XXL Nutrition

Heb jij je prikje al gehad?

Peiling Peiling Heb jij je prikje al gehad?

• Totaal stemmers
    82
gy_putin_dc_011718_2x3_992.jpg
68 jaar, nog geen cut gedaan dit jaar.

Je bent toch niet verplicht medische gegevens te delen met je werkgever? Hoe wilt hij het controleren dat je gelogen hebt?
Geen idee hoe het juridisch exact zit. In mijn geval moet iedereen die het terrein betreedt een aantal vragen beantwoorden over zijn gezondheid, die van zijn huisgenoten en over eventuele verplaatsingen buiten de landsgrenzen. Bij een positief antwoord mag je het terrein niet op. Personeel wordt dan gewoon door betaald en benaderd door de arbodienst. Nu zit ik weer minimaal 3 dagen doorbetaald thuis omdat mijn dochter voor het weekend koorts had. De arbo-arts geeft aan dat als ik mij morgen laat testen en de uitslag negatief is dat ik dan donderdag weer mag werken. Als ik tegen hem zeg dat ik me niet laat testen word ik ziek gemeld vanaf maandag. Dus of je laat je gewoon testen wanneer de arbodienst daarom vraagt of je verzwijgt dat je dochter koorts had. Dit kan je nog wel verzwijgen, maar als alle kleuters van drie scholen in thuisquarantaine moeten terwijl er best veel collega’s met kinderen in mijn omgeving wonen kan je dat niet echt verzwijgen hè.
Dus ik beantwoord de vragen gewoon netjes en als ik daardoor elke maand een test moet doen en als compensatie een paar dagen doorbetaald thuis mag zitten vind ik het prima. Vorig week heb im trouwens nog lekker wat overwerk meegepikt omdat collega’s thuis moesten blijven. Dat is dan toch dubbelop winst.

Hiet vind iedereen me misschien een ruggengraatloos schaap, veel collega’s vinden dat ik het coronaprotocol van mijn werk flink misbruik.

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe het juridisch exact zit. In mijn geval moet iedereen die het terrein betreedt een aantal vragen beantwoorden over zijn gezondheid, die van zijn huisgenoten en over eventuele verplaatsingen buiten de landsgrenzen. Bij een positief antwoord mag je het terrein niet op. Personeel wordt dan gewoon door betaald en benaderd door de arbodienst. Nu zit ik weer minimaal 3 dagen doorbetaald thuis omdat mijn dochter voor het weekend koorts had. De arbo-arts geeft aan dat als ik mij morgen laat testen en de uitslag negatief is dat ik dan donderdag weer mag werken. Als ik tegen hem zeg dat ik me niet laat testen word ik ziek gemeld vanaf maandag. Dus of je laat je gewoon testen wanneer de arbodienst daarom vraagt of je verzwijgt dat je dochter koorts had. Dit kan je nog wel verzwijgen, maar als alle kleuters van drie scholen in thuisquarantaine moeten terwijl er best veel collega’s met kinderen in mijn omgeving wonen kan je dat niet echt verzwijgen hè.
Dus ik beantwoord de vragen gewoon netjes en als ik daardoor elke maand een test moet doen en als compensatie een paar dagen doorbetaald thuis mag zitten vind ik het prima. Vorig week heb im trouwens nog lekker wat overwerk meegepikt omdat collega’s thuis moesten blijven. Dat is dan toch dubbelop winst.

Hiet vind iedereen me misschien een ruggengraatloos schaap, veel collega’s vinden dat ik het coronaprotocol van mijn werk flink misbruik.
Nog vergeten te zeggen dat als ik het niet meld dat mijn dochter ziek thuis zit, ik of mijn vrouw vrij moet nemen aangezien ze niet naar school of opvang kan met koorts en overgeven. Ik zou gek zijn als ik dat staafje in mijn neus dus zou weigeren.

Ik heb een vaccinatie gehad. En ik moet zeggen dat ik geen bijwerkingen heb. Vind de Office productfamilie wel een stuk beter geworden laatste tijd en mijn 5G ontvangst is flink verbeterd. Verder niets aan het handje.

Dus als die kleine van jou koorts heeft vanwege tandjes, waterpokken of een andere aanwijsbare oorzaak, meld jij je ziek? Want koorts en protocol?

• Heart
Waarderingen: Vonk
Dus als die kleine van jou koorts heeft vanwege tandjes, waterpokken of een andere aanwijsbare oorzaak, meld jij je ziek? Want koorts en protocol?
Dan zijn we dat sinds een jaar “verplicht” te melden en neemt de arbodienst direct contact met die persoon op, ik meld me dus niet ziek. Het is dan aan de arbodienst welke weg je moet bewandelen, mij dochter heeft voor 99% zeker op school de vijfde ziekte (een standaard kinderziekte) opgelopen, maar de arbodienst wil het op safe spelen en dat betekent dat ik me op dag vijf nadat zij klachtenvrij is me laat testen. Mijn toegangspas is geblokkeerd en alleen de arbodienst kan die blokkade opheffen.

Ze zijn bij ons net "ziekteverlof" aan het hervormen omdat "ziek" en "medisch afwezig" niet per se hetzelfde wil zeggen, dus mogelijk...

