Fitness Seller

Havermout

Moet je de melk eigenlijk koken? Ik eet het zelf met koude melk (omdat ik dat lekkerder vind en het sneller is), maar ik meen dat ik ergens gelezen had dat de havermout zo niet goed verteerd.

• Topic Starter Topic Starter
huckfinn zei:
Wat is er nogmaals mis met muesli?? Bij AH heb je muesli (wel 0,85cent per 500gram :( ) waar maar 3 gram suiker op 65 gram koolhydraten inzit.

kweet t ook nie..! mueslie is nl wel lekker! en hoe zit het me cornflakes? das toch ook powerrrr!? ???

cornflakes heeft hoge gi-waarde

havermout niet lekker??

pass maar hier naartoe! :D

dandyman zei:
havermout niet lekker??

pass maar hier naartoe! :D

Ja of hier heen.
Gewoon in een kom melk er bij dan in de magnetron en dan heb je een lekker kracht ontbijt beetje zoet stof en klaar

Als je de havermout niet zoet genoeg vindt, gooi er dan de zoetjes van je moeder door heen. Ik heb die quaker havermout. Kook ik met melk. Ik vond het eerst ook niet lekker, maar ik vind het nu eigenlijk HEERLIJK, helemaal als je op dieet bent :D

havermout, melk, banaan
staafmixere en slurpen maar...

Sjonge Snoep je bent wel erg kieskeurig ;)

Met melk zou ik het niet mengen, over melk zijn de meningen nogal verdeeld maar ik drink al 5 jaar geen melk meer. Melk gevat namelijk het galactose enzym en dit kan je maagzuur niet afbreken (alleen tot je 3e levensjaar) daardoor gaat het galactose je maagzuur binden en kunnen de eiwitten in de maag niet goed voorverteerd worden blablabla maar dat is een heel andere discussie ;)

Ik ben er geen held in om dingen lekker te maken, ik eet ook niet voor de smaak. Ik houd het bij Man Mountains filosofie :) Gewoon alles naar binnen werken en niet bij nadenken, gisteren moest ik nog kokhalzen en de kwark kwam er bijna weer uit :eek:
Maar maak je niet ongerust, jij wordt straks ook zo hoor;) Had ik in het begin ook niet geloofd toen ik ging trainen, intussen ben ik al uit de ontkenningsfase :)

TO GET BIG, YOU HAVE TO EAT BIG!!

Zoals al gezegd : havermout, wat melk, een banaantje, in de blender en mixen maar..lekker én snel binnen!

Of anders : 300gr magere yoghurt van de Aldi (Milsa - 0.1% vetgehalte) met een 80 à 100gr havermout en ook lekker binnen te werken!

waarom is havermout beter dan brinta??
12g eiwit
74g kh waarvan 2,1 suikers
2,5g vet waarvan:
-0,5g verz.
-0,3g enk. onverz.
-1,7g meerv. onverz.
voedingsvezels 9,2g
natrium 0,24g

per 100g

verder ook B1 fosfor en ijzer

Wat doen jullie allemaal moeilijk zeg! :cool: Gewoon Brinta nemen! Heeft ongeveer dezelfde voedingswaarden en als ze dat nou wel binnen kan houden, wat is dan het probleem! ;)

Ik ontketen toch niet weer een havermout-brinta oorlog?? :o

qwert55 zei:

Dacht het ook zo..daarom dat ik lekker zwijg over gans dat brinta-havermout gedoe!! Neem wat je wil en vreten, brinta of havermout!!! Zit er in water veel KH's --> Zuip dan liters water!! :D

:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
ik ga het nog even met die banaan proberen :D :D

qwert55 zei:
Wat doen jullie allemaal moeilijk zeg! :cool: Gewoon Brinta nemen! Heeft ongeveer dezelfde voedingswaarden en als ze dat nou wel binnen kan houden, wat is dan het probleem! ;)

HAVERMOUT zeg ik je! Brinta is voor baby's :p

Vroeger (misschien nu ook nog wel) gebruikten ze havermout voor mensen met ondergewicht. Het werkte echt :)

WTF!!!! :mad: Nou moeten jullie me toch echt duidelijk maken waarom havermout zoveel beter is dan brinta. Ik zeg dat het geen drol uitmaakt!!! Allebei goede voedingswaarden! ;)

En kom niet met van die domme argumenten: brinta is voor baby's! Maar een beetje onderbouwing mag wel!

Blijf havermout eten tot je het lekker vind, ik was er ooit ook niet zo dol op.
Ik vind havermout met melk heerlijk zoet.
:)

krijg honger van dit topic:lick:

ooit, heel lang geleden, toen ik nog fulltime in dienst was van dit forum :rolleyes: hebben we een topic gehad waar na veelvuldig research (klintk beter dan onderzoek:D) havermout als beste uit de spreekwoordelijke bus kwam

qwert55 zei:
En kom niet met van die domme argumenten: brinta is voor baby's! Maar een beetje onderbouwing mag wel!
Komt omdat ik als klein kind vaak brinta at door de pap en sindsdien niet meer :)

Maar het gaat niet alleen om de voedingswaarden. Voedsel bevat meer dan alleen KH/eiwit/vet. Het schijnt dat havermout meer vocht vasthoud en goed is voor je bloed. Je krijgt er meer energie van (en niet alleen vanwege de KH). Kan er zo snel geen onderzoek bij vinden, probeer het zelf eens :)

Gewoon het zekere voor het onzekere nemen en voor de havermout gaan:thumbs:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven