Fitness Seller

Havermout Whey Pannenkoek

Bezoekers in dit topic

lesevke

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
404
Waardering
10
Lengte
1m89
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Beste BB-ers,
hier bij post ik mijn recept van Whey Pannenkoek met foto's.
het is een ideaal recept om mee tenemen naar je werk of gewoon als lekker ontbijt.
Recept: E K V Kcal
-250gr Half Volle Melk 8.5 12 3.75 115
-100gr Havermout (Quaker) 13 62 7 380
-30gr Whey ( nutella hazelnoot in dit geval.) 28 3 0 150

Bereiding:
1)Doe de havermout met Whey in een kom en roer het een beetje door elkaar. (foto 1)
2)Giet de melk er bij en goed roeren zodat alles goed gemengt is en er ongeveer uit ziet als foto 2.
3)Doe een drup olijf olie in een pan en wrijf het uit met een keuken papier.
4)Doe de helft van het beslag in de pan ( zorg dat het goed verdeeld is)(gebruik 2 pannenkoeken van het beslag dus 2x de helft er in doen anders wordt het misschien iets te dik en dan bakt het niet mooi)
5)Doe de deksel op de pan en laat het paar minuten op laag vuur bakken.
6)Draai de pannenkoek om, nu kun je eventueel de pan nog een keer invetten als het nodig is.
7) Herhaal stap 5.
8) Smullen maar!

Tip:
*doe er een beetje bake-in in, en maak er 1 pannekoek van, je krijgt een groote lekkere pannenkoek van!
*voeg er wat kaneel, speculaas kruiden, kokos rasp... etc er bij voor smaak.
*gebruik de deksel of een bord om de pannenkoek om te draaien ivm kans op breken.
*varieer met je whey
*Je kan het makkelijk de avond van te voren klaar maken voor de volgende dag, scheelt je weer paar minuten opstaan.
*bak eventueel een banaan er bij in of appel ook lekker.

Veel plezier en laat me weten wat je er van vond en of je nog meer inspiratie hebt.

004.jpg


007.jpg


008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er best prima uit, zal het eens een keer proberen.
 
Zo te zien is hij goed gelukt:P
 
Ga ik ook eens proberen!
 
Ik weet niet of je het recept ook in de oven of magnetron kan doen:rolleyes:
Misschien iemand die het al heeft geprobeerd? Laat het ons weten ben wel benieuwd er naar:p
 
Ik schat op zo'n 30-45 minuten op 185C in de oven
Magnetron ongeveer 5 minuten op 750watt schat ik
 
Lekkerder met havermoutmeel.

Eet dat bijna elke ochtend :o
 
Ik schat op zo'n 30-45 minuten op 185C in de oven
Magnetron ongeveer 5 minuten op 750watt schat ik

Gewoon het Beslag in een cake blik ( ingevet ) doen en dan in de oven?
dus dan krijg je een cake die je op kan eten als ontbijt :P
zal me er well voor opofferen om het te doen, maar ik heb zo mijn twijfels er over:p
 
Moet ik toch ook eens proberen :D Bedankt om te delen!
 
Moet ik toch ook eens proberen :D Bedankt om te delen!

Youre welcome!:) laat het weten hoe het was en wat jou varriaties waren.
-welke whey
-kaneel...

Alvast smakelijk!
 
Heb ze vandaag geprobeerd met Brinta omdat de Havermout op was:(,
Ze bakken fijner imo smaak zo goed als het zelfde, structuur is wat slapper dan met Havermout, maar alsnog even lekker! :)
 
En zo zien ze eruit na 35 minuten op 200 graden in de oven! Heb wel 150gr havermout, 30 chocolade whey en 300 cl melk gebruikt. Structuur is goed maar de havermout word wel erg zacht, zeker het proberen waard om in de oven te steken!

foto (16).JPG


foto (15).JPG
 
En zo zien ze eruit na 35 minuten op 200 graden in de oven! Heb wel 150gr havermout, 30 chocolade whey en 300 cl melk gebruikt. Structuur is goed maar de havermout word wel erg zacht, zeker het proberen waard om in de oven te steken!

Thank man voor het posten! En zou het ook gaan met 250ml melk?
Ziet er well lekker uit :) ook eens afwisselend ondbijt :p
 
Was eerst vanplan om die pannenkoeken van jou hierboven te maken, maar de eerste was mislukt waardoor al 2/3de van het beslag op was. Heb er gewoon weer 100gr havermout & 220 ml melk bij gekapt, in een cakevorm gegoten en in de oven gestoken. Denk zelf dat hij met 250ml een beetje te droog word maar zo heel veel zal het volgens mij niet uitmaken:D
 
Back
Naar boven