Fitness Seller

Hekserij in Afrika

Ik spot niet met evidence based medicines, wel zeg ik dat de moderne mens z'n voelsprieten kwijt is als het gaat om het voelen van z'n biologische electrische signalen.

biologische elektrische signalen. Aha. Kijk, het is nu juist dergelijke mumbojumbo waarbij ik altijd zoiets heb van: monsterlijk vaag. Maar wel gebruik maken van termen die op hun beurt vrij specifiek te definiëren zijn. Het interessante deel is 'electrische signalen'. Elektriciteit is een vrij goed begrepen fenomeen. Maar biologische electrische signalen zegt eigenlijk weer niets.

Dikke vette kiespijn is bijvoorbeeld een 'biologisch elektrisch signaal'. Iedereen die het heeft gehad zou willen dat 'ie z'n voelsprieten kwijt zou zijn geraakt. Naast dat het nietszeggend is, is er dus ook nog eens een glijdende schaal aanwezig, waar niet zomaar een grens tussen de moderne mens en de oude (?) mens is te trekken. Of bedoel je aapachtige voorouder?

Noem me racistisch wat je wil, maar die n*gers in Afrika zijn gewoon beesten.
Waarom denk je dat onze beschaving ver is en hun nogsteeds in de modder en poep rondlopen?
Evolutie

Hilarious. But wrong.
Evolutie is een 'waardenloos' systeem. Je racisme uit zich echter in een waardebeleving van de term 'beest', als tegenhangers van 'mensen'. In deze samenhang is die waardebeleving gewoon krom. Wat betreft evolutie ben je net zo significant als een bacterie, een kakkerlak of een mol. En wat betreft evolutie doen 'traits' ertoe die succesvol zijn. Gezien je weerstand tegen de praktijken op video zou je het onderspit hebben gedolven; bye bye 3 billion years of genetic development. Apfelstrudel 0 - beesten 1.
Dat is evolutie.

Overigens zou het absoluut onmogelijk zijn dat die 'beesten' een aan ons gelijkend welvaartsniveau zouden hebben, of zou dit maar heel even kunnen worden bereikt. (imo) Resource hungry shit, die Westerse samenleving.

En wat zijn beesten? Mensen die weten dat er elke dag vele babies sterven aan simpel te voorkomen ziekten, maar zich druk maken om het geurtje dat ze zullen aanschaffen, of het interieur van hun auto? Mensen die weten dat andere mensen gemarteld worden en niets doen? Mensen die weten dat er in Nederland kinderprostitutie bestaat, maar er niet over nadenken, of iets doen? Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom JIJ een beest bent, Apfelstrudel, dat het wederom een reden geeft om bovenstaande quote als volslagen ridicuul te beschouwen.

Als je geboren wordt is iedereen het zelfde.
Waarom ben ik dan blank en mijn buurman niet?

Een mens is een mens, een vogel is een vogel en een boom is een boom.
Een spreeuw is niet hetzelfde als een valk.
Een denneboom is anders dan een eikenboom.
Een n*ger is niet hetzelfde als een blanke.

n*gers zijn van nature meer gespierd maar minder intelligent. Aziaten zijn van nature meer intelligent, maar minder gespierd. En wij blanken zijn pcies de middemoot.

Al dat gelul dat elk mens hetzelfde is is onzin. Elk mens hoord dezelfde rechten te hebben, maar elk mens is verre van identiek.

Waarom denk je dat onze beschaving ver is en hun nogsteeds in de modder en poep rondlopen?
Evolutie

Eh dan heb je nog steeds niet uitgelegd waarom zij er zo bij zitten en wij zoals wij erbij zitten in onze beschaafde wereld. Het woord evolutie geeft daar geen antwoord op, ook als je het vet uit drukt is het geen antwoord, maar slechts een onderdeel van een proces dat afhankelijk is van een aantal factoren die te maken hebben met gegeven omstandigheden die zij en wij nooit zelf bewust hebben kunnen uitkiezen . Heb je überhaupt wel enig idee wat de antwoord op die vraag is?

Eh dan heb je nog steeds niet uitgelegd waarom zij er zo bij zitten en wij zoals wij erbij zitten in onze beschaafde wereld. Het woord evolutie geeft daar geen antwoord op, ook als je het vet uit drukt is het geen antwoord, maar slechts een onderdeel van een proces dat afhankelijk is van een aantal factoren die te maken hebben met gegeven omstandigheden die zij en wij nooit zelf bewust hebben kunnen uitkiezen . Heb je überhaupt wel enig idee wat de antwoord op die vraag is?
Kwil gerust uitleggen hoe het komt dat hun nog in de modder spelen en dat wij hier vanachter onze computer discussies houden over wat hun duizenden kilometers hiervandaan in de modder doen, maar dan doe ik dat wel morgen als ik wakker ben want het is nu al best laat ;)

Waarom ben ik dan blank en mijn buurman niet?

Een spreeuw is niet hetzelfde als een valk.
Een denneboom is anders dan een eikenboom.
Een n*ger is niet hetzelfde als een blanke.

n*gers zijn van nature meer gespierd maar minder intelligent. Aziaten zijn van nature meer intelligent, maar minder gespierd. En wij blanken zijn pcies de middemoot.

Al dat gelul dat elk mens hetzelfde is is onzin. Elk mens hoord dezelfde rechten te hebben, maar elk mens is verre van identiek.

Tuurlijk Apfelstrudel, heb je ook helemaal gelijk in. Punt wat ik probeerde te maken is dat we ooit met de zelfde basisbeginselen zijn begonnen aan het leven. Allen kregen we een lichaam en een geest, en toch zijn de verschillen op enkele duizenden kilometers zo verschrikkelijk groot te noemen. Dat is nogal eigenaardig.

Krijgen we de intelligentiediscussie weer. Vergeet alleen niet dat intelligentietests in het voordeel zijn van Westerlingen omdat deze tests over het algemeen daar ontwikkeld zijn.

Er zijn in Nieuw Guinea stammen gevonden die nog in het stenen tijdperk leefden maar qua intelligentie zeker niet onderdoen voor Westerlingen. Het is alleen zo dat ze door omgevingsfactoren en andere oorzaken nooit zijn gekomen tot dezelfde ontwikkelingen als wij deze kennen in het Westen (of andere werelddelen).

Intelligentie op basis van Westerse maatstaven meten is alleen zinnig als de leef en culturel omstandigheden relatief gelijk zijn. In veel andere gevallen heeft een IQ-test weinig zin omdat het niet meet of volkeren misschien op een andere wijze wel sterk ontwikkeld zijn.

Overigens zijn deze 'wilden' gewoon gestoord maar nog niet zolang geleden was een gedeelte van de Westerlingen niet veel minder gestoord. Mensen in de fik zetten of mensen op grote schaal uitmoorden, gestoorde acties zijn niet intelligentiegebonden.

Wat een walgelijke praktijken, triest dat dit nog altijd voorkomt.

Evolutie

Dit soort reacties was te verwachten, ziet een filmpje en denkt algemene uitspraken te doen over een heel continent. (En tegelijk is de roep voor dergelijke maatregelen tegen bepaalde criminelen identiek op dit forum)

En wat, evolutie? Natuurlijk zijn er kleine genetische verschillen tussen Europeanen en Afrikanen. Maar minimale verschillen tref je ook aan door maar enkele honderden kilometers te reizen. What's your point genius?

Krijgen we de intelligentiediscussie weer. Vergeet alleen niet dat intelligentietests in het voordeel zijn van Westerlingen omdat deze tests over het algemeen daar ontwikkeld zijn.

Er zijn in Nieuw Guinea stammen gevonden die nog in het stenen tijdperk leefden maar qua intelligentie zeker niet onderdoen voor Westerlingen. Het is alleen zo dat ze door omgevingsfactoren en andere oorzaken nooit zijn gekomen tot dezelfde ontwikkelingen als wij deze kennen in het Westen (of andere werelddelen).

