- Waardering
- 960
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben hier zelf ook geen expert in, maar heb Prof. dr. E. Vermeersch wel eens horen zeggen dat er volgens historici veel (genoeg) aanwijzingen zijn om van een bestaan van zo'n figuur uit te kunnen gaan. Ik denk niet dat het alleen over bronnen vanuit het christendom gaat hoor. Er zijn dacht ik ook echt vondsten gedaan die het onderbouwen. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.betwijfel ik toch hoor, zoals EricR al zei, zijn er geen niet-christelijke bronnen die het bestaan bevestigen. Op zich komt het eerder neer op gissen en hypotheses vormen ipv concreet betrouwbaar materiaal.
Ja, en niet alleen als historische persoon, maar als de zoon van God.
That's my belief.
En het bewijs daarvoor?
Voor mij is dat de bijbel.
Ik snap dat geen een van jullie door dat bewijs overtuigd word, maar voor mij is het HET bewijs.
Ben hier zelf ook geen expert in, maar heb Prof. dr. E. Vermeersch wel eens horen zeggen dat er volgens historici veel (genoeg) aanwijzingen zijn om van een bestaan van zo'n figuur uit te kunnen gaan. Ik denk niet dat het alleen over bronnen vanuit het christendom gaat hoor. Er zijn dacht ik ook echt vondsten gedaan die het onderbouwen. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Jij hebt je hierin uitgebreid verdiept en kent elke bron/bewijsstuk die/dat er is? Lijkt me sterk maar kan altijd natuurlijk.Eri is geen enkele heidense bron, en als joodse bron heb je enkel een duidelijk vervalst fragment van Flavius Josephus waarin hij pretendeert dat jezus de zoon van God is (terwijl hij toch de rest van zijn leven een orthodox Jood is gebleven).
Ofwel, jij gelooft ook niet dat Napoleon heeft bestaan?

Jij hebt je hierin uitgebreid verdiept en kent elke bron/bewijsstuk die/dat er is? Lijkt me sterk maar kan altijd natuurlijk.
Bedoel je welke van de 4 evangelien juist is?
omdat ze elkaar partipieel tegenspreken en ondersteunen?