wel net 5hele eieren binnen :D

Heb daarjuist eens het originele recept geprobeerd (post 1).
Redelijk droog, weinig smaak, maar ik smeer er gelijk wat pindakaas op en zo is ie heerlijk!:D
Mss met stukjes appel idd dat ie wat beter te doen is..
Moet wel zeggen, heb niks van zoetstof gebruikt en maar een klein beetje rozijnen!

Terug
Naar boven