XXL Nutrition

Havermout Whey Pannenkoek

Dat ziet er toch al heel redelijk uit:)
Misschien dat ik volgende week eens muffins of cake ga proberen met dit recept :P

• Topic Starter Topic Starter
Tip: de wafels gaan beter zonder reizend bakmeel!

Ik zie bij sommige lukt het nog niet zo goed....of ze plakken, of ze verbranden, of ze worden misvormd. Had dat ook af en toe, soms waren ze heel taai ook.
Probeer deze recept eens, bij mij lukt het prima >>> ze zijn luchtig en branden niet aan.
Koop deze: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/36478/AH+Pannenkoekmix+meergranen
kost nog geen euro bij AH. Er is ook (voor sommige onder ons) low-carb mix.

De mix bevat per 100 gr:
energie: 345 Kcal
eiwit: 14gr
kh: 67gr
waarvan suikers: 0,6gr
vet: 1,5gr
waarvan verzadigd: 0,2gr
voedingsvezel: 6gr
natrium: 0,7gr
toegevoegd zout: 1,5gr

Ingredienten van de mix: tarwebloem,tarwezemelen,gejodeerd zout,boekweitmeel,volkoren havermeel,volkoren gerstemeel, roggemeel, rijsmiddelen(E341, E450, E500), tarwezetmeel.

Ik pak 100gr van deze mix, voeg daar 100ml magere melk aan toe, breek daar 1 ei in, voeg daar 1 schep whey aan toe en roeren maar. Smeer mijn pan in met kokosolie, plakt letterlijk voor geen meter. Van deze mixje komen 2 best wel goeie pannenkoeken, zijn niet echt zoet, dus voeg er wat aan de mix toe of smeer de gebakken pannenkoek met iets zoets.

Voedingswaarden (van dit mix, oftewel 2 pancakes):
580 Kcal
Eiwit: 48gr
Kh: 75gr
Waarvan suikers: 6gr
Vet: 9gr
(Ongeveer)

Heb net 2 opgevreten, heb ook 50gr sesamzaad in de deeg gedaan (lekker crunchy).

Ik doe 25g havermoutmeel, 12.5g whey en 1 ei. Aanlengen met water tot juiste dikte.

Dan in goede keramische pan met klein beetje Pam spray. Bakt ook geheid niet aan. Is genoeg voor 2 pannekoeken.

Vanille whey is goed te doen. Doe dan door het beslag of eroverheen wat kaneel.

Eet dat elke ochtend en blijft lekker!

---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 08:17 ----------

Geen zin om voedingswaarde op te zoeken :p

Ik zie bij sommige lukt het nog niet zo goed....of ze plakken, of ze verbranden, of ze worden misvormd. Had dat ook af en toe, soms waren ze heel taai ook.
Probeer deze recept eens, bij mij lukt het prima >>> ze zijn luchtig en branden niet aan.
Koop deze: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/36478/AH+Pannenkoekmix+meergranen
kost nog geen euro bij AH. Er is ook (voor sommige onder ons) low-carb mix.

De mix bevat per 100 gr:
energie: 345 Kcal
eiwit: 14gr
kh: 67gr
waarvan suikers: 0,6gr
vet: 1,5gr
waarvan verzadigd: 0,2gr
voedingsvezel: 6gr
natrium: 0,7gr
toegevoegd zout: 1,5gr

Ingredienten van de mix: tarwebloem,tarwezemelen,gejodeerd zout,boekweitmeel,volkoren havermeel,volkoren gerstemeel, roggemeel, rijsmiddelen(E341, E450, E500), tarwezetmeel.

Ik pak 100gr van deze mix, voeg daar 100ml magere melk aan toe, breek daar 1 ei in, voeg daar 1 schep whey aan toe en roeren maar. Smeer mijn pan in met kokosolie, plakt letterlijk voor geen meter. Van deze mixje komen 2 best wel goeie pannenkoeken, zijn niet echt zoet, dus voeg er wat aan de mix toe of smeer de gebakken pannenkoek met iets zoets.

Voedingswaarden (van dit mix, oftewel 2 pancakes):
580 Kcal
Eiwit: 48gr
Kh: 75gr
Waarvan suikers: 6gr
Vet: 9gr
(Ongeveer)

Heb net 2 opgevreten, heb ook 50gr sesamzaad in de deeg gedaan (lekker crunchy).