Intelligentie op basis van Westerse maatstaven meten is alleen zinnig als de leef en culturel omstandigheden relatief gelijk zijn. In veel andere gevallen heeft een IQ-test weinig zin omdat het niet meet of volkeren misschien op een andere wijze wel sterk ontwikkeld zijn.

Overigens zijn deze 'wilden' gewoon gestoord maar nog niet zolang geleden was een gedeelte van de Westerlingen niet veel minder gestoord. Mensen in de fik zetten of mensen op grote schaal uitmoorden, gestoorde acties zijn niet intelligentiegebonden.

Zelf doelde ik meer op beschaving. En inderdaad hetgeen wat jij aanhaalt over intelligentie maakt het juist zo interessant, want die hebben deze exotische stammen net zo veel als westerlingen. Toch is het westerlingen gelukt om vanuit het rennen door de rimboe te evolueren naar het rijden in een auto, en blijven een aantal net zo slimme mensen rennen door die rimboe. Nu vraag ik mij af of wij dan zulke verschillende omgevingsfactoren hadden, of was het meer een kwestie van juiste plaats juiste tijd?

Zelf doelde ik meer op beschaving. En inderdaad hetgeen wat jij aanhaalt over intelligentie maakt het juist zo interessant, want die hebben deze exotische stammen net zo veel als westerlingen. Toch is het westerlingen gelukt om vanuit het rennen door de rimboe te evolueren naar het rijden in een auto, en blijven een aantal net zo slimme mensen rennen door die rimboe. Nu vraag ik mij af of wij dan zulke verschillende omgevingsfactoren hadden, of was het meer een kwestie van juiste plaats juiste tijd?

Ik dacht dat men daar gewoon rijlessen voor nam?

en aantal sleutelbegrippen: Scheiding der continenten, klimatologische en geografische factoren, ligging van rivieren en verschillen in diersoorten in gebieden, allerlei omstandigheden die ervoor zorgen dat de levensT van jager/verzamelaar naar standvastige landbouwers versneld wordt. Als je er echt in geinteresseerd bent is het aardig naar het verschil te kijken tussen ontstaan van beschaving in bijvoorbeeld Europa/Azie en Zuid-Amerika, hoe groot de rol is van verschillende diersoorten, het in oorsprong gebrek aan gemakkelijk te doministiceren diersoorten in Zuid-Amerika in tegenstelling tot de situatie op onze continent. Om maar een belangrijke factor te noemen in de ontwikkeling van samenlevingen, of kijk eens naar Engeland door de eeuwen heen, hoe het nu komt dat zij eeuwen lang zo'n dominante positie in hebben kunnen nemen, uiteindelijk heeft dit vooral te maken met de geografische ligging ten opzichte van andere samenlevingen (elkaar versterkende concurrenten/handelspartners) en de aanwezige grondstoffen en diersoorten.

Correct.

Maar je snapt wat ik bedoel lijkt me. :)

Denk dat het gebruik van het woord 'evolutie' niet in deze context gebruikt kan worden. Nu kan je verdedigen dat de originele betekenis van het woord niet meer van toepassing is op de mens sinds dien cultuuruitingen veel selectiemechanismen heeft doen verdwijnen, en dus zou men het ontwikkelen van cultuurvormen ook onder deze noemer moeten vangen. Daar ben ik het niet geheel mee eens.

