XXL Nutrition

Havermout vs weightgainer

jordyfitness

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Hallo,

Vandaag ben ik op zoek naar een manier op aan te komen.
Wie kan mij uitleggen wat havermout met je doet ten opzichte van een weightgainer?

Gr Jordy.

Havermout met whey en melk >>>> weightgainer

Weightgainer zijn DURE eiwitsupplementen, aangevuld met koolhydraten uit producten die je goedkoop kan halen bij de supermarkt.

Weightgainers zijn dus per definitie zonde van je geld.

Zoals hierboven al gezegd: koop whey, mix het met brinta, havermout of drink het met wat water of melk bij een maaltijd met wat rijst.

Same thing.

En een goede manier om aan te komen is:
1. reken je energiebehoefte per dag uit.
2. eet boven je energiebehoefte.
3. train.
4. rust.

Heel simpel gezegd, de rest kan je vinden in de sticky's hier op het forum. We gaan natuurlijk niet alles voor je uitkauwen. Alle antwoorden op je vragen kan je hier op het forum vinden of andere sites.

Hallo,

Vandaag ben ik op zoek naar een manier op aan te komen.
Wie kan mij uitleggen wat havermout met je doet ten opzichte van een weightgainer?

Gr Jordy.

Ze leveren allebei calorieën...
Havermout bestaat voornamelijk uit koolhydraten (ongeveer 12g eiwitten, 65g koolhydraten, 7 gram vetten)
Weightgainer heeft daar nog wat extra eiwitten bij (voedingswaarden verschillen maar bijvoorbeeld 30g eiwitten, 50g koolhydraten, 5g vetten).

Je kunt het beste, als je te weinig calorieën eet en geen maaltijd meer weet te verzinnen, te lui bent of tijdsgebrek hebt:
Havermout, whey en melk mengen
Eventueel pindakaas toevoegen
Eventueel banaan toevoegen
Eventueel anders lekkers toevoegen
En blenderen maar.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.

In (goedkope) weightgainer zit vaak ook erg veel suiker, dus je kunt het best zelf whey en brinta mengen, is goedkoper en heeft meer complexe koolhydraten

Terug
Naar boven