Fitness Seller

Heb jij je prikje al gehad?

Peiling Peiling Heb jij je prikje al gehad?

• Totaal stemmers
    82
Hoorde van een longarts afgelopen weekend ook wat schrijnende voorbeelden. Ook hoe normale tests die bij herstel worden gedaan soms niets kunnen zeggen over de toestand waarin patiënt lijkt te verkeren. Dat iemand die fit was na 6 maanden nog maar slechts een enkele km per dag kon wandelen, nauwelijks vooruitgang. Ik geloof dat ze nu verder proberen uit te pluizen of dit te maken kan hebben met afweersysteemde en het brein.

Edit.
Hey jij ligt toch in het ziekenhuis?

Als je kijkt hoe veel coronavirussen bij katachtigen voorkomen, dan is een mutatie sowieso een kwestie van tijd. Bij ernstige uitbraken (India, Brazilië > sloppenwijken) neemt de kans op mutaties wel toe, maar dat terzijde.
Wanneer je gevaccineerd bent, is de kans dat je daardoor in het ziekenhuis komt, nihil.

En als mensen er niet ernstig ziek van worden (door leeftijd, vaccinatie, of wat voor reden dan ook), wat is dan het probleem?

En als er een mutatie is waartegen het vaccin niet voldoende bescherming biedt, dan schijnt het bij de mrna vaccins relatief simpel te zijn om een nieuw vaccin te maken

Het punt is dat "een hoge infectiegraad in een deels gevaccineerde populatie het perfecte recept is voor het kweken van vaccine-resistente varianten".

Maar dan heb ik gewoon zo goed mogelijk de tweet uit het Engels vertaald en weet ik niet heel goed of dat deels gevaccineerd slaat op volledige bescherming (prikken + wachttijd) van de populatie, een voldoende hoge vaccinatiegraad of beide.

Hey jij ligt toch in het ziekenhuis?
Het ego van Peter leeft voort. Als Pé wakker wordt en bewustzijn heeft ligt die na het lezen van alle berichtgevingen maanden met een strak plassertje in bed. Mocht Pé onverhoopt niet terugkeren dan verwacht ik dat er in de dagelijkse talkshows een hologram plaatsneemt.

Ik hoop dat Pé het wel redt, als dit in redelijk tot goede conditie is.

Het punt is dat "een hoge infectiegraad in een deels gevaccineerde populatie het perfecte recept is voor het kweken van vaccine-resistente varianten".

Maar dan heb ik gewoon zo goed mogelijk de tweet uit het Engels vertaald en weet ik niet heel goed of dat deels gevaccineerd slaat op volledige bescherming (prikken + wachttijd) van de populatie, een voldoende hoge vaccinatiegraad of beide.
Mochten er varianten komen waartegen de vaccins te weinig werken, dan is er in de toekomst een oplossing, legt ze uit: het updaten van vaccins. "Dat doe je met de varianten die dan circuleren. Dat kennen we van de griepvaccins en we vermoeden dat het met corona ook zo gaat werken."

Technisch gezien kan dat vrij eenvoudig, zegt Koopmans: "In het geval van de MRNA-vaccins vervang je de genetische code van de huidige vaccins voor bijvoorbeeld het MRNA van de Deltavariant. Dan heb je zo'n vaccin heel snel aangepast."

Dus resistent tegen het huidige vaccin is evengoed geen ramp?

Mochten er varianten komen waartegen de vaccins te weinig werken, dan is er in de toekomst een oplossing, legt ze uit: het updaten van vaccins. "Dat doe je met de varianten die dan circuleren. Dat kennen we van de griepvaccins en we vermoeden dat het met corona ook zo gaat werken."

Technisch gezien kan dat vrij eenvoudig, zegt Koopmans: "In het geval van de MRNA-vaccins vervang je de genetische code van de huidige vaccins voor bijvoorbeeld het MRNA van de Deltavariant. Dan heb je zo'n vaccin heel snel aangepast."

Maar je bent wel zo een half jaar verder voordat alles en iedereen dan weer gevaccineerd is.

Wat @Steks zegt en waarom zal je dat proces een handje willen helpen, kan weer alles dicht, noem het maar geen ramp...

Maar je bent wel zo een half jaar verder voordat alles en iedereen dan weer gevaccineerd is.
Scheelt dat het geen 4 seizoen virus is. En een mutatie waartegen het vaccin niet werkt, heb je niet van de een op de andere dag.

