MuscleMeat

Heel snel, en veel zweten..

NXTLVLFENO

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Geachte lezers,

ik kamp een beetje met een probleem, en wil weten of hier wat aan te doen is.

Als ik 10 minuten ga fietsen (haal dan ongv 5 km) dan druipt het zweet van mn lijf alsof de kraan open staat.

ik sport inmiddels 8-9 maanden 5-7x per week, en het is nog niet echt minder geworden.. nou heb ik op internet iets gelezen over een tekort aan zinc, en dat dat voor veel zweten kan zorgen.

het gekke is.. het stinkt dus nauwelijks.. het is echt gewoon verkoeling van mijn lijf..

nou ga ik binnenkort op een uitgaansvakantie, en zoals de voorgaande jaren weet ik altijd de airco te vinden..

heeft een van jullie tips wat er voor kan zorgen dat dit wat minder wordt? en dan doel ik eigelijk niet op een odorex oid.

Het zal Wrs alleen maar erger worden als je doorgaat met trainen

Misschien ietwat hoge bloeddruk? Ik ben zelf redelijk snel zwaarder geworden weer en ik zweet nu ook weer als een debiel. :P

Een kennis van mij had hetzelfde probleem, maar dan voornamelijk onder de oksels. Bij minimale inspanning was het al raak. Vorig jaar is hij hieraan geopereerd. Een andere oplossing had hij volgens de artsen/doktoren niet. Ik moet zeggen dat de operatie erg succesvol was hij er tot op het heden geen last meer heeft van natte oksels. Een nadeel is wel dat het zweer dus via andere kanalen het lichaam verlaat. Voornamelijk bij het hoofd en rug.

Niet exact dezelfde situatie dus, omdat het bij jou eigenlijk om je hele lichaam gaat, als ik het goed begrijp? Overigens wil ik je niet ontmoedigen om te trainen oid., maar misschien kan je hier wat mee.

Misschien heb je hier wat aan: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...tips-om-minder-last-te-hebben-van-zweten.html

Sommige mensen zweten nou eenmaal veel, kan je niks aan doen volgens mij

Heb ongeveer hetzelfde, Als ik me even inspan gutst het zweet al van me hoofd. Maar valt volgens mij weinig aam te doen. Tegenwoordig wordt ik ook wel Snachts helemaal bezweet wakker, super k*t is dat. Heel me bed nat en stinken als een malle:p

Niks doen bij een temperatuur boven de 15° is al genoeg bij mij. In m'n pubertijd had ik het nog veel erger, dan kwam het zweet gewoon door m'n dikke truien in de winter, geen stank gelukkig. Niet echt goed voor het zelfvertrouwen als puber. Iig geval is het met de jaren geminderd, je er niet teveel aan storen heeft bij mij de grootste impact gehad (srs). Ik werd er een tijd gek van en dan probeerde ik vanalles en het werd alleen maar erger. Nu gelukkig niet zoveel last meer, maar zomers zijn ook nog altijd feest.

Ik heb iig niets gevonden dat werkt, buiten odorex. Dat reduceerde het naar normale hoeveelheden zweet.
Of je moet radicaler gaan zoals operaties. Maar dan komt het zweet gewoon langs ergens anders eruit.

Heb ik ook (al jaren) leren mee leven.....

Rook je? Kan eventueel daaraan liggen. Heb ook ergens gelezen, dat als je teveel zout ineemt ook enorm veel kan zweten. Pre workouts kunnen voor overhitting zorgen waardoor je ook enorm kan gaan zweten.

Als ik in de trein of bus zit dan gutst het al van mn kop. En dan zit iedereen met een winterjas en ik in t-shirt.

Same here, bij minimale inspanning of warme omgeving, loopt het zweet van m'n hoofd/rug..
Okselzweet is wel minder geworden met de jaren.

het idee wat ik zelf heb is: meer massa=meer hitte=meer zweten.

Geen idee of dit klopt, maar kan me nog herinneren dat ik nooit last had van zweet bij sporten zo wel was het altijd erg minimaal. Sinds ik groter en (ouder) ben geworden is het erger.

Weet niet of vet percentage er een verschil aan kan geven met massa, lijkt me wel dat lager vet zorgt voor minder warmte maar dunno for sure.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties!

Zo te zien heb ik dus gewoon pech haha.. naja dan moet ik er maar mee leren leven.
Een voordeel.. ik weet in elke discotheek de airco te vinden!

Is indd genetisch.

Daarbij komt inderdaad nog eens hoe meer massa, hoe meer hitte. Spierweefsel isoleert namelijk, en een grote spier bewegen genereert meer hitte dan een kleine spier.

Plus hoe meer cardio doet, en hoe beter je conditie wordt hoe meer je gaat zweten. Je lichaam verwacht zich al aan een inspanning en leert zichzelf efficiënter af te koelen door meer te zweten.

Is indd genetisch.

Daarbij komt inderdaad nog eens hoe meer massa, hoe meer hitte. Spierweefsel isoleert namelijk, en een grote spier bewegen genereert meer hitte dan een kleine spier.

Plus hoe meer cardio doet, en hoe beter je conditie wordt hoe meer je gaat zweten. Je lichaam verwacht zich al aan een inspanning en leert zichzelf efficiënter af te koelen door meer te zweten.

Neem aan dat je vetweefsel bedoelt.

Nee, spierweefsel.

Als iemand 15kg spier meer heeft met hetzelfde BF dan ervoor zullen die persoon zn vitale organen zowiezo beter geisoleerd zijn.

Hoe zwaarder je word hoe meer je gaat zweten geloof ik.

Nou ben ik nog niet erg zwaar maar merk ook zins ik van cut naar bulk ben over gestapt zweet ik veel meer...

Ik ben sinds mijn 18e ook meer gaan zweten, vooral oksels..

Terug
Naar boven