Dat mensen zich wel of niet laten vaccineren boeit me echt geen reet maar wat ik wel mooi vind is vaak dat mensen die zich laten vaccineren dat dit echt dé oplossing tegen corona is.
Alsof ze dan helemaal safe zitten, geen corona meer kunnen krijgen en dat corona op de één of andere manier verdwijnt ofzo. Die zitten vaak al met hun hoofd in de wereld na corona.

maaaarr
1625577914357.png

:D
Of je je nou laat vaccineren of niet, maakt mij ook geen donder uit. Maar het is echt een onzin argument dat vaccineren niet de oplossing is tegen Corona. Wat is dan wel de oplossing? Het klopt dat de meerderheid niet ziek wordt van Covid, maar een (te) grote groep wel. Ziekenhuis en IC opnames zijn extreem gekelderd, waarom? Omdat mensen gevaccineerd zijn, of de zwakkere dood. Ja, je kan nog besmet worden als je het vaccin hebt maar uit alle trials blijkt dat elk vaccin honderd procent beschermt tegen het je uit het ziekenhuis houden omdat het ziekteverloop gewoon veel minder hevig wordt. Wat ook de hele reden is dat je een vaccin neemt. Waarom zou je de de kans niet wegnemen om ziek te worden als je een vaccin kan nemen, maar ondertussen wel underground Tenbolone injecteren wat in schimmige laboratoria in china wordt geproduceerd en vervolgens door een amateur hier in Nederland met een UG labeltje in elkaar geflatst wordt.

Als het vaccin had bestaan voordat de gehele pandemie begonnen was en iedereen gevaccineerd zou zijn was er geen corona pandemie geweest, hooguit een handjevol ongelukkige gepensioneerde die ook door een mug gevloerd zouden worden. Mutaties blijven komen maar het lijkt erop dat de vaccins er prima tegen werken tegen de huidige mutaties ook al verspreiden ze sneller en is het ziekteverloop erger. Komt er wel een mutatie waar de huidige vaccins niet juist tegen werken hebben de farmaceuten het plan al klaar liggen om snel wijzigingen aan het huidige vaccin aan te brengen. Minder ziekteverloop en besmettingen is de manier om te zorgen dat we niet uiteindelijk de mutatie krijgen die eventueel weer roet in het eten gooit, en hoe zorg je daar voor? Juist, vaccineren.

Ik kan oprecht geen een goed onderbouwd argument bedenken om het vaccin niet te nemen. Een argument als roepen dat je lichaam wel sterk genoeg is om er mee te kunnen dealen is erg een bral argument. Je zou maar net wel diegene zijn die gevloerd wordt en long covid krijgt of potentieel dood gaat. Heck, al kan je voorkomen dat je twee dagen wat grieperig bent dan zou ik het al doen, wie heeft er nou zin om ziek te zijn?

Nogmaals, boeit me geen donder wie het wel of niet neemt en ik noem jou, of andere weigeraars ook geen wappie maar ik ben oprecht benieuwd naar een goed onderbouwd argument. En dan hoef ik geen YouTube filmpje van een of andere pseudowetenschapper die toevallig een labjas heeft aangetrokken en een lul verhaal over gentherapie begint te verkondigen.

0,0003% mortaliteit in mijn leeftijdsgroep.

Daarvan heeft 99% onderliggend lijden. Voor mij is de mortaliteit praktisch 0%. Dat is mijn reden om niet te vaccineren.

En ik doe geen AAS (voor het geval je dat als hypocriet zou kunnen bestempelen).

0,0003% mortaliteit in mijn leeftijdsgroep.

Daarvan heeft 99% onderliggend lijden. Voor mij is de mortaliteit praktisch 0%. Dat is mijn reden om niet te vaccineren.

En ik doe geen AAS (voor het geval je dat als hypocriet zou kunnen bestempelen).
Mortaliteit ja. En overig ziekte verloop? Als je een kans hebt om dat weg te nemen dan is dat alleen maar mooi toch?

Dacht ook dat jij niet vies was van wat drugs. Lijkt mij in ieder geval als je in het verleden je eigen DMT extraheerde, dus wat lange termijn effecten van een vaccin argument gaat dan ook al niet echt op. Wat overigens sowieso een onzin argument is IMO.

Mortaliteit ja. En overig ziekte verloop? Als je een kans hebt om dat weg te nemen dan is dat alleen maar mooi toch?

Dacht ook dat jij niet vies was van wat drugs. Lijkt mij in ieder geval als je in het verleden je eigen DMT extraheerde, dus wat lange termijn effecten van een vaccin argument gaat dan ook al niet echt op. Wat overigens sowieso een onzin argument is IMO.
Ja zo kan je natuurlijk alles stuk relativeren. Een spirituele ervaring verkrijgen of je laten vaccineren tegen een non lethaal virus.. tja.

Is inmiddels wel al een tijd geleden. Moet het idd weer een keer doen.

Tja het blijven allemaal keuzes. Wat is goed, wat is slecht. Tijd zal het leren.

Soortgelijke topics

Reacties
336
Weergaven
18.895
Reacties
490
Weergaven
19.588
Reacties
189
Weergaven