XXL Nutrition

Heb jij je prikje al gehad?

Peiling Peiling Heb jij je prikje al gehad?

• Totaal stemmers
    82
Iedereen is ook gewoon voor om diezelfde groepen te vaccineren met een coronavaccin.
Mutaties hou je nu toch niet meer tegen, virus gaat niet meer weg.
Klopt, maar op dit moment is het reproductiegetal dusdanig hoog dat een select groepje mensen vaccineren geen significante invloed heeft op de verspreiding.

Iedereen is ook gewoon voor om diezelfde groepen te vaccineren met een coronavaccin.
Mutaties hou je nu toch niet meer tegen, virus gaat niet meer weg.
Omdat we zien dat er geen bepaalde groepen zijn, zie het bij mijn gezonde collega, de werkgever van mijn vrouw die in de veertig is en vorig jaar maar covid heeft gehad en nog steeds herstellende is.

Hoe kom je aan deze wijsheid?

Dus als we 100% vaccineren hier dan krijgen we die mutaties niet?
Dat is de mening van Virologen en zien we terug bij het rijksvaccinatie programma, bij een te lage dekking krijg je steeds nieuwe uitbraken en een virus muteert altijd.

Omdat we zien dat er geen bepaalde groepen zijn, zie het bij mijn gezonde collega, de werkgever van mijn vrouw die in de veertig is en vorig jaar maar covid heeft gehad en nog steeds herstellende is.
Inb4, dan had hij zich maar moeten laten vaccineren.

Omdat de grootste bijwerking is als er te weinig mensen gevaccineerd zijn tegen corona de mutaties blijven komen en we de zorg blijven belasten.
We geven niet voor niets bepaalde groepen een griepprik omdat we daarmee hopen dat ze niet zo ziek worden en geen ziekenhuisbed nodig hebben.....

Het is megalomaan om te denken dat we met het vaccinatieprogramma de mutaties gaan voorkomen. Gaat gewoon niet gebeuren. Dus dan kun je wel 90% vaccinatiegraad hebben in NL, heb je geen reet aan zolang de wereldeconomie doordenderd en er mondiaal gezien waarschijnlijk niet eens de 60% gehaald zal gaan worden.

En ik ken niemand die meer dan een kuchje heeft opgelopen aan corona.. terwijl een heel aantal mensen flink ziek zijn geworden van de vaccins.
Tja ieder zijn beleving natuurlijk

Dat is de mening van Virologen en zien we terug bij het rijksvaccinatie programma, bij een te lage dekking krijg je steeds nieuwe uitbraken en een virus muteert altijd.
Je hebt duidelijk de klok horen luiden maar hebt geen idee waar de klepel hangt.

Het maakt geen drol uit hoeveel % van de bevolking wij hier vaccineren. Aan de andere kant van de wereld zullen mutaties ontstaan en die zullen uiteindelijk ook gewoon hier terecht komen.

Covid is endemisch, wen er maar aan.

Ik ken dus iemand die 93 is en al haar hele leven rookt.

Roken is gezond.
Klopt, mijn opa rookte 60 jaar en stierf aan ouderdom, mijn jeugdmaat leefde gezond en stierf met 44 aan kanker.

Echt met jouw reactie laat je ook zien dat het klopt dat de meeste wappies laagopgeleid zijn. Zijn diverse onderzoeken naar gedaan......

Zou het niet juist gunstig zijn om een ongevaccineerde groep te hebben die constant immuniteit tegen de nieuwst heersende variant opbouwt? We zouden een lintje moeten krijgen voor ons offer.

*edit*
Waar maak ik mijzelf eigenlijk druk om. Lekker belangrijk.

Laatst bewerkt:
Lintje aan je boeket bedoel je?
En een postuum onderscheiding. Maar dat is zeker te veel dankbaarheid om te verwachten van de boomers.

Zijn nieuwe varianten niet juist gunstig omdat ze onder evolutionaire druk om meer te verspreiden meestal ook afnemen in de ernst van hun ziekteverloop?

Soortgelijke topics

Reacties
336
Weergaven
18.893
Reacties
490
Weergaven
19.586
Reacties
189
Weergaven