Keepitcoming87
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 31%
Ik ben hier nieuw op dit forum en wil graag jullie advies hoe ik mijn gezondheid het beste kan verbeteren maar laat ik me eerst even voorstellen en vertellen wat ik wil bereiken.
Ik man, 22 jaar (bijna 23), lengte 180cm, gewicht 98kg taille maat 112cm BMI 30.4, vetpercentage 31% (Berekent op een site maar weet niet of dat exact klopt).
Ik ben 1,5 jaar terug gestopt met cardio en krachttraining in verband met mijn werk wat dat niet meer toeliet. Ik heb het daarvoor 3 jaar 2 keer in de week gedaan. Mijn voeding is ook niet optimaal te noemen en ik weet dat ik teveel en te vaak eet.
In september ga ik een studie volgen waarbij ik 3 uur fitness en 3 uur verdedigingstechieken in de week krijg. Het is de bedoeling dat ik me eigen daar op voor ga bereiden.
Ik wil graag op een gezond gewicht komen wat dus betekent dat ik ongeveer 18kg af wil vallen, ik wil conditioneel beter worden en mijn spieren opbouwen ( dit laatste vind ik leuk om te doen ). Ik wil daarvoor ook graag mijn voeding aanpassen en van mijn BUIK af. Het is de bedoeling dat ik 2/3 keer in de week weer ga sporten. Nu lijkt mij Bodypump voor 1 keer in de week ook een zeer leuke bezigheid.
Ik nu heb ik dit ongeveer als trainingsschema in gedachte:
Ontbijt 07:00
* 2 sneden bruin brood (met pindakaas, rosbief, kipfilet, casselrib, fricandeau, rolade, kaas light of fruit)
* 1 glas water
Tussendoor 10:00
* 1 stuk fruit (appel, banaan, kiwi, galia meloen/water meloen of fruitsalade, sinnaasappel, manderijn, peer, aardbei, kersen, abrikoos, ananas of mango)
* Eventueel sultana, liga, bisquit
* 1 glas water/frisdrank (niet zoetig of met koolzuur)
Middag 12:00 - 13:00
* 2/3 sneden bruin brood (met pindakaas, rosbief, kipfilet, casselrib, fricandeau, rolade of kaas light, 1 ei)
* minstens 0,5 liter water
Tussendoor 14:30 - 15:00
* 1 stuk fruit (appel, banaan, kiwi, galia meloen/water meloen of fruitsalade, sinnaasappel, manderijn, peer, aardbei, kersen, abrikoos, ananas of mango)
* 1 potje magere kwark
* 1 glas water/frisdrank (niet zoetig of met koolzuur)
17:00 - 17:30
* 1 stuk vlees (altijd erop lettend dat het niet te vettig vlees is)
* 4 stuk aardappelen, pasta of rijst (pasta/rijst 4-5 scheppen)
* 2 scheppen groente (bloemkool, andijvie, wortelen, sla, ijsbergsla, rauwkost, sperziebonen, witlof, doperwten, spinazie, asperge, boerenkool, komkommer of prei)
* 2 glazen water
Sporten 19:00 tot 22:00 (2/3 keer in de week)
* 10min warming up (drink tussendoor veel water of 1 bidon heel licht aangemaakte isostar)
* 60min krachttraining ''
* 60min cardio ''
* 15min sauna ''
* 1 Shake met water
22:00
* 1 glas water
Nachtrust 22:30 - 23:00
Ik ben benieuwd wat jullie mij als advies kunnen geven en hoe jullie over mijn gedachten denken.
Ik hoop snel iets van jullie te horen.
Alvast bedankt

ik zou helemaal geen kracht hebben voor een training ...?