AndroidHealthClinic

Havermout

zou willen starten met havermout mee naar school te nemen, heb alleen geen mogelijkheid tot opwarming 's middags
iemand ideëen??
misschien in een soort thermos ofzo?

brinta vind ik geen probleem koud, ik doe het altijd zo.
maarja dan zijn we weer bij brinta<=>havermout.

Santoz zei:
zou willen starten met havermout mee naar school te nemen, heb alleen geen mogelijkheid tot opwarming 's middags
iemand ideëen??
misschien in een soort thermos ofzo?
Opwarmen ???

Ik eet alles gewoon koud. Door de yoghurt of met water, maakt het uit.
's Zondags doe ik 100 gr op 1 liter yoghurt, dan kun je het zo wegdrinken :)

Iedere morgen 150 gram havermout, 0,5L melk en 30 gram whey.. the breakfast of champions!!

Black Knight zei:
Opwarmen ???

Ik eet alles gewoon koud. Door de yoghurt of met water, maakt het uit.
's Zondags doe ik 100 gr op 1 liter yoghurt, dan kun je het zo wegdrinken :)
yoghurt dat kan wel eens de sleutel zijn inderdaad
smaak maakt me weinig uit, maar ik denk toch dat ik het eens ga proberen op te warmen van 's morgens, het zal in iig beter wegvreten dan koud met water

Havermout is gewoon goed spul, had voorheen altijd brinta omdat ik het lekkerder vond, maar nu sinds een tijdje alleen nog maar havermout, omdat brinta niet te koop is hier. Maar bevalt prima.

Een goeie voor onderweg is 500 gram magere kwark, 200 gram havermout (fijne maling kopen) en een goeie scheut yoghurt doorroeren voor de smaak en dat het niet zo dik is, in een tupperware bakje, lepeltje erbij en je kunt er weer ff tegen.

Metal^militia zei:
Een goeie voor onderweg is 500 gram magere kwark, 200 gram havermout (fijne maling kopen) en een goeie scheut yoghurt doorroeren voor de smaak en dat het niet zo dik is, in een tupperware bakje, lepeltje erbij en je kunt er weer ff tegen.

200 gr havermout in 500 gr kwark lijkt me niet te eten, wat een brij.
Fijne maling , havermout is toch havermout ???

Brintha koud? Gadverdamme .... Moet er niet aan denken die koude drek naar binnen te werken :kots:

gadverdamme, havermout is pas echt smerig koud....
je krijgt pas echte pap als je het 3 min in laat trekken....
lekkerste is = brinta met beetje suiker 2 min. magnetron en dan ff in laten trekken.

robpol zei:
200 gr havermout in 500 gr kwark lijkt me niet te eten, wat een brij.
Fijne maling , havermout is toch havermout ???

Daarom ook wat gewone yogurt eronder roeren 100ml ofzo, is inderdaad ff stouwen maar is verder echt goed binnen te houden hoor.
Ik koop altijd gewone havervlokken, geen quakerpap.. je kunt dus die hele vlokken kopen of fijngehakt, dat verteert ook beter denk ik.

liekske zei:
Is eet elke ochtend havermout, heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad. Maar je moet er wel de tijd voor nemen. Ik gebruik ook magere melk voor het bereiden en ik laat het lang op het vuur staan en zorg ervoor dat het niet al te dik wordt. Ook gooi ik er in de melk een eetlepel rozijnen en als het klaar is een theelepeltje honing. En zelf vind ik dat smullen

Het is wat mij betreft teveel werk om havermout met melk op het vuur te zetten. Wat ik doe -- en ik kan het iedereen aanbevelen -- : 70g havermout, 200ml water, limonadesiroop (naar behoefte, en koop verschillende smaken voor de afwisseling!!), staafmixer 30 sec erin raggen totdat havermout goed fijn is gemalen, dan 250g kwark toevoegen, nog 30 sec met de staafmixer raggen en opdrinken maar!

Dan heb je dus het idee van een soort drinkyoghurt a la Mona Goedemorgen, waar van die granenmeuk in zit, maar dan met veel betere verhoudingen qua voedingswaarden en lang niet zo smerig zoet... Dat er korrelige dingen door je keelgat glijden terwijl je drinkt is misschien even wennen, maar dat moet je er maar voor over hebben. Je wilt ten slotte groeien.

En wie na het drinken van deze shake aan komt zetten met "vieze smaak", "havermout bah" die begrijp ik echt niet. Mjah, misschien houd je niet van limonadesiroop :)

Havermout RULES !! :hedbang:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven