AndroidHealthClinic

Heb jij je prikje al gehad?

Peiling Peiling Heb jij je prikje al gehad?

• Totaal stemmers
    82
Was dat niet al veel eerder duidelijk?

Haha ja, WWIII is al enige tijd geleden begonnen inderdaad. Een onzichtbare oorlog voor velen. Maar kijk uit wat je zegt, want je wordt voor gek verklaard.
Echt goede feiten ja al die tokkie reacties op facebook posts van je!!

Haha, je moet Facebook ook niet te serieus nemen @hoxyz En daarnaast ben ik niet verantwoordelijk voor wat de tokkies op het internet aan gal spugen. (mijn eigen comments op artikelen op FB zijn overigens allerminst serieus bedoeld ;) )

Haha ja, WWIII is al enige tijd geleden begonnen inderdaad. Een onzichtbare oorlog voor velen. Maar kijk uit wat je zegt, want je wordt voor gek verklaard.

Haha, je moet Facebook ook niet te serieus nemen @hoxyz En daarnaast ben ik niet verantwoordelijk voor wat de tokkies op het internet aan gal spugen.
Ik had het over al jouw reacties op Facebook, dus je bent part of them. :p

Gelukkig waren er in Azië al jaren onderzoeken gedaan naar vaccinaties tegen SARS, Het Covid vaccin is daarop doorontwikkeld dus helemaal experimenteel is het niet.
Ook met de nieuwe technieken zoals mRNA waarmee het zo snel geleverd kon worden?

• Like
Waarderingen: Vonk
Ook met de nieuwe technieken zoals mRNA waarmee het zo snel geleverd kon worden?
Zijn ze al mee bezig sinds de jaren 90, dat is wat mij betreft niet heel nieuw......

Daarnaast hebben Pfeizer en Moderna deze techniek en laten dat nou juist de vaccinaties zijn waar wereldwijd de minste bijwerkingen van zijn beschreven.
Een voordeel van deze methode is dat de patiënt niet wordt blootgesteld aan verzwakt of dood virus of delen daarvan, die potentieel een besmetting zouden kunnen veroorzaken.

Maar moet de risicoanalyse dan niet gaan tussen de gevolgen van het vaccin en het virus?

Ja uiteraard, maar dat is het enige waar het ons aan ontbreekt; de tijd die er nodig is om alle feiten helder te hebben, op basis waarvan je die analyse wilt gaan maken.

Zijn ze al mee bezig sinds de jaren 90, dat is wat mij betreft niet heel nieuw......

Daarnaast hebben Pfeizer en Moderna deze techniek en laten dat nou juist de vaccinaties zijn waar wereldwijd de minste bijwerkingen van zijn beschreven.

Dat er de minste zijn beschreven zegt niet direct iets over de daadwerkelijke situatie en daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je zegt, enkel dat het niet te bewijzen valt op dit moment. Er is überhaupt gewoon nog weinig bekend, dus er valt sowieso ook weinig te melden, anders dan we nu voorhanden hebben. Dat blijft toch ook het hele punt? En de 1 kiest ervoor om dat voor lief te nemen en de ander kiest ervoor om dat wel genoeg te vinden om een prikje voorlopig nog even niet te willen laten zetten.

Maar het is en blijft de eerste keer dat het in mensen is toegediend toch? En heeft nooit lange termijn clinical trials doorlopen? En niet alleen de mRNA vaccins maar ook voor de andere zijn nooit eerder toegediende technieken gebruikt?

Laat maar weten wat de cijfers aan het eind van de 10 jaar trial zijn. En dan graag per leeftijdscategorie tegenover hun risico's bij verkoudheid. Het zou me niet verbazen als vaccinatie onder de 50-60 zonder comorbiditeiten het eigenlijk niet waard is.

Ja uiteraard, maar dat is het enige waar het ons aan ontbreekt; de tijd die er nodig is om alle feiten helder te hebben, op basis waarvan je die analyse wilt gaan maken.

Dat er de minste zijn beschreven zegt niet direct iets over de daadwerkelijke situatie en daarmee zeg ik niet dat het niet klopt wat je zegt, enkel dat het niet te bewijzen valt op dit moment. Er is überhaupt gewoon nog weinig bekend, dus er valt sowieso ook weinig te melden, anders dan we nu voorhanden hebben. Dat blijft toch ook het hele punt? En de 1 kiest ervoor om dat voor lief te nemen en de ander kiest ervoor om dat wel genoeg te vinden om een prikje voorlopig nog even niet te willen laten zetten.
Tot op heden zijn de negatieve gevolgen van het besmet raken met virus toch ernstiger dan die van het toedienen van het vaccin.

En de 1 kiest ervoor om dat voor lief te nemen en de ander kiest ervoor om dat wel genoeg te vinden om een prikje voorlopig nog even niet te willen laten zetten.
Daar heb ik zeke rgeen probleem mee, hier in huis krijg ik volgende week de 2e terwijl mijn vrouw niet gaat.
Onze zoon heeft ook een uitnodiging gekregen met zijn 11 jaar. Die gaat voorlopig ook niet.

Maar het is en blijft de eerste keer dat het in mensen is toegediend toch? En heeft nooit lange termijn clinical trials doorlopen? En niet alleen de mRNA vaccins maar ook voor de andere zijn nooit eerder toegediende technieken gebruikt?

Laat maar weten wat de cijfers aan het eind van de 10 jaar trial zijn. En dan graag per leeftijdscategorie tegenover hun risico's bij verkoudheid. Het zou me niet verbazen als vaccinatie onder de 50-60 zonder comorbiditeiten het eigenlijk niet waard is.
Zou jij dan wel een vectorvaccin van Janssen of AZ nemen?

Zo sta ik er ook in.

Tot op heden zijn de negatieve gevolgen van het besmet raken met virus toch ernstiger dan die van het toedienen van het vaccin.

Nee dat klopt, maar rechtvaardigt dat het vaccineren van de groep gezonde mensen van pak hem beet onder de 50 jaar, zonder onderliggend lijden of ander risicoverhogend profiel?

Daar heb ik zeke rgeen probleem mee, hier in huis krijg ik volgende week de 2e terwijl mijn vrouw niet gaat.
Onze zoon heeft ook een uitnodiging gekregen met zijn 11 jaar. Die gaat voorlopig ook niet.

Er is ook helemaal geen reden om aan te nemen dat als jouw zoon besmet raakt, hij dan ernstig ziek zal worden of komt te overlijden. Wat mij betreft de enige redenen om een vaccin te (laten) nemen.

Zou jij dan wel een vectorvaccin van Janssen of AZ nemen?

Waarom zou je dat doen als je naar eigen weten gewoon gezond bent en de statistieken laten zien dat de kans om ernstig ziek te worden of te overlijden niet anders zijn dan bij een zware griepgolf. Let op allemaal, ik vergelijk CoVID-19 zelf niet met de griep, maar de statistieken welke voorhanden zijn. Heel groot verschil :p

Nee dat klopt, maar rechtvaardigt dat het vaccineren van de groep gezonde mensen van pak hem beet onder de 50 jaar, zonder onderliggend lijden of ander risicoverhogend profiel?
Als je naar de samenleving in zijn geheel kijk wel naar mijn mening. Op individueel vlak wellicht niet.

Als je 60+ bent met onderliggend lijden, dan snap ik het.

Maar dat ze nu ook gezonde kinderen tot 18 jaar willen gaan vaccineren slaat helemaal nergens op.

Soortgelijke topics

Reacties
336
Weergaven
18.895
Reacties
490
Weergaven
19.588
Reacties
189
Weergaven