Jij wilt te graag

Wat @Steks zegt en waarom zal je dat proces een handje willen helpen, kan weer alles dicht, noem het maar geen ramp...
Knap staaltje doemdenken

Zelf zou ik het een redelijke verwachting of projectie noemen.

Met het huidige tempo is binnen twee weken Nederland rood op de ECDC-kaart en heeft dit invloed op de vakanties vanuit en naar Nederland, dat is geen doem-scenario.

Het lijkt me realistisch om aan te nemen dat er dan beperkende maatregelen zullen volgen, maar inmiddels is mede door de snelle afschaling de bereidheid onder de bevolking laag. Het duurt ongeveer 16 dagen voordat het effect van opgevolgde maatregelen zichtbaar is. We zitten nu mogelijk/waarschijnlijk al met een Rt tussen de 1,8 en 4,4 en dat is "maar" met de Delta-variant, dan zit je al in het stadium van exponentiele groei.

Laatst bewerkt:
Met het huidige tempo is binnen twee weken Nederland rood op de ECDC-kaart en heeft dit invloed op de vakanties vanuit en naar Nederland, dat is geen doem-scenario.

Het lijkt me realistisch om aan te nemen dat er dan beperkende maatregelen zullen volgen, maar inmiddels is mede door de snelle afschaling de bereidheid onder de bevolking laag. Het duurt ongeveer 16 dagen voordat het effect van opgevolgde maatregelen zichtbaar is. We zitten nu mogelijk/waarschijnlijk al met een Rt tussen de 1,8 en 4,4 en dat is "maar" met de Delta-variant, dan zit je al in het stadium van exponentiele groei.
Vooravond nieuw golfje, met name mensen die niet gevaccineerd zijn zullen getroffen worden op korte termijn. Zie bijvoorbeeld Engeland, waar ook een groei tot stand kwam met ik meen een nog hogere volledige vaccinatiegraad (50%) dan hier momenteel (plusminus 35%). Wat ik een goed punt vond is dat hij ook de groep laaggeletterden noemt (circa 2.5 miljoen).

Vooravond nieuw golfje, met name mensen die niet gevaccineerd zijn zullen getroffen worden op korte termijn. Zie bijvoorbeeld Engeland, waar ook een groei tot stand kwam met ik meen een nog hogere volledige vaccinatiegraad (50%) dan hier momenteel (plusminus 35%). Wat ik een goed punt vond is dat hij ook de groep laaggeletterden noemt (circa 2.5 miljoen).
In Engeland scheen het vooral erg te zijn in wijken waar veel Indiërs wonen. Los van het (taal)niveau zou bloedgroep ook een rol kunnen spelen

In Engeland scheen het vooral erg te zijn in wijken waar veel Indiërs wonen. Los van het (taal)niveau zou bloedgroep ook een rol kunnen spelen
Geen idee maar geloof je meteen. Klinkt best logisch. Hier in NL zijn natuurlijk ook wijken waar veel mensen wonen die tot de zwakkeren horen, laaggeletterd zijn etcetera. Dat maak ik ook enigszins op uit wat die man zegt in de podcast bij 1op1, wat klinkt als een nuchter verhaal m.i.

- weet niet in hoeverre dit gebaseerd is op nieuwste wetenschappelijke inzichten

come-join-the-dark-side.jpg

images (5).jpeg

Zelf zou ik het een redelijke verwachting of projectie noemen.

Niet alleen bereidheid onder de bevolking maar ook politieke wil voor maatregelen is laag, en er is toch ook geen noodzaak meer voor? Gezien de oudjes gevaccineerd zijn...

Boris zei laatst dat ze maar met covid moeten leren leven.

Niet alleen bereidheid onder de bevolking maar ook politieke wil voor maatregelen is laag, en er is toch ook geen noodzaak meer voor? Gezien de oudjes gevaccineerd zijn...
Waarschijnlijk niet nee, maar dan moet de jeugd die besmet raakt niet gaan zeiken als de gevolgen toch wat ernstiger blijken te zijn als dat ze denken.

• Like
Waarderingen: Vonk

Soortgelijke topics

Reacties
336
Weergaven
18.890
Reacties
490
Weergaven
19.585
Reacties