Ik heb vroeger altijd aan gevechtsport gedaan, karate... daarna ben ik gaan thaiboxen. Ik werd er erg goed in, en deed het ook graag.
Maar... met bodybuilding krijg je zichtbaar resultaat, je traint, de spieren groeien, en je krijgt toffe reacties van de buitenwereld. Maar met taibox, tja... je wordt wel goed... maar op straat mag je het niet gebruiken, en wedstrijden draaien dat wou ik niet. Omdat ik dan mager moest zijn.
Een opgefokt kereltje van 60kg die dacht dat hij kon vechten ging het tegen mij opnemen in de ring. Ik hield me in, want als ik met mijn 85kg een trap volop zijn kaak gaf was hij beslist knock-out.
In de eerste 3 ronden staat hij met zijn handen voor zijn gezicht, en het enigste wat hij doet is low-kicks geven. Na 3 ronden ben ik afgepeigerd en mijn dekking is volledig weg. Wat doet hij: hij begint volop te trippen, maar echt.... met max. kracht. Zijn slagen waren niets, maar... hij heeft me enkele keren goed meegehad op mijn rechterknie. Kappen heet zoiets,... d.w.z met het scheenbeen naar de knie of dijbeen. Maar hij richtte wel degelijk op mijn knie. Ik heb dat gevecht verloren, alhouwel ik meer techniek en kracht had. Hij had gewoon meer fysiek.
2 maand lang heb ik pijn gehad in mijn knie, na dat gevecht ben ik er onmiddellijk mee opgehouden.
Want de vele aërobetraining belemmerde mijn spiergroei, en de kans op levenslange blessures, vooral aan de kniën waren reëel.