Maar de vraagstelling opzich is juist en dit houdt vele mensen al lange tijd bezig. Maar mensen die teveel geneigd zijn om te wijzen naar mogelijke verschillen in bepaalde capaciteiten en deze afdoen als genetische verschillen doen de invloed van cultuur op een individu geheel te kort wanneer ze over bepaalde praktijken willen oordelen. En ik denk dat er wel degelijk goede verklaringen gegeven zijn waarom de westerse cultuur een grote ontwikkeling heeft doorgemaakt in de recente geschiedenis ten opzichte van culturen elders in de wereld.

en aantal sleutelbegrippen: Scheiding der continenten, klimatologische en geografische factoren, ligging van rivieren en verschillen in diersoorten in gebieden, allerlei omstandigheden die ervoor zorgen dat de levensT van jager/verzamelaar naar standvastige landbouwers versneld wordt. Als je er echt in geinteresseerd bent is het aardig naar het verschil te kijken tussen ontstaan van beschaving in bijvoorbeeld Europa/Azie en Zuid-Amerika, hoe groot de rol is van verschillende diersoorten, het in oorsprong gebrek aan gemakkelijk te doministiceren diersoorten in Zuid-Amerika in tegenstelling tot de situatie op onze continent. Om maar een belangrijke factor te noemen in de ontwikkeling van samenlevingen, of kijk eens naar Engeland door de eeuwen heen, hoe het nu komt dat zij eeuwen lang zo'n dominante positie in hebben kunnen nemen, uiteindelijk heeft dit vooral te maken met de geografische ligging ten opzichte van andere samenlevingen (elkaar versterkende concurrenten/handelspartners) en de aanwezige grondstoffen en diersoorten.

En wat voor literatuur raadt je daarbij aan?

Verder vind ik dit een goede, logische uitleg!

En wat voor literatuur raadt je daarbij aan?

Verder vind ik dit een goede, logische uitleg!

Guns, Germs and Steel van Jared Diamond. Overigens zeker niet zaligmakend als verklaring voor de grote verschillen qua ontwikkeling wereldwijd maar dat kan ook niet bij een boek dat zo'n brede scope heeft qua tijdspanne.

Ben er zelf nog mee bezig.

Guns, Germs and Steel van Jared Diamond. Overigens zeker niet zaligmakend als verklaring voor de grote verschillen qua ontwikkeling wereldwijd maar dat kan ook niet bij een boek dat zo'n brede scope heeft qua tijdspanne.

Ben er zelf nog mee bezig.

Ik ga deze onthouden. Vindt het een zeer leerzaam onderwerp.

Wat een walgelijke praktijken, triest dat dit nog altijd voorkomt.

Dit soort reacties was te verwachten, ziet een filmpje en denkt algemene uitspraken te doen over een heel continent. (En tegelijk is de roep voor dergelijke maatregelen tegen bepaalde criminelen identiek op dit forum)

En wat, evolutie? Natuurlijk zijn er kleine genetische verschillen tussen Europeanen en Afrikanen. Maar minimale verschillen tref je ook aan door maar enkele honderden kilometers te reizen. What's your point genius?
Misschien moet je beter lezen genius.

Evolutie

Gelukkig dat jij toevallig hier bent geboren apfelstruder, of anders was je ook een 'beest'.
Maar wat is eigenlijk u verrijking hier ?

Misschien moet je beter lezen genius.

Okay speciaal voor jou: 'die n*gers in Afrika' verwijst nog altijd naar alle personen die én n*ger zijn én in Afrika wonen. Zo'n beetje alles onder de Sahara dus.

Niet proberen opeens nuance in je post aan te merken.

Okay speciaal voor jou: 'die n*gers in Afrika' verwijst nog altijd naar alle personen die én n*ger zijn én in Afrika wonen. Zo'n beetje alles onder de Sahara dus.

Niet proberen opeens nuance in je post aan te merken.
Nee ik verwees naar het soort n*gers uit het filmpje, aangezien daar de discussie over ging. Daar verwijs ik dus naar met 'die'.

Als ik het over n*gers in het algemeen zou hebben, dan had ik wel gezegd dat alle n*gers, of de inwoners van Afrika, beesten zijn.

Het enige probleem met Afrika is dat er heel veel van dat soort beestachtige n*gers rondlopen. Kijk maar naar al die stammen die elkaar afslachten(wat helaas gebeurd met wapens verkocht door beesten uit o.a. onze regering)

Terug
Naar boven