Shit looks good. Morgen maar is langs de appie dan (moest ik sowieso al maar oke) :p

Ik gooi 150/175 gram havermout, 2 hele eieren en 250 ml melk in de blender. Deksel op de koekepan, laag vuur en heerlijke dikke pannekoeken.

Ik zelf doe 60-100 gram havermout 3 eieren en beetje whey/cassein. Minder dan 3 eieren moet ik water/melk toevoegen

Ik wil deze ook eens gaan maken maar zit in de cut dus kan beter niet te veel brinta gebruiken ivm de koolydraten.
250ml halfvolle melk, 40gr brinta, 2 ei, 30gr whey en wat kaneel voor de smaak. Zou het hier mee lukken?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil deze ook eens gaan maken maar zit in de cut dus kan beter niet te veel brinta gebruiken ivm de koolydraten.
250ml halfvolle melk, 40gr brinta, 2 ei, 30gr whey en wat kaneel voor de smaak. Zou het hier mee lukken?
daar lukt het ook mee, maar 100gr Havermout/Brinta in de Ochtend is niet erg hoor zelfs niet in een cut

Dit recept staat niet meer op pagina 1, dat moet gebumpt worden!

Want dit recept was meeeegaa lekker!
Heb altijd al deze willen proberen en heb er vandaag de tijd voor genomen. Hier het uiteindelijke resultaat!:

s2czu1.jpg

Heb het recept twee keer gedaan, voor 4 pannekoeken dus. Nadat ik de eerste op had wilde ik meteen de tweede, en daarna wilde ik er alvast 2 maken voor morgen voor aan andere te laten proeven/ voor mezelf :D

Ik wilde eigenlijk havermout oats (helemaal fijn gemalen, zo'n zak van b&f) gebruiken, maar las hier dat brinta makkelijker bakken was dus heb die genomen.

Ik heb nog geen andere smaken geprobeerd, maar ik vond de mijne superlekker dus zal het 'recept' even neerzetten.

Dezelfde hoeveelheden gewoon als OP, dus:

-100 gram brinta (vraagje: ik heb zo'n maatschep van whey gebruikt, en dan gewoon 3 1/3 keer dat schepje gevuld (schep is 30gram voor whey), is dat ongeveer hetzelfde dan denk ik?

-30 gram whey (iso b&f) BANANA smaak.
(-250 ml (soja) melk natuurlijk)
- Één (flinke) theelepel (pure/ongeraffineerde) cacaopoeder

- Tot slot een banaan. Je kunt een hele of een halve pakken. Ik had eerst een halve gedaan ,maar vond die banaan zó lekker erbij dat ik bij de laatste twee pannekoeken gewoon een hele banaan heb gedaan

Hier een foto van het beslag (de helft ervan) van de tweede ronde:
30tj6tu.jpg

Bij mij ging het bakken best goed (heb niks laten aanbranden), dus laat ik wat tips geven:

- Hele goede tip las ik hier om echt het allerlaagste vuurtje te pakken. Ik heb in t midden van het fornuis zo'n hele kleine. Als je die ook hebt zou ik die pakken.

- Gebruik wat extra olijfolie. Ik niet een scheutje gedaan, maar een flinke scheut. Extra hulp dat het niet aanbakt en bovendien zijn olijfolie toch goede vetten die je ook binnen moet krijgen. Zeker bij deze maaltijd niet erg omdat er in havermout/whey toch geen vet zit.

- Als je de olijfolie in de pan hebt, zet dan niet meteen het gas aan . Leg eerst rustig je beslag erin in een mooie vorm en zet dan pas het gas aan

- Pak een kleine pan waar die mooi inpast. Dit maakt het makkelijker om aanbakken te voorkomen en vooral gemakkelijker om de pannekoek om te draaien. Doe dit niet met zo'n scheplepel( zie plaatje hierboven), maar schud de pan een beetje tot je pannekoek los ligt (vaak moet je eerst even met je scheplepel voorzichtig onder de pannekoek schuiven), houd hem daarna schuin naar beneneden en gooi de pannekoek om.
Dat omgooien deed ik bij de laatste pannekoek en die was het best gelukt. Bij het omscheppen met de scheplepel ging het iedere keer niet goed.

- Je kunt wat appelstroop op de pannekoek doen om hem extra zoet en lekker te maken, maar is niet eens nodig eigenlijk.

Oja, voor als ik het nog niet zei, hij is MEGA lekker, en vult bovendien erg goed!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven