- Waardering
- 99
Ik spot niet met evidence based medicines, wel zeg ik dat de moderne mens z'n voelsprieten kwijt is als het gaat om het voelen van z'n biologische electrische signalen.
biologische elektrische signalen. Aha. Kijk, het is nu juist dergelijke mumbojumbo waarbij ik altijd zoiets heb van: monsterlijk vaag. Maar wel gebruik maken van termen die op hun beurt vrij specifiek te definiëren zijn. Het interessante deel is 'electrische signalen'. Elektriciteit is een vrij goed begrepen fenomeen. Maar biologische electrische signalen zegt eigenlijk weer niets.
Dikke vette kiespijn is bijvoorbeeld een 'biologisch elektrisch signaal'. Iedereen die het heeft gehad zou willen dat 'ie z'n voelsprieten kwijt zou zijn geraakt. Naast dat het nietszeggend is, is er dus ook nog eens een glijdende schaal aanwezig, waar niet zomaar een grens tussen de moderne mens en de oude (?) mens is te trekken. Of bedoel je aapachtige voorouder?
Noem me racistisch wat je wil, maar die n*gers in Afrika zijn gewoon beesten.
Waarom denk je dat onze beschaving ver is en hun nogsteeds in de modder en poep rondlopen?
Evolutie
Hilarious. But wrong.
Evolutie is een 'waardenloos' systeem. Je racisme uit zich echter in een waardebeleving van de term 'beest', als tegenhangers van 'mensen'. In deze samenhang is die waardebeleving gewoon krom. Wat betreft evolutie ben je net zo significant als een bacterie, een kakkerlak of een mol. En wat betreft evolutie doen 'traits' ertoe die succesvol zijn. Gezien je weerstand tegen de praktijken op video zou je het onderspit hebben gedolven; bye bye 3 billion years of genetic development. Apfelstrudel 0 - beesten 1.
Dat is evolutie.
Overigens zou het absoluut onmogelijk zijn dat die 'beesten' een aan ons gelijkend welvaartsniveau zouden hebben, of zou dit maar heel even kunnen worden bereikt. (imo) Resource hungry shit, die Westerse samenleving.
En wat zijn beesten? Mensen die weten dat er elke dag vele babies sterven aan simpel te voorkomen ziekten, maar zich druk maken om het geurtje dat ze zullen aanschaffen, of het interieur van hun auto? Mensen die weten dat andere mensen gemarteld worden en niets doen? Mensen die weten dat er in Nederland kinderprostitutie bestaat, maar er niet over nadenken, of iets doen? Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom JIJ een beest bent, Apfelstrudel, dat het wederom een reden geeft om bovenstaande quote als volslagen ridicuul te beschouwen.