XXL Nutrition

Havermout of brinta als soort van cake

• Topic Starter Topic Starter
kan wel maar duurt langer anders wordt de binnenkant niet gaar

Ik ga het morgen maar eens proberen, nu eerst ff lasagnette maken barst van de honger van de workout van net hehe.... Zal zeggen hoe het is gegaan voor die gene die het ook in de oven willen proberen!

Morgen ga ik deze eens proberen! Gooi er denk ook 250 gram kwark doorheen, kijken of dat wat gaat worden nadat het in de magnetron is geweest... :p

Ben nu die van Sava aan het maken met een kleine aanpassing:

150gram brinta
350gram halfvolle melk
3 Vijgen
4 scheppen chocolade whey
10 eiwit
1 eigeel
3 eetlepels kaneel
2 eetlepels pindakaas
2 eetlepels honing
1 eetlepel cacao

EDIT:
Bohhhhhhhhhhhhh...**** ey, wat vult die shit. :o:o:o
Dit ga ik zeker vaker maken om mee te nemen naar school. :thumbs:

Laatst bewerkt:
Ok ik heb hem in de oven gemaakt en is jummie, alleen stortte hij in elkaar omdat mijn moeder de oven opendeed om te kijken wat ik aan het maken was zucht..... ??? maar de volgende keer gaat hij zeker bruut worden!

heerlijk istie iig! jum jum :cool:

alleszins al mijn dozijntje eieren gaan halen om komende week eens een cakeje te maken :D

• Topic Starter Topic Starter
Ben nu die van Sava aan het maken met een kleine aanpassing:

150gram brinta
350gram halfvolle melk
3 Vijgen
4 scheppen chocolade whey
10 eiwit
1 eigeel
3 eetlepels kaneel
2 eetlepels pindakaas
2 eetlepels honing
1 eetlepel cacao

EDIT:
Bohhhhhhhhhhhhh...**** ey, wat vult die shit. :o:o:o
Dit ga ik zeker vaker maken om mee te nemen naar school. :thumbs:

Haha en in 1 keer opgegeten?:D

Haha en in 1 keer opgegeten?:D
Nee! dat lukte echt niet. :o

Ik heb er 2 cakes van gemaakt.

Eentje was wel veel groter uitgevallen dan de andere.
Dus ik denk dat ik 2/3 van de hele mix heb opgegeten achter elkaar.
Vandaag ga ik de andere cake opeten! (1/3 van de mix dus)
Bedankt voor de tip. Dit is echt een goede manier om al die ingrediënten naar binnen te werken. :thumbs:

Ik heb het idee dat ik minder moeite heb met alle ingredienten afzonderlijk op te eten dan ze gezamenlijk in een cake (voed veel meer) (brinta niet afzonderlijk natuurlijk voor de smartasses :P)

Heb net een variant gemaakt met de volgende inhoud:

100 gram brinta
220 gram kwark
300 ml melk
1 ei
7 ei-eiwit
100 gram rozijnen
2 eetlepels kaneel

Hele zooitje door elkaar gemixed met de mixer, daarna in een schaal gedaan. 23 minuten in de magnetron op 750 watt. Moet zeggen dat het in de magnetron wel aardig aan het rijzen was, maar na afloop scheelde het niet veel met het begin.. De cake is nu aan het afkoelen, dus kan er niet veel van zeggen. Moet wel zeggen dat het er nog heel erg puddingachtig uitziet, vooral als ik het zachtjes door elkaar schud. Hieronder twee 'sfeer foto's'. :o

Ben benieuwd of die gelukt is! :meal:

Voordat het de oven inging:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Na 23 minuten in de magnetron:

Heb het uit de schaal gehaald. De cake is nu aan het afkoelen, ziet er opzich wel te eten uit! Moet wel zeggen dat het best zwaar weegt.. Zal nog een hele opgave zijn om het op te eten! :D

Ziet er goed uit! Ik gooi er alleen zoetstof bij.

Ben ook benieuwd hoe het smaakt! ;) Zoetstof? Je doelt op die potten van Nutrasweet of iets (aspartaam) ???

Ik gooi de rozijnen erbij in de blender zodat het allemaal 1 geheel word en iets meer rozijnen = automatisch ook meer suikers = ook zoeter ;)

Heb het uit de schaal gehaald. De cake is nu aan het afkoelen, ziet er opzich wel te eten uit! Moet wel zeggen dat het best zwaar weegt.. Zal nog een hele opgave zijn om het op te eten! :D

Ziet er goed uit man! Moet ik ook maar is proberen dan:D

ook maar eens in glazen kom doen.. mijne worden niet zo mooi :P

Damn, ik heb het gevoel dat de cake niet goed is gerezen.. Heel plakkerig nog aan de binnenkant, het smaakt ook niet bepaald lekker :roflol: Jammer! Probeer hem morgen toch maar op te eten.. Desnoods met wat honing eroverheen smeren ofzo :D

Damn, ik heb het gevoel dat de cake niet goed is gerezen.. Heel plakkerig nog aan de binnenkant, het smaakt ook niet bepaald lekker :roflol: Jammer! Probeer hem morgen toch maar op te eten.. Desnoods met wat honing eroverheen smeren ofzo :D
nee het is geen slagroomtaart ofzo.

maar is opzich makkelijk te downen.

Zometeen maar is wat boodschappen doen en dan vanmiddag ook zo'n cake maken:D

:o

haha dat is ook te verwachten. Heb zelf helaas geen tijd gehad om het te maken. Ben wel bang dat het van binnen ook zo wordt dan heb je wel al die waardevolle eiwitjes verloren... :o

Terug
Naar boven